X-factor - Basim??
Fra : Thomas H.

Dato : 08-02-08 22:41

Nogen der ser programmet X-factor her?

Nogen der kan fortælle mig hvorfor en knægt som Basim bliver ved med at gå
videre?
De andre gange har han ikke kunnet teksterne, ikke kunne komme op på de høje
toner og i dag sang han, som den eneste af deltagerne, pivfalsk halvdelen af
tiden.

Er folk virkelig SÅ tonedøve??

Fra : Simon Johan

Dato : 08-02-08 22:52

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
> Nogen der ser programmet X-factor her?
>
> Nogen der kan fortælle mig hvorfor en knægt som Basim bliver ved med at gå
> videre?

Apropos ham så tror jeg, at han er bøsse. Han er i hvert fald usympatisk
klæg.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-02-08 09:09

"Simon Johan" <simon@johan.invalid> skrev i en meddelelse

> Apropos ham så tror jeg, at han er bøsse. Han er i hvert fald usympatisk
> klæg.

Bøsse ligefrem? Jeg synes bare han var klam med det palæstinenser tørklæde

Fra : søren brix

Dato : 08-02-08 23:01

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> De andre gange har han ikke kunnet teksterne, ikke kunne komme op på de
> høje toner og i dag sang han, som den eneste af deltagerne, pivfalsk

Hej

Ja det er sku´da fantastisk at lige Basim gik vidre magen til falsk sang
skal man lede længe efter......

og så forstår man så ikke hvorfor Liza (crazy sangen) ikke gik vidre men
skulle ud i omkamp ??

men nu er der vel en grund til at se programet næste fradag

vh

Søren

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-02-08 00:02

søren brix skrev:

> Ja det er sku´da fantastisk at lige Basim gik vidre magen til falsk
> sang skal man lede længe efter......

Det var ikke godt, men jeg tror på, han kan få det til at fungere
bedre med et bedre valg af sang.

> og så forstår man så ikke hvorfor Liza (crazy sangen) ikke gik
> vidre men skulle ud i omkamp ??

Jeg synes, hun sang uden luft og trak al musikalitet ud af en af de
sidste par års bedste popsange.

Jeg stemte ikke, da jeg ikke fandt nogen af dem helt skarpe, men jeg
er fortrøstningsfuld med hensyn til de kommende uger.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 09-02-08 09:09

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var ikke godt, men jeg tror på, han kan få det til at fungere bedre
> med et bedre valg af sang.

Men hvorfor skal han have 3-4 chancer for at vise det, når andre ryger ud
med det samme?
Jeg er da sikker på at mange af de 3000 der er røget ud, kunne gøre det
bedre med flere chancer.

> Jeg synes, hun sang uden luft og trak al musikalitet ud af en af de sidste
> par års bedste popsange.

Ja jeg var heller ikke imponeret..

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 08-02-08 23:23

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> De andre gange har han ikke kunnet teksterne, ikke kunne komme op på de
> høje toner og i dag sang han, som den eneste af deltagerne, pivfalsk

Nu skal man så ikke regne med at der i et program som X-factor er meget mere
ærværdigt musikalsk indhold end i Beverly Hills 90210.
Det er et underholdningsprogram og ikke andet. Jeg tror derfor at Basim som
underholdning er god i programmet. Det musikalske har ikke så stor
betydning...

Fra : Simon Johan

Dato : 08-02-08 23:42

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> Det er et underholdningsprogram og ikke andet. Jeg tror derfor at Basim
> som underholdning er god i programmet. Det musikalske har ikke så stor

Fordi hans far propagandistisk blev introduceret som livstruende syg i
stidste program, får han misforstået medlidenhed.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-02-08 09:09

> Fordi hans far propagandistisk blev introduceret som livstruende syg i
> stidste program, får han misforstået medlidenhed.

Ja det er lidt klamt, og så bliver han jo også fremstillet lidt som en af
"de gode" indvandreknægte som modvægt til alle dem der laver ballade

Fra : Ralph

Dato : 09-02-08 00:11

> [...]
> Nogen der ser programmet X-factor her?
> toner og i dag sang han, som den eneste af deltagerne, pivfalsk halvdelen

Jeg er IKKE tonedøv, jeg hørte 5 falske toner, har ikke analysret de andre,
men det kommer.

--
Ralph

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-02-08 13:29

Ralph skrev:

> Jeg er IKKE tonedøv, jeg hørte 5 falske toner, har ikke analysret de
> andre, men det kommer.

Jeg ser ikke programmet, er sikkert tonedøv, men elsker
alligevel mange slags musik. Mit spørgsmål er: hvad er det
der gør, at nogen synger så rædselsfuldt at det faktisk er
underholdende at se og høre på alligevel?

I en tråd om "dagens ord, twins" bragte Lars Frandsen et
link med tvillingerne "René and Michael" fra X-Factor:

The X Factor twins René and Michael - Angels Forever:
http://www.youtube.com/watch?v=P3ZdvRkV_eY

De synger så forfærdeligt, at det næsten kunne være "kunst".
Hvad er det der gør at det lyder så rædselsfuldt? Synger
de bevidst falsk, er deres stemmer i overgang, eller hvordan
bærer de sig ad?

--
Herluf

Fra : Ralph

Dato : 09-02-08 15:47

> De synger så forfærdeligt, at det næsten kunne være "kunst".
> Hvad er det der gør at det lyder så rædselsfuldt? Synger
> de bevidst falsk, er deres stemmer i overgang, eller hvordan
> bærer de sig ad?

De har DAMP.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 09-02-08 16:08

> De har DAMP.

Har du set "Valomanden" en udsendelse om en autist, han kunne også "synge"
efter noder og kun efter noder såvidt jeg husker, ingen fraseringer, ingen
rytme, ingen forståelse for teksten, sikkert som en robot ville synge.

--
Ralph

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 09-02-08 19:28

> "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> De har DAMP.
>
> --
> Ralph

Den effekt jeg synes de giver er som om man indspillede sig selv synge en
del (falsk) og så kopiere den del og forskyde de 2 dele minimalt i forhold
til hinanden. Det kunne forklare hvorfor de skal stirre så intenst på
hinanden, når de synger. Jeg tror de aflæser hinandens kropssprog og derved
frembringer næsten identisk "sang", som giver den lidt creepy effekt.
Det synes jeg ikke er kunst, men det er sikkert god underholdning, som
passer godt til showet. At de så ovenikøbet er lidt spøjse hjælper jo kun
med at give publikum den der dejligt danske dobbeltmoralske "Morten og
Peter"/"Vi griner ikke af de specielle, men med dem"-mentalitet.

Glade mentale underprivilegerede mennesker har altid været godt dansk TV

Fra : Pipeline

Dato : 09-02-08 01:55

Thomas H. skrev:
> [...]
> toner og i dag sang han, som den eneste af deltagerne, pivfalsk halvdelen af

Klippet fra DR's hjemmeside:
"X Factor er den ubekendte faktor - den lille ting der gør den store
forskel.
X Factor er forskellen mellem den talentfulde sanger og den helt store
stjerne."

Allerede her synes jeg at DR har misforstået deres eget koncept
fuldstændigt. Desværre er X Factor blevet endnu et program der
formodentlig får den vinder som er mest folkeligt populær.
Basim synger bare ikke særligt godt, men vi kan lide hans historie og
derfor skal han videre.
Martin er ung, sød og nuttet og synger fint. Men jeg tror ikke at jeg
ville kunne holde ud at høre et helt album med ham.
Frederik kan også synge, men det virker ikke til at hans stemme kan
klare de helt store udsving. Men han er charmerende og har sjovt hår.
Laura har et spirrende potentiale, men hun er stemmemæssigt ikke klar
til at kunne vinde en konkurrence som handler om at kunne "det dér ekstra".
Vocaloca og Raiden har absolut heller ikke X Factor. de synger fint, men
de har endnu ikke vist at de er andet end en metervare.
I mine øjne (og ører) er der kun to af de tilbageværende deltagere der
har X Factor, og det er Lisa og Heidi. Jeg ser et kæmpe potentiale i
disse to sangerinder. Desværre har de ikke den vilde udstråling og
charme til at kunne tækkes seerne, så de ryger nok hurtigt ud.

Iøvrigt elskede jeg Blackmans kommentar; "Keld og hvad er det nu ham den
anden hedder"

Jeg kan ikke forstå hvorfor det altid er seerne der skal afgøre sådanne
konkurrencer. Hvorfor ikke lade et ekspertpanel på 6-8 personer afgøre
hvem der er bedst? Når seerne skal vælge, er det som regel den der ser
bedst ud, har en god historie, er mest charmerende etc. der vinder.
X Factor burde havde været et radioprogram, så havde finalefeltet nok
set en del anderledes ud. Prøv i øvrigt at lukke øjnene næste gang X
Factor ruller over skærmen. Så for man en helt anden fornemmelse for
sanger/inder/ne.

Og så faldt jeg lige over dette klip fra DR Update. Har Blackman ikke en
lille skid på?
http://www.dr.dk/NETTV/Update/2008/02/01/195126.htm

Mvh
Pipeline

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-02-08 02:46

Pipeline skrev:

> Martin er ung, sød og nuttet og synger fint. Men jeg tror ikke at
> jeg ville kunne holde ud at høre et helt album med ham.

Enig.

> Vocaloca og Raiden har absolut heller ikke X Factor. de
> synger fint, men de har endnu ikke vist at de er andet end en
> metervare.

Vocaloca er vel ikke metervare i denne sammenhæng. Til gengæld har de
et problem, nu hvor der ikke længere er plads til a cappella-harmonier
i showet.

> [...]
> potentiale i disse to sangerinder. Desværre har de ikke den vilde
> udstråling og charme til at kunne tækkes seerne, så de ryger nok

Jeg synes nok, det er dig, der misforstår konceptet, og ikke DR. Hvis
man ikke kan fascinere et publikum, har man ikke x-faktor, eller hvad
vi ellers kan finde på at kalde det, og hvis de ikke har tilstrækkelig
appel, bør pladekontrakten gå til en anden.

> X Factor burde havde været et radioprogram, så havde finalefeltet
> nok set en del anderledes ud.

Popmusik har altid haft et visuelt element, hvad enten vi taler
koncerter, pladeomslag, musikvideoer eller tv-optrædener.

> Og så faldt jeg lige over dette klip fra DR Update. Har Blackman
> ikke en lille skid på?

Sådan er han altid. Han er underlig, men det er jo underholdende nok.
Han bedømmer ud fra sin egen smag, eller vi kunne kalde dem
idiosynkrasier - men det gør hans meddommere og alle vi andre sådan
set også.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Pipeline

Dato : 09-02-08 05:05

Peter Brandt Nielsen skrev:

> [...]
> vi ellers kan finde på at kalde det, og hvis de ikke har tilstrækkelig
> appel, bør pladekontrakten gå til en anden.

Jeg ved godt hvad du mener, men det var netop på det punkt at jeg troede
at X Factor ville skille sig ud i forhold til andre talent-programmer.
At det galdt om at finde talenter og "klargøre" dem til at kunne brænde
igennem både lydmæssigt og visuelt. Det der (efter min mening) bærer
Martin og Besim frem, er deres unge alder og historien bag. Var de først
kommet med i X Factor om 3-4 år, så var de nok ikke kommet så langt.
Det er kun Lisa og Heidi jeg kan se komme længere end blot mainstream
pop. Og det er her jeg synes at DR's oplæg knækker, for der er ingen af
de andre deltagere der kan udgøre forskellen imellem den talentfulde
sanger og den helt store stjerne.

> Popmusik har altid haft et visuelt element, hvad enten vi taler
> koncerter, pladeomslag, musikvideoer eller tv-optrædener.

Her synes jeg at Paul Potts er et glimrende eksempel på det stik
modsatte. Jeg ved godt at han bliver markedsført som den generte og
stakkels telefonsælger, men faktum er jo at han har sunget
semi-proffesionelt i mange år, på mange forskellige scener. At han først
slår igennem nu er jo nok pga. at han ikke er særlig spændende rent
visuelt. Men hans stemme holder, og det endda i en musikstil som ligger
milevidt fra pop.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 09-02-08 19:31

> [...]
> nok pga. at han ikke er særlig spændende rent visuelt. Men hans stemme
> holder, og det endda i en musikstil som ligger milevidt fra pop.

Men som tilgengæld ikke er god nok til at slå igennem på det marked stilen
stammer fra. Paul Potts er en interessant og unik POP-sanger/kunstner, men
en ganske middel-niveau operasanger.
Visuelt har han slået igennem på "grimme ælling"-imaget... Den tykke generte
mand, der pludselig får chancen og som nu synger sine lunger ud.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-02-08 09:09

"Pipeline" <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sanger/inder/ne.
>
> Og så faldt jeg lige over dette klip fra DR Update. Har Blackman ikke en

Jamen jeg er helt enig!

Fra : Snakee

Dato : 09-02-08 02:57

Thomas H. skrev:

> Er folk virkelig SÅ tonedøve??

Hmm hvis du har set melodi grandprix i år ville du vide at den slags
konkurrencer ikke længere har noget med musik at gøre men derimod mange
andre ting. Derfor Simon kunne gå videre med sådan en svag sang.

Langt de fleste, inkl. Amin sang i øvrigt falsk ved flere lejligheder
men det så ikke ud til at genere folk. Jeg kunne dog ikke holde det ud
og sad og krummede tæer. Tænk at melde sig til sådan noget og så pisse /
spise os andre af med at synge falsk!! Havde jeg selv stillet op havde
jeg kraftedeme øvet mig og hvis jeg stadig ikke kunne ramme tonerne
ville jeg have blevet væk. Men bare man oser af tilstrækkelig mængder af
sex og charme ser det ud til at selv William Hung klarer sig forrygende.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Thomas H.

Dato : 09-02-08 09:09

"Snakee" <blopper@trashmail.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville jeg have blevet væk. Men bare man oser af tilstrækkelig mængder af
> sex og charme ser det ud til at selv William Hung klarer sig forrygende.

Som jeg skrev tidligere, dem fra MGP skulle nok have været igennem Thomas
Blachman filtret først

Fra : Thomas H.

Dato : 13-02-08 20:14

> [...]
> De andre gange har han ikke kunnet teksterne, ikke kunne komme op på de
> høje toner og i dag sang han, som den eneste af deltagerne, pivfalsk

....lidt af forklaringen på seerafstemningen i hvert fald
http://www.bt.dk/article/20080205/underholdning/702060001/

....hvad Remee så ser i ham forstår jeg stadig ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 23:59

Han er slet og ret talentløs hvis du spørger mig

Fra : lisbethbuhl@gmail.co~

Dato : 14-03-08 14:27

hej søren
nu er det så fredag den 14. marts, og der er pause inden afgørelsen i
x-factor.
jeg selv har beskæftiget mig med musik hele livet, først som kor- og
kirkesanger, senere som tekstforfatter og så som leadsinger i eget
band.
jeg har i alle de 'gamle' afsnit af x-factor syntes, at det var
mærkeligt, at folk ikke smed basim ud, netop fordi han synger piv-
falsk, men ved du hvad?:
det er sgu rigtigt, hvad dommerne siger: han skal bare øve og øve og
øve. man kan komme til at synge rent -- og i øvrigt kan de lave ALT i
et studie, så man kommer til at lyde som en superstar. ja, jeg så
engang en udsendelse om, hvordan sheena easton blev 'skabt' -- hun
sang nemlig også rivende falsk, men det var ingen hindring: de lavede
bare et trylleri i pladestudiet, og så var sheena star. det samme
gælder jo kim wilde, bare til eksempel -- håber ikke for dig, at du
har været udsat for at høre hende live!
jeg må indrømme, at jeg har skiftet mening i aften. basim bliver bedre
for hver gang. martin, som jeg synes er háns konkurrent, idet laura og
heidi er totalt suveræne, har bommet for alvor i aften. han kunne ikke
tage de høje toner, og jo, jeg ved godt, at det også var dårlige sang-
valg til ham, men det er ikke nogen holdbar undskyldning.
basim har - til forskel fra martin - stor, stor charme. han kommer 'ud
over scenekanten', og han er en dejligt positiv og glad dreng. sorry,
men allerede i andet eller tredie afsnit af x-factor viste martin tegn
på at 'opbygge' stjernenykker. det er da også derfor, dommerne hele
tiden har påpeget over for ham, at han skal blive ved at være sig
selv. de har godt kunnet se, at han udvikler sig uhensigtsmæssigt.
never mind:
for mig har der ALDRIG været tvivl om, at heidi skal vinde. hun
spænder videre end nogen anden. laura er super dygtig, men det skinner
altid igennem, at hun er gospel-kvinde. selv i dag, hvor hun sang
elvis, kunne man ikke undgå at få noget gospel ind over, og det er
ufedt, at hun er så præget af dét, at hun ikke kan sætte sig ud over
det.
heidi bliver hele tiden bedre. hun kan jo ALT, det kan man vel ikke
diskutere overhovedet! da jeg så, at hun skulle synge et rocket nummer
tænkte jeg naturligvis WOW kan hun dét - og ja, hun kunne. og hun
gjorde det bedre, end jeg kan forestille mig nogen anden i danmark,
nej europa, kan.
hun har været som en sommerfugl i en puppe. hun folder vingerne ud, og
hún bliver uden tvivl i mit sind den 'nye sanne', vores nye store,
kanon fede talent, vores nye rock-mama. og det var sgu også på tide,
at der kom nyt blod på det område. et generationsskifte. en arv-tager,
som er extremt værdig til at overtage sannes rolle.
mange
musik-
hilsner,
lisbeth
buhl
røisæth,
brenderup

Fra : Holst

Dato : 14-03-08 21:53

lisbethbuhl@gmail.com wrote:

> nu er det så fredag den 14. marts, og der er pause inden afgørelsen i
> x-factor.

Puha ... efter den smøre bliver jeg godt nok glad for, at jeg har
Digitally Imported Radio's Chillout-netkanal at lytte til, så jeg ikke
behøver se X Factor for at få dækket mit musikbehov.

Fra : N/A

Dato : 14-03-08 21:53