Billige høretelefoner
Fra : Peder

Dato : 09-02-08 11:40

Hvor kan man købe nogel billige og solide og udmærkede
hovedtelefonder, som gerne skal koste 100kr eller under?

--
§ 266 b: Den der fremsætter udtalelse ved hvilken en gruppe af personer
trues,forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve,

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 11:24

On Sat, 9 Feb 2008 10:39:35 +0100 (CET), Peder <pela@durikke.INVALID>
wrote:

>Hvor kan man købe nogel billige og solide og udmærkede
>hovedtelefonder, som gerne skal koste 100kr eller under?

Den kombination er vist umulig.
Skal du have noget der både holder og lyder ordenligt, skal du noget
højere op i pris. Jeg kan anbefale Sennheiser, som laver nogle gedigne
vellydende hovedtelefoner.

Du kan få nogle ørebøffer til næsten ingeting her:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=710383
Men lur mig om de lyder som andet end en telefon i et paprør

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Max

Dato : 09-02-08 14:05

Hej Alex

> Den kombination er vist umulig.

Den slags skal man passe lidt på med at sige, Koss introducerede
for nogle år siden deres The Plug hovedtelefoner, de kostede længe
omkring en 300-400 kr., men de sidste par sæt jeg har købt til
sønnen har jeg givet under 100 kr. for pr. sæt.

> Skal du have noget der både holder og lyder ordenligt, skal du noget
> højere op i pris. Jeg kan anbefale Sennheiser, som laver nogle gedigne
> vellydende hovedtelefoner.

Man kan jo også få et par Sennheiser PX20 til 57 kr, eller et sæt PX30 til
110 kr, jeg kender flere der syntes det er OK hovedtelefoner. På den anden
side har jeg aldrig hørt et par Sennheiser der spillede godt efter min smag,
og det uanset prisen.

--
Mvh Max

Fra : "|:>PH

Dato : 09-02-08 14:06

"Max" <

> [...]
> omkring en 300-400 kr., men de sidste par sæt jeg har købt til
> sønnen har jeg givet under 100 kr. for pr. sæt.

Jeg har nogle The Plug jeg bruger i styrthjelmen - og ikke til andet fordi
de ikke lyder godt. Til gengæld er jeg helt vild med Koss PortaPro til ca.
250.-

Per

Fra : Max

Dato : 09-02-08 14:15

Hej Per

> Jeg har nogle The Plug jeg bruger i styrthjelmen - og ikke til andet
> fordi de ikke lyder godt. Til gengæld er jeg helt vild med Koss
> PortaPro til ca. 250.-

Nu er det jo også to forskellige systemer der ikke lige kan sammenlignes.
Jeg køber The Plug til sønnen fordi han mener at de er perfekte til hans
brug, jeg kan ikke døje de der i øret telefontyper. Har du forøvrigt læst
om modifikationer til the Plug ?

http://www.headwize.com/projects/cmoy4_prj.htm

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 14:30

On Sat, 9 Feb 2008 14:04:41 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>omkring en 300-400 kr., men de sidste par sæt jeg har købt til
>sønnen har jeg givet under 100 kr. for pr. sæt.

Da jeg skulle købe hovedtelefoner, fandt jeg ikke en enste af Koss'
modeller der levede op til mine krav til lyden.

>Man kan jo også få et par Sennheiser PX20 til 57 kr, eller et sæt PX30 til
>110 kr, jeg kender flere der syntes det er OK hovedtelefoner.

Det er det ikke i mine øjne (eller ører , der er for lidt dynamik i
Sennheisers billige hovedtelefoner.

>På den anden
>side har jeg aldrig hørt et par Sennheiser der spillede godt efter min smag,
>og det uanset prisen.

Jeg bruger Sennheisers HD 515 til min MP3-afspiller, og de gengiver
lyden bragende flot.
Bevares, hvis man vil have et sæt hovedtelefoner der booster bassen
skal man søge andre steder hen, men det er ikke noget kvalitetsstempel
for mig. Jeg er til naturlig lyd, og til en pris på omkring kr. 600,-
leverer de varen.

Fra : Max

Dato : 09-02-08 15:23

Hej Alex

> Bevares, hvis man vil have et sæt hovedtelefoner der booster bassen
> skal man søge andre steder hen, men det er ikke noget kvalitetsstempel

Skrev jeg noget om at det var et af mine krav ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 15:43

On Sat, 9 Feb 2008 15:23:19 +0100, "Max"

>Skrev jeg noget om at det var et af mine krav ?

Nej da, jeg skrev jo også bare at det absolut ikke var et af mine.
Men mange af de unge mennesker ser det som en kvalitet at kunne høre
"hade-bas" fra deres techno-musik i deres høretelfoner.

Fra : Max

Dato : 09-02-08 19:15

Hej Alex

> Men mange af de unge mennesker ser det som en kvalitet at kunne høre
> "hade-bas" fra deres techno-musik i deres høretelfoner.

Jeg vil så sige at det er en af manglerne ved at bruge hovedtelefoner
at man mangler den bas man høre med kroppen. Mine højttalere kan
man høre med kroppen, små bitte slag i mellemgulvet når stortrommen
rammes og sådan, det mangler man når man spiller med hovedtelefoner.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 19:16

On Sat, 9 Feb 2008 19:15:04 +0100, "Max"
> [...]

>man høre med kroppen, små bitte slag i mellemgulvet når stortrommen
>rammes og sådan, det mangler man når man spiller med hovedtelefoner.

Det er betingelserne ved hovedtelefoner, at det er et kompromis.
Det kan jo ikke måle sig med en rockkoncert, hvor bassen laver ringe i
ølglasset, vel?