Dagens Ord: Fantasi
Fra : kautaq

Dato : 03-03-08 12:38

Dagens ord: Fantasi

Nick Cave kan bruge sin fantasi, det kniber mere med
dem der underholder i pausen. Det er pauseklovner.

Nick Cave and the Bad Seeds - Straight to You
http://www.youtube.com/watch?v=Yaz_2ayVZBg

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Beautiful/Smuk, Birthday,
Black, Blue, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dirty, Dream,
Duo, Evil, Eyes/jne, Fantasi, Fat, Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk,
Genial, Guitar, Hands, Hawaii, Heart, Heavy, Highway, Hollywood, Hot,
House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt,
Milf, Monday, Mother, Night, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Pets, Queen,
Radio, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal,
Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Stimulanser,Storby, Sun,
Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow, Twins, Unknown, Water,
Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/dig,

Mikedrengen.

Fra : Broegger

Dato : 03-03-08 12:43

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev

> Dagens ord: Fantasi

Fedt ord!

Boney M. Oceans of fantacy. Jeg har ret svært ved at forstå hvorfor jeg var
så vild med den da jeg var ung.
http://www.youtube.com/watch?v=uD9V9srUO0g

Og for at forestille sig noget skal man have fantasi, så John Lennon's
Imagine må være på sin plads. http://www.youtube.com/watch?v=jEOkxRLzBf0

og så har jeg altid synets at Bat out of hell coveret er meget
fantasifuldt. Og musikken er jo totalt uovertruffen!
http://www.youtube.com/watch?v=DnVfRjcYulk

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-03-08 13:12

kautaq skrev:

> Dagens ord: Fantasi

Et kig i vinylsamlingen afslører en LP af Carole King
ved navn "Fantasy".

Nu skal jeg lige se om jeg kan finde et nummer fra den
på YouTube. - Nå, det kan jeg ikke finde. Ville ellers
have spillet "Haywood", men det skal være med hende.

Øv!
--
Herluf :·)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-03-08 14:42

kautaq wrote:
> Dagens ord: Fantasi

Münchener Freiheit med "Land Der Fantasie"
Kan ikke finde den på youtube

Traffic med "Dear Mr. Fantasy":
http://www.youtube.com/watch?v=7_nwbTeIN4Y

Bad Company med "Rock'n'roll Fantasy":
http://www.youtube.com/watch?v=XW15O-JXs5E

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Sv-e

Dato : 03-03-08 20:34

Per Beer Hansen skrev:
> Traffic med "Dear Mr. Fantasy":
> http://www.youtube.com/watch?v=7_nwbTeIN4Y

En lidt nyere live versíon med Steve Windwood

http://www.youtube.com/watch?v=SvT_f_lVyNQ&feature=related

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 03-03-08 15:06

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens ord: Fantasi

Jamen, så kan det da kun blive:
Bucks Fizz - The Land Of Make Believe
http://www.youtube.com/watch?v=g8fjeG5oCGQ

VH Pernille

Fra : Pernille

Dato : 03-03-08 15:39

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens ord: Fantasi

Jamen, så bliver vi jo nødt til at have
"Puff the Magic Dragon" med Peter, Paul and Mary!
Ikke nødvendigvis en børnesang, oprindeligt, men den er da kær!

http://youtube.com/watch?v=1VFxA7o4f5E&feature=related

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-03-08 15:50

On Mon, 3 Mar 2008 12:38:00 +0100, "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk>
wrote:

>Dagens ord: Fantasi

Så skal vi lægge øre til
Al Di Meola's - Fantasia Suite For Two Guitars"
http://youtube.com/watch?v=YlG9moCTJ1I

Earth, Wind & Fire - Fantasy
http://youtube.com/watch?v=lf3loEhV0ZU

Det mindede mig om at Earth & Fire i 1980 lavede albummet "Reality
Fills Fantasy" og derfra er nummeret "Weekend"
http://youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 03-03-08 16:00

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens ord: Fantasi

http://youtube.com/watch?v=tcSxgOxjrT8&feature=related
Steppen Woolf med "Magic Carpet Ride
Godt gammelt 60'er nummer.

Fra : Pernille

Dato : 03-03-08 16:14

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens ord: Fantasi

http://youtube.com/watch?v=euMCu5IRRHM

The Beatles med "Magical Mystery Tour".

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-03-08 16:21

kautaq skrev:

>Dagens ord: Fantasi

Billy Idol - Flesh for fantasy
http://www.youtube.com/watch?v=SWz1arZK1zs

Tight Fit - Fantasy Island
http://www.youtube.com/watch?v=39yQxwBu2iE

Baby D - Let me be your fantasy
http://www.youtube.com/watch?v=7Wt1nvsoKno

Black Box - Fantasy
http://www.youtube.com/watch?v=5_KMaEJLOp0

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pernille

Dato : 03-03-08 16:28

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens ord: Fantasi

Og ååååh, hvor er "Daydream Believer" med The Monkeys dog sød.
http://youtube.com/watch?v=kxz_JBuyF4I

Fra : Pernille

Dato : 03-03-08 16:31

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Og ååååh, hvor er "Daydream Believer" med The Monkeys dog sød.
> http://youtube.com/watch?v=kxz_JBuyF4I

Og, det er selvfølgelig Monkees... Ikke noget med nøgler her...

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 03-03-08 17:26

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

Nu vi er i den boldgade, så må denne oxo med:
The Monkees - I'm A Believer
http://youtube.com/watch?v=2VUqgZ-kl-Q&feature=related

VH Pernille d. 2

Fra : kautaq

Dato : 04-03-08 17:57

Pernille

> Og ååååh, hvor er "Daydream Believer" med The Monkeys dog sød.
> http://youtube.com/watch?v=kxz_JBuyF4I

Klokken er 18:00

Den får du stafetten for, Pernille.

Jeg tror bare ikke at vi deler opfattelse af hvad fanatasi er, så
du får den for din entusiasme.

"The Monkees" var et amerikansk tv-show fra 60'erne.
På klippet kan man se en helt igennem naiv forestilling om
hvordan det er at være med i et beatorkester.

Men lad dem ikke narre, det er 100% indstuderet, gennem
professionelt og intet er overladt til tilfældighederne.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Monkees

Men derfor er den da sød, det har du ret i.

Mikees

Fra : Pernille

Dato : 05-03-08 08:58

> [...]
> professionelt og intet er overladt til tilfældighederne.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/The_Monkees
>
> Men derfor er den da sød, det har du ret i.

Det er helt ok!
At gemme sig under the wings of the bluebird, - det er da fantasi.
Tak for stafetten. Og hvad skal jeg så lige finde på.... - Det skal nok
komme.
Pernille

Fra : Pernille

Dato : 05-03-08 09:48

> [...]
>
> Klokken er 18:00
>
> Den får du stafetten for, Pernille.
>
> Jeg tror bare ikke at vi deler opfattelse af hvad fanatasi er,
Men, lad mig så spørge dig, hvad du ville gøre, hvis du fortryder, at du har
blandet din Cola og din Fanta sammen? Du vil altså gerne have dem del
igen...

Du bruger din Fantasi! - Er det det, DU mener med fantasi?

Fra : kautaq

Dato : 05-03-08 13:33

Pernille

> Men, lad mig så spørge dig, hvad du ville gøre, hvis du fortryder, at du
> har blandet din Cola og din Fanta sammen? Du vil altså gerne have dem del
> igen...

Der er intet i vejen med det du skriver, fortsæt med
den gode stil.

Ps. Jeg drikker ikke Cola og Fanta, kun når jeg er syg.

/mike

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-03-08 10:04

kautaq skrev:
> [...]

> professionelt og intet er overladt til tilfældighederne.
> [klip]
> Men derfor er den da sød, det har du ret i.

Jeg er også enig i at videoen er meget sød. Men er det
ikke 100 % playback? Prøv fx at se på guitaristen, som
har slipset hængende ned over strengene.

--
Herluf :·)

Fra : kautaq

Dato : 05-03-08 13:29

Herluf Holdt

> Jeg er også enig i at videoen er meget sød. Men er det
> ikke 100 % playback? Prøv fx at se på guitaristen, som
> har slipset hængende ned over strengene.

Du må være et geni!

Spøg til side, det skal skam tages bogstaveligt det jeg
har skrevet og det du kan læse på Wikipedia.

Et kommercielt stunt i højeste potens.

/mike

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 03-03-08 18:06

Nu kommer jeg nok med en MEGET fri fortolkning af fantasi:

En af de bedre Dance numre efter min mening.
Jam og Spoon feat. Plavka med Kaleidoscope Skies:

http://www.youtube.com/watch?v=rPrx9p8Np6M

--
Mvh,
Rasmus Bertelsen

Udskift invalid med dk for direkte mail
Signatur delvis slettet grundet manglende fantasi...

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 03-03-08 19:08

kautaq skrev:
> Dagens ord: Fantasi

Uriah Heep - Return To Fantasy
http://www.youtube.com/watch?v=CAz2cfuqk8Q

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Sv-e

Dato : 03-03-08 20:30

Dan "748" Dethlefsen skrev:
> Uriah Heep - Return To Fantasy
> http://www.youtube.com/watch?v=CAz2cfuqk8Q

Ahhh sikket et fedt nummer, havde helt glemt det efter jeg har solgt min
LP samling hvor den også var, tak for det.

/Sv-e

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 03-03-08 23:58

Sv-e skrev:

> Ahhh sikket et fedt nummer, havde helt glemt det efter jeg har solgt min
> LP samling hvor den også var, tak for det.

Velbekomme

--
Dan "748" Dethlefsen
Som stadigvæk har sin LP-samling !!!

Fra : Pernille

Dato : 03-03-08 20:08

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens ord: Fantasi

Starship kommer også ind omkring fantasien, når de skriver "And we can build
this dream together..." i deres super gode "Nothings Gonna Stop Us Now".
http://youtube.com/watch?v=BUu8739HF-o
- Den er da god!

Fra : Max

Dato : 03-03-08 20:58

Hej

> Dagens ord: Fantasi

Det her er da fantasi

Donovan - Atlantis
http://www.youtube.com/watch?v=iCSUfTEcWow

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 03-03-08 21:32

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens ord: Fantasi

Her er lidt mere fantasi:

The shadow of your smile when you are gone, will color all my dreams and
light the dawn. Look into my eyes, my love, and see, all the lovely things
you are to me,.....

Her er det Gigi MacKenzie med "The Shadow Of Your Smile".
http://youtube.com/watch?v=fJNwT9i1zkE&feature=related

Fra : Pernille

Dato : 03-03-08 21:45

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens ord: Fantasi

The Beatles med "When I'm Sixty-four".
- Man kan jo kun fantasere sig frem til, hvordan livet vil være, når man når
de 64 år...
http://youtube.com/watch?v=1TSv5CR6oF0&feature=related

Fra : Studo

Dato : 03-03-08 23:56

On Mon, 03 Mar 2008 12:38:00 +0100, kautaq wrote:

> Dagens ord: Fantasi

Jamen, så skal hjernen jo ud på arbejde med virkeligheden.

Den er Bowie god for:

David Bowie: What's really happening
Den er bare ikke på tuben, så jeg fortsætter tanken....

David Bowie: Never get old
http://youtube.com/watch?v=7eh6d8AetHo

Som så 'presser' os naturligt over til:
Queen: Who wants to live forever
http://www.youtube.com/watch?v=Zo52T7uKOJU

Jeg kunne jo også have taget den nemme:
Ziggy Stardust:
http://www.youtube.com/watch?v=6dQWzdUVMbI

Skulle de endelig få ham hevet til Roskilde, når han nu aflyste sidst. Så
skal jeg fluks få købt mig en billet.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 15:33

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message
> Dagens ord: Fantasi

Så vil jeg lægge ud med en gammel rockdreng, der på et tidspunkt brugte sin
fantasi og skabte noget helt andet, nemlig Roger Glover And The Butterfly
Ball - "Love is All":
http://youtube.com/watch?v=6sn1UqbbbqQ

En af de mest fantasifulde musikvideoer jeg kender, er Aha's "Take On Me":
http://youtube.com/watch?v=RMWXyEHoN88

Til slut en video, hvor der skal en mere end almindeligt udviklet fantasi
til, for at høre hvad det er, og at det i det hele taget kan forveksles med
musik:
http://youtube.com/watch?v=nQbsHXjFDX0
(Undskyld broegger

/alex

Fra : Broegger

Dato : 04-03-08 20:12

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev news:47cd5db0$0$2084
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://youtube.com/watch?v=nQbsHXjFDX0
> (Undskyld broegger

ADDDR! Det er ligefrem kvalme fremkaldende. Bare at høre hvor off-tune især
Sussi er. En lille operation hvor hendes stemmebånd fjernes ville være en
hjælp til menneskeheden. Ved samme lejlighed kunne man fjerne hendes hænder
(forhindrer hendes mishandling af guitaren), og sy en sort sæk over hendes
krop.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 21:56

On 04 Mar 2008 19:11:50 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

> [...]
>(forhindrer hendes mishandling af guitaren), og sy en sort sæk over hendes

Jeg vidste du ville synes om det. Jeg er bare SÅ rar

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen