Dagens ord: Improvisation
Fra : vulcain.cricket@gmai~

Dato : 28-02-08 01:26

http://www.berlingske.dk/article/20080228/viden/80228019/

og så har du vel set dagens WulfMorgenthaler?
http://politiken.dk/archive/00238/wulff_28_02_2008_238723a.jpg

PS Er jeg den eneste der synes "Dagens ord" legen begynder at fylde
lidt for meget i denne gruppe? Hvor fedt er det lige at se en tråd
fyldt op med links til You tube? Hvad om vi berigende hinanden med
lidt andet indenfor emnet musik?

mvh
H.

Fra : Holst

Dato : 28-02-08 09:32

vulcain.cricket@gmail.com wrote:

> [...]
> lidt for meget i denne gruppe? Hvor fedt er det lige at se en tråd
> fyldt op med links til You tube? Hvad om vi berigende hinanden med

Der er jo intet til hinder for at berige hinanden med andet. Så kom da
bare i gang med at lave en masse gode indlæg.

Samlet set er "Dagens ord"-trådene ikke særlig interessante, men jeg
synes, det er hyggeligt at blive mindet om sange fra forgangne tider,
som jeg har glemt alt om.

Gruppen er jo, som brugerne gør den til, og vil brugerne kun have
"Dagens ord"-tråde, så bliver det sådan. Vil de have andet, så får de
det, hvis de selv tager et initiativ dertil.

Fra : Broegger

Dato : 28-02-08 09:35

vulcain.cricket@gmail.com skrev news:eeb52043-a016-473f-8690-d9336e0cea90
@d5g2000hsc.googlegroups.com:

> http://www.berlingske.dk/article/20080228/viden/80228019/

Interessant, og jeg kan genkende det fra når jeg selv spiller. Det er den
fedeste afstresning.

> og så har du vel set dagens WulfMorgenthaler?
> http://politiken.dk/archive/00238/wulff_28_02_2008_238723a.jpg

Hi-tech shit

> [...]
> lidt for meget i denne gruppe? Hvor fedt er det lige at se en tråd
> fyldt op med links til You tube? Hvad om vi berigende hinanden med

Du skal da være velkommen til at starte alle de tråde inden for emnet
musik du finder relevant.
Mht. dagens ord syntes jeg faktisk det er meget berigende. Jeg har lært
meget musik at kende som jeg ellers ikke ville have hørt. Det syntes jeg
da er ret fedt.

Hvis du ikke kan lide konceptet kan du da bare springe trådene over. Der
er ingen der tvinger dig til at læse dem, endsige følge link'sne.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Holst

Dato : 28-02-08 09:40

Broegger wrote:

> Mht. dagens ord syntes jeg faktisk det er meget berigende. Jeg har lært
> meget musik at kende som jeg ellers ikke ville have hørt. Det syntes jeg
> da er ret fedt.

Ja, sådan havde jeg det også i begyndelsen. Men jeg synes ikke rigtig
længere, at jeg har tid til at sidde og glo på utallige videoer på
YouTube, så i dag bliver det mest blot gensyn med gamle kendinge, som
dukker op trådene.

> Hvis du ikke kan lide konceptet kan du da bare springe trådene over. Der
> er ingen der tvinger dig til at læse dem, endsige følge link'sne.

Og de vil endog være ganske nemme at sætte i et filter.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-08 10:09

Holst skrev:

>Og de vil endog være ganske nemme at sætte i et filter.

i en periode hvor jeg ikke selv gad lege med, havde jeg et filter på
subject : dagens ord* , det virkede fremragende.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Broegger

Dato : 28-02-08 12:07

Holst <newsfeb08@shelter.dk> skrev

> [...]
> længere, at jeg har tid til at sidde og glo på utallige videoer på
> YouTube, så i dag bliver det mest blot gensyn med gamle kendinge, som

Jeg er så næste modsat. Jeg kigger mest efter de ting jeg ikke lige
kender.
Er mangfoldighed ikke bare herligt?

> Og de vil endog være ganske nemme at sætte i et filter.

Men det ville jo være dumt, så får man jo ikke det input.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Holst

Dato : 28-02-08 12:11

Broegger wrote:

> Jeg er så næste modsat. Jeg kigger mest efter de ting jeg ikke lige
> kender.

Det burde jeg naturligvis også, men sådan er der jo så meget.

> Men det ville jo være dumt, så får man jo ikke det input.

Enig. Men er man generet af alle disse indlæg, er det jo en nem måde
ikke at blive generet fremover.

Fra : Pernille

Dato : 28-02-08 18:43

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde jeg naturligvis også, men sådan er der jo så meget.

> Enig. Men er man generet af alle disse indlæg, er det jo en nem måde ikke
> at blive generet fremover.

Ingen er tvunget til at medvirke eller følge med i, hvad der sker i
"dk.kultur.musik"

Fra : "|:>PH

Dato : 28-02-08 18:54

"Pernille"

> Ingen er tvunget til at medvirke eller følge med i, hvad der sker i
> "dk.kultur.musik"

Nej, og det vil da være synd at stoppe nu hvor du endelig har fundet ud af
teknikken .-)

Her er en improvisation http://youtube.com/watch?v=Q9zCem5aV9M

Per

Fra : kautaq

Dato : 28-02-08 22:27

Pernille

> Ingen er tvunget til at medvirke eller følge med i, hvad der sker i
> "dk.kultur.musik"

Det er ikke dk.kultur.musik Henrik angriber, det er den daglige
tråd 'Dagens ord'. Han kigger kun forbi for at brokke sig over
noget der fungere helt uden problemer, trods store forskelle i
musiksmag og genre.

Hvis man ikke åbner den daglige tråd, kan man kun se et eneste
indlæg. Dette kan uden problemer filtreres fra efter eget ønske.
Og én tråd om dagen i en aktiv gruppe er ingenting.
Men Henrik vælger at starte en ny tråd med 'Dagens ord' for at
brokke sig over for mange indlæg i 'Dagens ord'?

Så sender han et link til en tegneserie på Politikens netavis.
WulfMorgenthaler, som dagligt bombarderes med brok.
Ikke bare brok over hvor dårlig tegneserien er, men brok over
det brok som andre skriver. Flere skriver under falske navne -
altså udgiver sig for at være en af de andre brokkehoveder.

Brok på brok på brok brok brok brok brok brok brok osv.

Det første link fortæller Henrik ikke hvad det er til.
Det kunne være alt fra Sussi og Leo til snuff-film, men heldigvis kan
man se at det er fra Berlingske. En artikel om ny hjerneforskning!
Men prøv at kigge længere nede. Der er et link til en Hadeordskanon!
Igen: brok brok brok brok brok... Der kom man fra.

Jeg stemte på 'Du i stedet for man'.

Jeg vil slutte af med at sige som Herluf i en kommentar til Dagens ord:
"Sikke noget lort"
Chokoladekagen og teen venter på mig nu.

Mvh. Brokke-Mike

What a wonderfull world
http://www.youtube.com/watch?v=Eq6smgoXSfU&feature=related

Fra : vulcain.cricket@gmai~

Dato : 28-02-08 01:37

On 28 Feb., 09:32, Holst wrote:

> Der er jo intet til hinder for at berige hinanden med andet. Så kom da
> bare i gang med at lave en masse gode indlæg.

Lad os sige mit indlæg var det første forsøg ...

Fra : Pernille

Dato : 28-02-08 15:41

<vulcain.cricket@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-
Hvad så med denne her.

Oprindeligt kendte jeg den kun som et digt.
Her er det så blevet til musik og sang.
Jeg mener, at den oprindeligt hed "Box of War".
Det er mest selve teksten, der interesserer mig.

"The Box" by Lascells Abercrombie

http://youtube.com/watch?v=VDxhxGof9AI

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-02-08 16:45

> [...]

> lidt for meget i denne gruppe? Hvor fedt er det lige at se en tråd
> fyldt op med links til You tube? Hvad om vi berigende hinanden med

Selvom jeg ikke har haft Dagens ord endnu, så synes jeg at det er en fin
ide og jeg er da blevet inspireret til musik, som jeg slet ikke kendte.

Hvilken musik er din favorit? Måske kan du ligefrem bidrage med info om
en bestemt type musik?

Min er ubetinget 70'er disco og funk. Jeg har en anseelig mængde af det.
Desværre lytter langt de fleste til organiseret støj (noget med larmende
guitarer) som deres favorit, så jeg er i undertal herinde. Men jeg ved
en masse om disco og funk.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Michael

Dato : 28-02-08 21:52

> [...]
>lidt for meget i denne gruppe? Hvor fedt er det lige at se en tråd
>fyldt op med links til You tube? Hvad om vi berigende hinanden med

Næh, mine kæber gabes også af led!

Jeg kunne godt tænke mig "dagens vinyl", hvor vi hygger os med en
overspilning fra vinyl, som ikke - og som vel at mærke formentligt aldrig -
kommer på cd eller til lovlig download. Men lovens vogtere herinde sørger jo
for, at den slags ikke hører til, så jeg gider ikke gå mere op i dette, for
det er jo forfærdeligt at dele musik, der ikke kan findes nogetsteds
lovligt!

Mvh
Michael

..

Fra : Broegger

Dato : 28-02-08 22:00

"Michael" <nejt@ktilspam.dk> skrev

> Næh, mine kæber gabes også af led!

Pas på med det! Det kan vist være ret smertefuldt.

> [...]
> herinde sørger jo for, at den slags ikke hører til, så jeg gider ikke
> gå mere op i dette, for det er jo forfærdeligt at dele musik, der ikke

Hvad med at bruge dk.binaer.musik ... så kan numrene jo diskuteres her.
Og om man vil downloade din upload er jo så op til den enkeltes
samvittighed. Ellers kan det jo være at andre kender nummeret og kan
snakke med

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Michael

Dato : 28-02-08 22:31

> [...]
> Og om man vil downloade din upload er jo så op til den enkeltes
> samvittighed. Ellers kan det jo være at andre kender nummeret og kan

Man kunne jo bruge rapidshare.com, zshare.net osv. Jeg har immervæk så svært
ved at forstå, at det er så forfærdeligt, hvis man deler de sange, de ikke
kan hentes lovligt andre steder, fordi pladeselskaber & co. ikke tilbyder
dem mod betaling. Men skid hul i dét - de frelste (herunder Hauge) kan jo
kede sig ihjel med dagens ord, og jeg kan glæde ham med, at jeg nok skal
hoppe af, for livet af mere end dette. Enjoy!

Mvh
Michael

Fra : Hauge

Dato : 28-02-08 22:40

Michael wrote:
> de frelste
> (herunder Hauge)

Du *er* jo idiot. Tag da for satan at læse det der skrives, det er jo i din
lille verden at der er frelste.

> kan jo kede sig ihjel med dagens ord,

Du kan jo bare fise af.

> og jeg kan
> glæde ham med, at jeg nok skal hoppe af, for livet af mere end dette.

Jæps, vi kommer på ingen måde til at savne dig.

> Enjoy!

Ja nu kan vi.

/Hauge

Fra : Michael

Dato : 28-02-08 23:35

> Jæps, vi kommer på ingen måde til at savne dig.

Hold da helt op for en barnerøv du dog er! Men du har jo ikke åbenbart noget
liv. Det har jeg heldigvis, så jeg kan glæde dig med, at jeg hopper af denne
"nyhedsgruppe" *LOL* og så kan du jo sprede dit pattebarnsævl udover de
andre, der måtte orke at blive tilbage. Nej, hvor er du dog en stornar!!!!

Mvh
Michael

Fra : Hauge

Dato : 28-02-08 23:42

Michael wrote:
> Hold da helt op for en barnerøv du dog er!

Ja det ses da også på dine få indlæg at du da slet ikke er det..

> Men du har jo ikke
> åbenbart noget liv.

Sjovt som folk skal kloge sig på noget de selv savner.

> Det har jeg heldigvis, så jeg kan glæde dig med,
> at jeg hopper af denne "nyhedsgruppe"

Gjorde du ikke det lige før? Hm, endnu en af de typer der lyver så det står
ud af ørene.

> Nej, hvor er du dog en stornar!!!!

Hehe, den lader vi lige stå lidt. Tøsedreng.

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 28-02-08 22:02

Michael wrote:
> Men lovens vogtere
> herinde sørger jo for,

Hvem er de? Din mor?

> at den slags ikke hører til, så jeg gider ikke
> gå mere op i dette, for det er jo forfærdeligt at dele musik, der
> ikke kan findes nogetsteds lovligt!

Farvel.

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 28-02-08 22:00

vulcain.cricket@gmail.com wrote:
> PS Er jeg den eneste der synes "Dagens ord" legen begynder at fylde
> lidt for meget i denne gruppe?

Sikkert ikke, men i kan vel bare droppe at læse trådene. Der er max. èn tråd
i døgnet, og det kan du for f... vel springe over.

> Hvor fedt er det lige at se en tråd
> fyldt op med links til You tube?

Hvor fedt er det at se en tom gruppe? Glem det og skriv om musik, eller find
et andet sted at være. Ingen tvinger dig.

> Hvad om vi berigende hinanden med
> lidt andet indenfor emnet musik?

Så kom igang.. Nogen skal jo starte, hvis du ikke kan klare at vi er nogen
der gør lidt for at berige hinanden med lidt forskelligt musik, som du
åbenbart ikke kan klare. Eller er problemet at du kun kan klare een bestemt
type musik? DIN..

Mvh Hauge

Fra : vulcain.cricket@gmai~

Dato : 29-02-08 16:23

vulcain.cric...@gmail.com skrev:

> [...]
> lidt for meget i denne gruppe? Hvor fedt er det lige at se en tr�d
> fyldt op med links til You tube? Hvad om vi berigende hinanden med

Tænk hvor dejligt at et par få linier kan skabe lidt liv, selv blandt
de afsjælede kroppe.

Hauge: Jeg synes du har nogle interessante betragtninger og jeg er
særdeles fascineret af dit sprogbrug. Mht din angst for at blive
udfordret til at bryde de daglige rutiner og vanetænkningen, er jeg
næsten sikker på at dit lokale AOF tilbyder et kombineret kursus i
batik og kartoffeltryk - det skulle være så afstressende, har jeg
hørt.
Men du har ret, ingen tvinger mig til at være her - modsat tvinger
heller ingen dig til at svare på mit indlæg.

kautaq/Mike: Det er rigtigt set at jeg ikke angriber gruppen - til
gengæld fejler du når du forveklser brok med klarsynethed. "At noget
fungerer helt uden problemer" er vel ikke ensbetydende med at der ikke
kan nytænkes (Dit liv er forhåbentlig heller ikke statisk)?
Mht uklarhed om hvilke ulykker der måtte vælte ned over dig, ved at
klikke på mit Berlingske link, så er det vel ikke værre end de andre
links der "underholder" i Dagens ord.

Jesper Haaber Gylling: Jeg synes du laver et fint indlæg. Jeg stejler
dog når jeg læser dig skrive "Selvom jeg ikke har haft Dagens ord
endnu" - hvorfor tager du dig ikke selv den frihed?

Michael: Spændende nytænkning - jeg synes du skal arbejde videre med
dine vinyl-planer og ikke tage så tungt at der er enkelte hylere
(hyklere?) iblandt ...

Pernille: "Ingen er tvunget til at medvirke eller følge med i, hvad
der sker i "dk.kultur.musik"" - men når man nu er her, så gør det vel
ikke noget at komme sit bidrag (uanset om andre bryder sig om det
eller ej). Herligt at se at du fået udvidet horisonten gennem et
digt.

Henrik

Fra : Hauge

Dato : 01-03-08 00:34

vulcain.cricket@gmail.com wrote:
> Hauge: Jeg synes du har nogle interessante betragtninger og jeg er
> særdeles fascineret af dit sprogbrug.

Ja du har da en del at lære endnu.

> [...]
> næsten sikker på at dit lokale AOF tilbyder et kombineret kursus i
> batik og kartoffeltryk - det skulle være så afstressende, har jeg

Hørt? Jeg er ret sikker på at du har din daglige gang der.
Men jeg har ikke behov for at tage et AOF-kursus.

> Men du har ret, ingen tvinger mig til at være her - modsat tvinger
> heller ingen dig til at svare på mit indlæg.

Du har helt ret, men at du ikke, istedet for at tude op om hvor træls
"dagens ord" er, kunne kaste et par indlæg med musik til debat, fatter jeg
ikke. Det du prøver på nu, er at gøre os andre til idioter, fordi vi synes
det er ganske interessant. Det dør sikkert ud engang når vejret bliver
varmere. Det svarer jo til at kalde dansk-top-musik for lort, fordi du ikke
kan li' det.

Men helt seriøst, istedet for at prøve at ødelægge (det lykkedes ikke
alligevel) "dagens ord" fordi du er træt af den, så prøv selv at være lidt
kreativ, hvis tiden fra AOF tillader det, og skriv selv noget.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 00:41

On Fri, 29 Feb 2008 15:23:12 -0800 (PST), vulcain.cricket@gmail.com
wrote:

> [...]
>fungerer helt uden problemer" er vel ikke ensbetydende med at der ikke
>kan nytænkes (Dit liv er forhåbentlig heller ikke statisk)?

Du kan nytænke alt det du lyster, kom da bare ud over stepperne.
Men at kalde dine seneste tråde for "Dagens ord etellerandet" er ikke
nytænkning eller et udtryk for nogen nævneværdig klarsynethed, det er
slet og ret fantasiforladt.
Hvis der er en leg man ikke bryder sig om, behøver man jo ikke absolut
at sabotere den. Man kunne faktisk vælge den ganske enkle løsning at
lade være med at lege med, eller bare finde på en ny leg.

>Jesper Haaber Gylling: Jeg synes du laver et fint indlæg. Jeg stejler
>dog når jeg læser dig skrive "Selvom jeg ikke har haft Dagens ord
>endnu" - hvorfor tager du dig ikke selv den frihed?

Du har tilsyneladende ikke ret meget respekt for andre mennesker, og
deres gøren og laden.
Leg med hvis du synes det er sjovt, lad være hvis du ikke synes det er
sjovt, eller find på noget helt femte hvis du har lidt fantasi.
Men lad dog være med at stille dig op midt i flokken og hyle op om at
det de foretager sig er noget møg, og at de hellere burde lave noget
andet. Det er temmelig ukonstruktivt.

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : vulcain.cricket@gmai~

Dato : 01-03-08 09:53

On 1 Mar., 00:33, "Hauge" wrote:

> Ja du har da en del at lære endnu.
Hvis det er værd at lære ...?

> Hørt? Jeg er ret sikker på at du har din daglige gang der.
> Men jeg har ikke behov for at tage et AOF-kursus.

Mod dumhed kæmper selv guder forgæves ..

> Du har helt ret, men at du ikke, istedet for at tude op om hvor træls
> "dagens ord" er, kunne kaste et par indlæg med musik til debat, fatter jeg
> ikke.

Hvor fornøjeligt - jeg mener netop jeg har kastet noget til debat.
Umiddelbart ser det ud som du trak tonen i tråden ned, så hvem er det
lige der "tuder"

> Det du prøver på nu, er at gøre os andre til idioter, fordi vi synes
> det er ganske interessant.

Jeg kan ikke gøre dig til noget du er. Interessant måske, men idé
forladt - eller rettere det tid til at nytænkte konceptet.

> Det svarer jo til at kalde dansk-top-musik for lort, fordi du ikke
> kan li' det.
Det at modtage kritik og skabe debat er bare ikke noget du bryder dig
om?

> så prøv selv at være lidt kreativ
Du mener det er mere kreativt at rakke kritik og nye input ned?

Henrik

Fra : Hauge

Dato : 01-03-08 18:01

vulcain.cricket@gmail.com wrote:
> Du mener det er mere kreativt at rakke kritik og nye input ned?

Tjaeh, det må da være din mening.Det var da vist dig der startede med at
rakke "Dagens ord" ned, og bliver ved med at provokere.

Så man kan vel ikke andet end sige at du bare er en troll..

/Hauge

Fra : vulcain.cricket@gmai~

Dato : 01-03-08 10:05

On 1 Mar., 00:41, Alex Linaa wrote:

> Du kan nytænke alt det du lyster, kom da bare ud over stepperne.
Jeg har givet et input i form af at snakken/dagens ord tråde kan
handle om andet end blot copy paste et link til youtube

> Men at kalde dine seneste tråde for "Dagens ord etellerandet" er ikke
> nytænkning eller et udtryk for nogen nævneværdig klarsynethed, det er
> slet og ret fantasiforladt.
Kald det hvad du vil, men jeg ser mere processen "link til en sekvens
på youtube" som værende fantasiforladt.

> Du har tilsyneladende ikke ret meget respekt for andre mennesker, og
> deres gøren og laden.
Hvordan er du da kommet frem til den konklusion. Jeg læser andre i
denne tråd, der mangler respekt.

> [...]

> Men lad dog være med at stille dig op midt i flokken og hyle op om at
> det de foretager sig er noget møg, og at de hellere burde lave noget
Jeg har faktisk kun set et eller to konstruktive svar i denne tråd -
resten ser for mig ud som nogle der "hyler". Flere af de negative svar
vil du vel heller ikke kalde konstruktive?

Henrik

Fra : Holst

Dato : 01-03-08 18:16

vulcain.cricket@gmail.com wrote:

> Jeg har givet et input i form af at snakken/dagens ord tråde kan
> handle om andet end blot copy paste et link til youtube

Og følger du trådene, så er de jo også andet end blot det. Der er ingen
tvivl om, at trådene overvejene netop blot er et link til en film på
YouTube.

Men indimellem ses der da også kommentarer og andre interessante
udviklinger i tråden.

Når det er sagt, så er det mest interessante ved "Dagens ord"-trådene de
oplevelser, vi som læsere får, når vi ser den omtalte film og enten
genoplever gamle minder eller stifter bekendtskab med ny musik. På disse
to punkter giver netop "Dagens ord"-trådene langt, langt mere end stort
set alle andre tråde i gruppen.

> Kald det hvad du vil, men jeg ser mere processen "link til en sekvens
> på youtube" som værende fantasiforladt.

Folks kreativitet med at finde emner til dagens ord er tit alt andet en
fantasiforladt.

> Jeg har faktisk kun set et eller to konstruktive svar i denne tråd -
> resten ser for mig ud som nogle der "hyler". Flere af de negative svar
> vil du vel heller ikke kalde konstruktive?

Alt ære og respekt, så synes jeg, det er dig, der hyler mest.

Vil du have noget andet indhold i gruppen, så post da nogle interesante
indlæg, som kan fange gruppens interesse. Du kan også finde på en ny
leg, som andre måske også vil finde interessant og derfor lege med.

Og vil du opnå en smule respekt, så lad være med at sabotere den leg,
som mange nyder, ved at du poster andre indlæg maskeret som dele af
legen. Det får dig kun til at fremstå barnlig og umoden, og derved ender
du med at blive anset for en troll. Men du er måske heller ikke andet
end en troll, når alt kommer til alt.

Fra : N/A

Dato : 01-03-08 18:16

Fra : N/A