ARGH. Magen til blasfemi skal man lede læn~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-02-08 02:46

http://youtube.com/watch?v=BYJs3ajxvQI

Som en bruger skriver: How can such a good song performed by such a
talented singer be so unbearably horrible?

En super sanger og et super fedt nummer, fucket op på den måde. Det er
en skandale. Nummeret havde sikkert lydet meget fedt hvis nightwish
havde lavet et cover af den, inden de gik i stykker, men fat dog at man
ikke spiller nirvana på et skod-klaver!!!!

AAAAAARGH! får lyst til at rase ud ved at høre originalen, selv om kl.
er lort om natten....

(undskyld min hårde tone)

Fra : Studo

Dato : 12-02-08 09:00

On Tue, 12 Feb 2008 02:45:46 +0100, Esben von Buchwald wrote:

> [...]
> ikke spiller nirvana på et skod-klaver!!!!
>
> AAAAAARGH! får lyst til at rase ud ved at høre originalen, selv om kl.
Fuldstændig enig!

Mon ikke hun har set at Patti havde god succes med sit cover, og så
krydret lidt med Tori og skønsang. Helt forfejlet.

Pattis synes jeg er fed, Toris.. hmm, undecisive

Patti:
http://youtube.com/watch?v=M_ciiCyxOJA

Tori:
http://youtube.com/watch?v=wcHNZVrxEts

> (undskyld min hårde tone)
den er berettiget

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 12-02-08 18:50

Studo skrev:

> Mon ikke hun har set at Patti havde god succes med sit cover, og så
> krydret lidt med Tori og skønsang. Helt forfejlet.
>
> Pattis synes jeg er fed, Toris.. hmm, undecisive

Mht. Tori Amos synes jeg nu ikke du yder hende retfærdighed. Hun
behersker både stemme og instrument, og hun gør sangen til sin egen,
frem for at gøre den til en kuriøsitet. Men det afhænger no først og
fremmest af, hvad man ellers synes om Tori Amos.

Men en indiskutabel fordel ved Tori's version er, at man faktisk kan
høre hvad der synges - det er lidt sværere med Curt Cobains
'tekstforedrag'...

--

mvh. Lars D. Christensen

Fra : Esben I.

Dato : 12-02-08 22:02

> Tori:
> http://youtube.com/watch?v=wcHNZVrxEts

hmm... jeg ka' nu godt li' Tori..
Det lyder som om Tarja prøver at planke Tori.
Det sku' hun la' være med
mv
Esben I.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 11:11

<find.mig@paa.google> wrote:

>AAAAAARGH! får lyst til at rase ud ved at høre originalen, selv om kl.
>er lort om natten....

Gys!

Skidt for sig og snot for sig, så her er sangen og sangerinden hver
for sig i de rette omgivelser.

Først Nirvana:
http://youtube.com/watch?v=kPQR-OsH0RQ

Dernæst Tarja Turunen med Nightwish:
http://youtube.com/watch?v=dfFVfn_zsdo

Pyha, det lettede

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 12-02-08 23:13

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> [...]
> spiller nirvana på et skod-klaver!!!!
>
> AAAAAARGH! får lyst til at rase ud ved at høre originalen, selv om kl. er

Tjah... Jeg ved ikke om jeg mindst kan lide dette cover eller originalen...
Men det er nok også fordi jeg synes Nirvana er et forfærdeligt band :D

Det mest underlige synes jeg dog er hendes tilstedeværelse ved et modeshow.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 23:25

On Tue, 12 Feb 2008 23:12:32 +0100, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

>Men det er nok også fordi jeg synes Nirvana er et forfærdeligt band :D

*SPLADUNK* (Det var lyden af en Kenwood køkkenmaskine der ramte dig i
nakken

Fra : aab

Dato : 12-02-08 23:44

> *SPLADUNK* (Det var lyden af en Kenwood køkkenmaskine der ramte dig i
> nakken

Alex dog. Hvad i alverden laver du i et køkken.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 23:50

On Tue, 12 Feb 2008 23:44:20 +0100, "aab" <reknaaa@mail.dk> wrote:

>Alex dog. Hvad i alverden laver du i et køkken.

Rydder ud, så jeg kan bygge en bar med fadølsanlæg.
Nu slap jeg endelig af med det store skrummel af en køkkenmaskine

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 13-02-08 01:16

> *SPLADUNK* (Det var lyden af en Kenwood køkkenmaskine der ramte dig i
> nakken
>
> --
> vh Alex
> http://www.myspace.com/musikfotografen

hehe... av av..

dette Nirvana-cover er dog værre end bandet selv
http://www.youtube.com/watch?v=QAMyQdBWhUw

Fra : kautaq

Dato : 13-02-08 17:20

Sren Kjeldsen skrev

> hehe... av av..

Vi så Camilla Plum i søndags. Hun bagte en masse lækre brød.
Så var det jeg tænkte at det ville jeg også, men de brød hun
bager, er lavet af dej der skal langtidshæve og der kan man
næsten ikke undvære en røremaskine.

Jeg var inde på Gul og Gratis for at se hvad sådan en Kenwood
kostede. Der var ikke rigtig nogen, så nu hvor du har... ja...
Så tænkte jeg om du måske ville af med den?

Mike

Fra : Sv-e

Dato : 13-02-08 16:32

Esben von Buchwald skrev:
> [...]
> ikke spiller nirvana på et skod-klaver!!!!
>
> AAAAAARGH! får lyst til at rase ud ved at høre originalen, selv om kl.

Ok du kan ikke li det fair nok, men for en korrekt bedømmelse skal man
jo tage højde for optagelsens kvalitet deraf lyd mv. Jeg syntes da der
er et spændende koncept og jeg mener da ikke at melodien ikke kan
spilles på klaver, enhver god sang kan jo formidles i hvilken somhelst
genre uden at lide skade, og som en anden i tråden skriver giver hun den
jo helt sit eget præg og hendes tone rammer da meget godt det drama som
melodien er i sig selv syntes jeg.

Om den aktuelle præstation er specielt god eller dårlig har jeg ingen
mening om, da jeg ikke er fan af hverken niravana eller hende
sagnerinden, jeg syntes da det kunne være sjovere at høre hvad Kandis
kunne få ud af den ;) selvom jeg heller ikke er fan af dem.

/Sv-e

Fra : Studo

Dato : 14-02-08 08:34

> [...]
> frem for at gøre den til en kuriøsitet. Men det afhænger no først og
> fremmest af, hvad man ellers synes om Tori Amos.

Jeg er hel pjattet med Toris plader. Jeg hørte den kun en gang inden jeg
skrev indlægget. Og vil give dig ret. Den blev kørt nogle gange i en
youtube-liste jeg fik lavet igår.

> Men en indiskutabel fordel ved Tori's version er, at man faktisk kan
> høre hvad der synges - det er lidt sværere med Curt Cobains
> 'tekstforedrag'...
Til gengæld er Cobains/originalen smækfyldt med energi af den gode slags.
At det er svært at høre havd der bliver sagt høre vel med til mange
teenagere..