Akkorder til "Jeg - en gris" af Shubidua, ~
Fra : Jens

Dato : 16-02-08 03:04

Hejsa,

Jeg proever at finde frem til akkorderne til denne shubidua sang.
Jeg husker den fra way-back da min foraeldre havde albummet
paa kasettebaand. Jeg har lyttet mig frem til foelgende akkorder
men mangler sidste halvdel af omkvaedet. Maaske er det nogen
der kan hjaelpe

C F
Det er på tide at bekende sin kulør
C F
du skal vide hvad jeg har lavet før
så jeg har skrevet
F G
en lille bog om hvad jeg har bedrevet.

C F
Jeg har jo læst om mænd der osse var piger
C F
om klask og klap og pæne folk der skriger
Sensation!
F G
når det er nogen kendte nogen.

Dm C F G
Jeg har osse selv været ude for noget
C F G
som meget let ku' blive misforstået
så måske får jeg en pris
når jeg bli'r kendt som ophavsmanden
til successen: Jeg - en gris.

C F
Jeg lyver lidt, det må man nemlig godt
C F G
kapitel et er om Brigitte Bardot og så mig
F G
i en robåd på vej til Hawaii.

Dm C F G
Så hvis du selv har været ude for noget
C F G
som meget let ka' blive misforstået
så skal du skrive til min avis
så alle folk kan lære hvor'n man bli'r en
ægte gammel gris.

Fra : Ulrik

Dato : 17-02-08 14:51

Jens wrote:
> [...]
> paa kasettebaand. Jeg har lyttet mig frem til foelgende akkorder
> men mangler sidste halvdel af omkvaedet. Maaske er det nogen

Hej Jens

Det ser umiddelbart rigtigt nok ud, det du er kommet frem til. Jeg har
skrevet alle akkorderne ind her under i original-tonearten A, og flyttet
lidt på nogle akkordskift, så de ligger rigtigt :)

God forbøjelse
Ulrik

> [...]
> Jeg har jo læst om mænd der osse var piger
> A D
> om klask og klap og pæne folk der skriger

D#o Em
> så måske får jeg en pris
A7 D
> når jeg bli'r kendt som ophavsmanden
E A

Fra : Jens

Dato : 18-02-08 00:35

On Feb 17, 2:50 pm, Ulrik <you.d...@need.it> wrote:

> [...]
> Ulrik

> D#o Em> så måske får jeg en pris
>
> A7 D> når jeg bli'r kendt som ophavsmanden

Super, tusind tak for hjaelpen