Noget der ikke hænger sammen mht auditions~
Fra : EnjoyNews

Dato : 05-02-08 16:34

Hej

Nu sidder jeg jo og ser American Idols og x-factor og har også tidligere set
popstars, sangstjerne og hvad de nu hedder alle sammen.

Én ting undre mig dog.
Man får altid af vide hvormange mennesker der er mødt op til audition, og
jeg kan ikke helt få det til at passe.
De har ca. 2 minutter hver, hvilket vil sige at der ka nåes 30 auditions på
1 time.
Hvis de har en 12 timer lang ausition dag kan de altså nå 360 om dagen.

I X-Factor hvad de 3 audition dage hvilket må sige at de kunne nå 1080
mennesker kun... Jeg mener helt bestemt at de sagde der var flere.

Nu så jeg så lige American Idol igår og de sagde at 100.000 mennesker var
mødt op ialt.
Det vil jo tage sådan ca. 277 dage. Nu ved jeg ikke hvormange audition dage
der er i år, men der er vel fra ca. 7 byen, med 2 dage i hver eller lign. I
hvert fald max 20 dage. Det må give 7200 mennesker de kan nå...

Så hvordan gør de med alle disse folk... Bliver der sorteret i dem inden de
kommer foran dommerpanelet ? Det lyder jo ikke umiddelbart sådan når man ser
disse mange mennesker der absolut intet kan mht. sang.
Eller hvad sker der helt præcist ?

Er der nogle der ved det, eller måske har tænkt over det samme ?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-02-08 16:57

On Tue, 5 Feb 2008 16:34:29 +0100, "EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Eller hvad sker der helt præcist ?
>

>Er der nogle der ved det, eller måske har tænkt over det samme ?

I American Idol er der "auditions" i selve sportshallen, og producerne
udvælger så, hvem der der skal foran Paula, Randy og Simon. De kunne
sagtens undgå at skulle se de dårlige sangere, men det skal jo med for
underholdningsmomentets skyld.

Jeg kender en, som var til "audition" sidste år i San Francisco. Han
blev sorteret fra i den indledende runde (som ikke er filmet) og nåede
således aldrig at komme foran dommerne.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman

Fra : EnjoyNews

Dato : 06-02-08 13:08

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Lars Ehlers
> "Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman

Ja det forklare jo lidt af mit tids problem
Tak for svaret...

Så der er altså nogle personer der vælger de gode ud sammen med dem der er
rigtig dårlige
Så hvis man bliver udvalgt til at skulle ind til dommer panelet, så er man
enten ok dygtig eller også er man rigtig dårlig...
Bliver man ikke udvalgt så er man bare helt almindelig lige i midten..

Fra : PK

Dato : 07-02-08 21:48

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> enten ok dygtig eller også er man rigtig dårlig...
> Bliver man ikke udvalgt så er man bare helt almindelig lige i midten..

Nej, bliver man udvalgt er man enten helt vildt ringe eller i midten. De
gode ser vi ikke i de shows.

/P

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-02-08 23:59

On Thu, 7 Feb 2008 21:48:10 +0100, "PK" <noget@hotmail.com> wrote:

>Nej, bliver man udvalgt er man enten helt vildt ringe eller i midten. De
>gode ser vi ikke i de shows.

Vi ser da heldigvis nogle enkle af de helt gode. Jeg husker at have
set Kelly Clarkson (sæson 1 vinder), Clay Aiken (sæson 2 nr. 2),
Fantasia (sæson 3 vinder) og Carrie Underwood (sæson 4 vinder) foran
dommerne.

--
Lars Ehlers

Fra : EnjoyNews

Dato : 08-02-08 15:59

"PK" <noget@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, bliver man udvalgt er man enten helt vildt ringe eller i midten. De
> gode ser vi ikke i de shows.

Hvis du mener at de rigtig gode slet ikke stiller og i disse shows, vil jeg
nok ikke give dig helt ret.
Carrie Underwood er vel nok en af de absolut større i country musik
iøjeblikket, og en helt fantastisk sanger.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-02-08 23:11

On Wed, 6 Feb 2008 13:07:54 +0100, "EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk>
wrote:

>Så der er altså nogle personer der vælger de gode ud sammen med dem der er
>rigtig dårlige

Ja, vi får slet ikke den del af showet at se. Der bliver holdt
auditions konstant og producerne kan så vælge dem ud, som skal foran
de "rigtige" dommere. Som regel kun de helt vildt dårlige, de skøre og
så nogle af de gode.

>Så hvis man bliver udvalgt til at skulle ind til dommer panelet, så er man
>enten ok dygtig eller også er man rigtig dårlig...
>Bliver man ikke udvalgt så er man bare helt almindelig lige i midten..

Husk på, at der ofte er omkring 10.000, der dukker op, og det tager to
dage, at få alle igennem systemet. Jeg har også lagt mærke til, at
Ryan Seacrest har nævnt, at de er omkring 100 i deres venterum. Så 1%
af dem, der dukker op, får lov til at synge foran Randy, Paula og
Simon.
--
Lars Ehlers

Fra : EnjoyNews

Dato : 08-02-08 15:57

> [...]
> auditions konstant og producerne kan så vælge dem ud, som skal foran
> de "rigtige" dommere. Som regel kun de helt vildt dårlige, de skøre og

Ja der må da næsten være mere end én pre-dommer hvis de alle skal nåes.
Men det er jo også rimelig hurtigt at høre om en person kan synge eller ej.
Og så er det jo bare dem, og så dem der er vidlt sære der skal videre

> [...]
> Ryan Seacrest har nævnt, at de er omkring 100 i deres venterum. Så 1%
> af dem, der dukker op, får lov til at synge foran Randy, Paula og

de 100 er det ikke bare ad gangen. Altså at der sidder 100, og når de er
færdige så kommer de næste 100 ind... ?
De har sagt at de har 2 minuter hver, så 100 tager jo ikke mere end små 4
timer og det ser ud til at vare fra tidlig morgen til aften.)