Dagens ord: Thunder
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 20:08

Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Som f.eks. i Queens Bohemian Rapsody:
"Thunderbolt and lightning
very very frightening"
http://youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Beautiful/Smuk,
Birthday,Black, Blue, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance,
Dirty, Dream, Duo,Evil, Eyes/jne, Fantasi, Fat, Fever, Forkortelser,
Feeling, Fun, Funk,Genial, Guitar, grandprix, Hands, Hawaii, Heart,
Heavy, Hello, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King,
Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Monday, Mother, Night,
Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Pets, Queen, Radio, Religion, Road,
Robot, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov,
Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Stimulanser,Storby, Sun, Sweet, Sn,
Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Twins, Unknown, Water,
Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/dig,

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-03-08 20:16

Alex Linaa wrote:
> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Thunder med "Low Life In High Places":
http://youtube.com/watch?v=2y0Mbq8jXRE

AC/DC med "Thunderstruck":
http://youtube.com/watch?v=zvoeeq-BH4w

KISS med "God Of Thunder":
http://youtube.com/watch?v=ByCIsHtFAj0

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 06-03-08 20:58

> [...]

Bruce Springsteen "Thunder Road"
http://youtube.com/watch?v=PYPSZiE0OAs

Fra : Sv-e

Dato : 06-03-08 22:56

Per Beer Hansen skrev:

> Thunder med "Low Life In High Places":
> http://youtube.com/watch?v=2y0Mbq8jXRE

Det her er en af de få sange som kan trække vand af øjnene på mig ;)

Tak for at du mindede mig om den, han kan jo SYNGE !

/Sv-e

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 10:23

On Thu, 6 Mar 2008 20:15:49 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Thunder med "Low Life In High Places":
> [...]

Da det ser ud som om Robert er på weekend med stegt flæsk og
dansktopmusik, får du stafetten i stedet for en gedigen gang rock, der
er HELT ude af madsgmentet

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-03-08 20:22

Alex Linaa skrev:

>vælger et ord der med garanti ikke har
>nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
>smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Lordi - Hard Rock Hallelujah
http://www.youtube.com/watch?v=At1d1kckh88

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-03-08 20:25

Alex Linaa skrev:

> nemlig ordet "Thunder/torden"

Så må vi vel have Pink Floyd "Delicate Sound of Thunder".

Håber at jeg kan finde en god YouTube-version af
"Sorrow" fra 1988:

http://www.youtube.com/watch?v=KjMWP1w-I6w
--
Herluf

»deportér Akkari og alle andre illoyale imamer«
Mette Vuns

Fra : Max

Dato : 06-03-08 20:28

Hej Alex

> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Så er der lidt opera her :)

Jeff Wayne's War of the Worlds: Thunderchild
http://youtube.com/watch?v=hw7G4MIr5sE

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 06-03-08 20:35

Hej Alex

> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Et nummer med en efterhånden gammel mand, der på den seneste
LP (Modern Times) jeg har med ham beviser at han godt kan stadigvæk.

Bob Dylan-Thunder On The Mountain
http://youtube.com/watch?v=d5uKHa9Gmks

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-03-08 20:49

Alex Linaa skrev:

>nemlig ordet "Thunder/torden"

Maria McKee - Show me heaven
http://www.youtube.com/watch?v=LO544SPasA8
fra filmen "Days of thunder"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pernille

Dato : 06-03-08 21:08

> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Dette er Ohio THUNDER Baseball 2006.
"Put Me in Coach" - Centerfield
http://youtube.com/watch?v=9Om51sx2uVs
Efter min mening et skønt nummer!

Fra : Pernille

Dato : 06-03-08 21:21

> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Tom Jones - Thunderball
http://youtube.com/watch?v=rKGvE1pWNm8

Fra : kautaq

Dato : 06-03-08 21:26

Alex

> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

De Skrigende Halse

Dansk film fra 1993 skrevet og instrueret af Søren Fauli
og Bo hr. Hansen.
Videoen er optaget efter Ronnidrengen (Ronni Olsen) er død.
Gruppen er nu blevet berømt.

De Skrigende Halse - Riders of Depression
http://www.youtube.com/watch?v=dh1MMtLy8BM

T h u n d e r s t o o o o r m !

Mikedrengen

Fra : Pernille

Dato : 06-03-08 21:32

> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Jeg er ikke sikker på, om det er en Thunderbird, The Beach Boys synger om i
"Little Deuce Coup". - Men det er det jo nok..... - Man må jo gøre, hvad man
kan, for at nærme sig dagens ord... - Er det lidt langt ude?
Beach Boys - "Little Deuce Coup".
http://youtube.com/watch?v=3cX77j7FaOU

Fra : Max

Dato : 06-03-08 21:35

Hej Pernille

> Jeg er ikke sikker på, om det er en Thunderbird, The Beach Boys
> synger om i "Little Deuce Coup". - Men det er det jo nok..... - Man

Det er til gengæld en T-Bird de synger om her

The Beach Boys - Fun Fun Fun
http://www.youtube.com/watch?v=2Wb2FWKQvVg&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 06-03-08 21:48

> Hej Pernille

> Det er til gengæld en T-Bird de synger om her
>
> The Beach Boys - Fun Fun Fun
> http://www.youtube.com/watch?v=2Wb2FWKQvVg&feature=related

Det var faktisk den jeg mente. Kunne kun komme i tanker om, at det måtte
være Little Deuce Coup. Men selvfølgelig er det Fun Fun Fun.

Så er der jo også den med the Little Old Lady From Pasedina (jeg ved ikke om
det er stavet rigtigt?) Hun kører jo også rundt i en hurtig bil.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-03-08 22:03

Pernille wrote:

> Det var faktisk den jeg mente. Kunne kun komme i tanker om, at det
> måtte være Little Deuce Coup. Men selvfølgelig er det Fun Fun Fun.

En Deuce Coupe er ikke en Thunderbird, det er derimod en 1932 Ford Coupe.
Bare lige for at få det på det rene

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 06-03-08 21:39

> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Torden kan jo også være i forbindelse med en storm...........
Derfor sniger denne med, hvem ellers, The Doors sig ind.
"Riders On The Storm".
http://youtube.com/watch?v=UTKGvvafFeM

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-03-08 00:26

Manowar - Thunderpick
http://www.youtube.com/watch?v=fZSUDmEGLvU

Hammerfall - Crimson Thunder
http://youtube.com/watch?v=fDmskak5q-k

Rhapsody (of Fire) - Holy Thunderforce
http://youtube.com/watch?v=TxdoLFXgb6U

Fra : Sv-e

Dato : 06-03-08 23:04

Alex Linaa skrev:
> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Thunder "love walked in"

http://youtube.com/watch?v=szGtmXrWaU8&feature=related

/Sv-e

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 06-03-08 23:07

> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

En næsten glemt dame:
Chi Coltrane: Thunder And Lightning
http://www.youtube.com/watch?v=P_hFw6LcI38

Der var også nogle andre der fandt på samme nummer - næsten
Thin Lizzy: Thunder And Lightning
http://www.youtube.com/watch?v=fHmu9k6WWcg

Selv Gilbert O'Sullivan kunne det der:
Gilbert O'Sullivan: Thunder And Lightning
http://www.youtube.com/watch?v=i0ZoirRSUwE

Steen Lindkvist

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-03-08 23:31

Alex Linaa <www.linaa.com> enriched usenet with:

> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Garth Brooks - The Thunder Rolls
http://www.youtube.com/watch?v=TfqONTQ684o

Alphabeat - 10000 Nights Of Thunder
http://www.youtube.com/watch?v=dj1MzoO7YmM

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Broegger

Dato : 06-03-08 23:53

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:ltf0t31ee724oll8gbfsrnqpmqjl5j15u2@
4ax.com:

> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Mozart. Das Donnerwetter
http://www.youtube.com/watch?v=tEaMUp9GNOA

Og er der torden er der som regel også regn. Supertramp og et fantastisk
nummer. Its raining again!
http://www.youtube.com/watch?v=5MltrnVOG2s

Og endelig. Toyah Wilcox med Thunder in the mountains.
http://www.youtube.com/watch?v=91E6QVwhmhU

Toyah havde jeg helt selv glemt, så nu var jeg også nødt til at finde The
Wow. Det nummer kan bare give mig "myrepatter" over det hele!
http://www.youtube.com/watch?v=5cPmWSpWfcI Men det har ikke en bjælde med
torden at gøre, men kors hvor kan jeg godt lide det nummer!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-03-08 08:56

Alex Linaa wrote:
> Jeg takker for stafetten, og vælger et ord der med garanti ikke har
> nogen fællesnævner med hverken dansktop, schlager, grandprix eller
> smølfer, nemlig ordet "Thunder/torden"

Man kan jo dårligt sige torden uden at komme ind på tordenskyer.

Og tordenskyer befinder sig som bekendt, som regel i himmelen:
http://www.youtube.com/watch?v=K1otlkCu3Mg

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 14:04

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Man kan jo dårligt sige torden uden at komme ind på tordenskyer.
>
> Og tordenskyer befinder sig som bekendt, som regel i himmelen:
> http://www.youtube.com/watch?v=K1otlkCu3Mg

Hmmmm... Jeg tog tilsyneladende fejl.
Jeg overgiver mig - Du får stafetten

/Alex

Fra : Broegger

Dato : 07-03-08 15:27

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev news:47d13d39$0$2090
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Hmmmm... Jeg tog tilsyneladende fejl.
> Jeg overgiver mig - Du får stafetten

Så skulle jeg have fundet noget Sussi og Leo. Det er jo åbenbart det der
gør det!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 16:32

On 07 Mar 2008 14:27:26 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Så skulle jeg have fundet noget Sussi og Leo. Det er jo åbenbart det der
>gør det!

Jeg opgiver.

Jeg køber Havnegrillen, engagerer Kandis til min fødselsdag, og
erstatter wokmaden med stegt flæsk og persillesovs.....

NOT!

Ronk'n'roll !!!!

Fra : Pernille

Dato : 07-03-08 16:34

> [...]
>
> Jeg køber Havnegrillen, engagerer Kandis til min fødselsdag, og
> erstatter wokmaden med stegt flæsk og persillesovs.....

Var der nogen der sagde Stegt Flæsk og Persillesovs?!
Hvor?!

Fra : Max

Dato : 07-03-08 18:03

Hej Pernille

> Var der nogen der sagde Stegt Flæsk og Persillesovs?!
> Hvor?!

Tag mig med, please.

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 07-03-08 19:06

> Hej Pernille

> Tag mig med, please.

Hva' tid?!

Fra : Max

Dato : 07-03-08 19:31

Hej Pernille

> Hva' tid?!

Hvis det drejer sig om stegt flæsk og persillesovs, så anytime :)

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 07-03-08 21:59

Der blev skrevet:

> Hvis det drejer sig om stegt flæsk og persillesovs, så anytime :)

Nåh ja, selvfølgelig. Den er jo ikke på YouTube.
Derfor er der ingen der har postet et link, he he...

/mike

Fra : B. Sørensen

Dato : 07-03-08 22:07

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh ja, selvfølgelig. Den er jo ikke på YouTube.
> Derfor er der ingen der har postet et link, he he...
>
> /mike

http://youtube.com/watch?v=Gzg-6GEYHmw

B. Sørensen

... men så vil jeg også inviteres med :))

Fra : Pernille

Dato : 07-03-08 22:24

"B. Sørensen" <navn@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> http://youtube.com/watch?v=Gzg-6GEYHmw
>
> B. Sørensen
>
> .. men så vil jeg også inviteres med :))

Lækkert!

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 08-03-08 00:24

On Fri, 7 Mar 2008 22:06:54 +0100, "B. Sørensen" <navn@adresse.dk>
wrote:

>"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

>http://youtube.com/watch?v=Gzg-6GEYHmw

Nu er det altså godt duften ikke følger med, for så var jeg fristet af
til at gå i gang.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 10:18

On Sat, 08 Mar 2008 00:24:13 +0100, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Nu er det altså godt duften ikke følger med, for så var jeg fristet af
>til at gå i gang.

Man kan da heller ikke vende ryggen til bare et øjeblik, før en
metafor udvikler sig til et ædegilde i tomme kalorier

Jeg fik et forfærdeligt flashback til disse drenge:
http://www.jimiogrene.dk/jimi_og_rene-historien.htm
Godt de IKKE findes på røret

Fra : Sv-e

Dato : 07-03-08 19:05

Pernille skrev:
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Var der nogen der sagde Stegt Flæsk og Persillesovs?!
> Hvor?!

Det kan jeg lave så dit mundvand løber mindst en uge efter, hvad kan du
så byde ind med til gengæld ?

/Sv-e

Fra : Pernille

Dato : 07-03-08 19:17

"Sv-e" <sv-e@real.not> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg lave så dit mundvand løber mindst en uge efter, hvad kan du
> så byde ind med til gengæld ?

Til stegt flæsk og persillesovs, kunne jeg forestille mig en dejlig kold øl
eller et koldt glas hvidvin.
Jeg kan allerede dufte det...

Fra : Sv-e

Dato : 07-03-08 19:19

Pernille skrev:
> "Sv-e" <sv-e@real.not> skrev i en meddelelse

> Til stegt flæsk og persillesovs, kunne jeg forestille mig en dejlig kold øl
> eller et koldt glas hvidvin.
> Jeg kan allerede dufte det...

Ja det smager fortræffeligt, stegt flæst og persillesovs er da heldigvis
noget vi får mindst en gang hver anden uge ;)

/Sv-e

Fra : Pernille

Dato : 07-03-08 19:26

> Ja det smager fortræffeligt, stegt flæst og persillesovs er da heldigvis
> noget vi får mindst en gang hver anden uge ;)

Så tit husker jeg ikke at lave det. Det er en stor fejl...
Så kom jeg til at tænke på en sang som hed noget i retning af
"Get out in that kitchen and rattle those pots and pans".
Jeg prøvede på at finde den, - men uden held...
- Er det nu, vi spiser det der flæsk med persillesovs?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-03-08 23:46

Pernille wrote:

> [...]
> "Get out in that kitchen and rattle those pots and pans".
> Jeg prøvede på at finde den, - men uden held...

Værsgo'
http://youtube.com/watch?v=cXhK9ONx-yM

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 08-03-08 09:25

> Værsgo'
> http://youtube.com/watch?v=cXhK9ONx-yM

Der var den jo.
-Men der kom ikke så meget stegt flæsk og persillesovs ud af det....

Fra : Pernille

Dato : 08-03-08 09:42

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Der var den jo.
> -Men der kom ikke så meget stegt flæsk og persillesovs ud af det....

- Måske kunne én eller anden tage til "Scarbouough Fair" med Simon og
Garfunkel, så vi kan få fat i noget persille, til den der persillesovs...
http://youtube.com/watch?v=Dau2_Lt8pbM
Hvor finder vi stegt flæsk. Kan det mon også købes der...

Fra : Pernille

Dato : 07-03-08 19:20

"Sv-e" <sv-e@real.not> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg lave så dit mundvand løber mindst en uge efter, hvad kan du
> så byde ind med til gengæld ?

Og, så venter jeg spændt på, hvad dagens ord mon er...

Fra : Pernille

Dato : 07-03-08 22:30

> "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Hmmmm... Jeg tog tilsyneladende fejl.
> Jeg overgiver mig - Du får stafetten
>
> /Alex
EFTERLYSNING!:
Vi efterlyser fyren med stafetten...
Han er sidst set med næsen i sky...
Var det pga udvælgelsen til stafet-bærer.
Var det sky fra leverpostejen...
Eller var det i et forsøg på at snuse sig frem til Stegt Flæsk med
Persillesovs?
Opsysninger bedes givet til dk.kultur.musik.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-03-08 09:45

Alex Linaa wrote:
> "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Hmmmm... Jeg tog tilsyneladende fejl.
> Jeg overgiver mig - Du får stafetten

Årrh... typisk.. og så lige op til en flok sygedage

Nå men I kom vist videre i livet alligevel :)

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 10:23

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Nå men I kom vist videre i livet alligevel :)

Velkommen tilbage!
Håber, at du er helt frisk igen!