Gyser / uhyggeligt musik ?
Fra : Brian K

Dato : 03-02-08 12:03

Hej

Min datter skal have en CD med gyser/ uhyggeligt musik med i skole.

Nogen forslag ?

Det må gerne være enkeltnumre - da jeg jo selv kan brænde CDen

mvh
brian

Fra : Morten Steen

Dato : 03-02-08 12:12

> Nogen forslag ?

Check soundtracket til "Death Wish" af Herbie Hancock, og til "Escape From
New York" af John Carpenter.
Jeg brugte selv et par numre derfra i tidernes morgen, da vi lavede
spøgelseshus i folkeskolen. ;)

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 12:38

On Sun, 3 Feb 2008 12:03:09 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>Hej
>
>Min datter skal have en CD med gyser/ uhyggeligt musik med i skole.
>
>Nogen forslag ?
>
>Det må gerne være enkeltnumre - da jeg jo selv kan brænde CDen

Cramina Burana - O Fortuna, af Carl Orff:
http://youtube.com/watch?v=SY5KJdWpj2Y

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-02-08 13:31

Brian K skrev:

> Min datter skal have en CD med gyser/ uhyggeligt musik med i skole.
> Nogen forslag ?
> Det må gerne være enkeltnumre - da jeg jo selv kan brænde CDen

Så skal hun vel have "brusebadsscenen" fra Hitchcocks gyserfilm
"Psycho" med.

http://www.youtube.com/watch?v=sdrDpELNbks

http://www.youtube.com/watch?v=7RQSHbqGsTI

--
Herluf :·)

Fra : Brian K

Dato : 03-02-08 13:49

> Så skal hun vel have "brusebadsscenen" fra Hitchcocks gyserfilm
> [...]

Det er til en 4 klasse (glemte jeg at fortælle)

Men tak til jer alle for forslagene Der var et par gode der sagtens kan
bruges

mvh
brian

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-02-08 14:02

Brian K skrev:

> Det er til en 4 klasse (glemte jeg at fortælle)
>
> Men tak til jer alle for forslagene Der var et par gode
> der sagtens kan bruges.

Ja, så er mordet i brusekabinen nok en kende for stærkt.

Hvis du kan få fat i Carl Nielsens 4. symfoni; så giver de
første par minutter af 3. sats (poco adagio quasi andante)
faktisk en ret uhyggelig virkning. Der er en meget smuk
sats med indledning af unisone strygere.

(Denne sats er vist ikke på YouTube).

--
Herluf :·)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 03-02-08 15:02

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Min datter skal have en CD med gyser/ uhyggeligt musik med i skole.
>
> Nogen forslag ?

Hvad med noget med Sussi & Leo?
Det må være uhyggelig musik, for det løber mig koldt ned ad ryggen hver
eneste gang, jeg hører dem!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik

Dato : 03-02-08 15:03

"Brian K" skrev i en meddelelse

> Min datter skal have en CD med gyser/ uhyggeligt musik med i skole.
>
> Nogen forslag ?
>
> Det må gerne være enkeltnumre - da jeg jo selv kan brænde CDen

Hvad med denne ?
http://ionimation.com/media/evelyn.mpg

Fra : kautaq

Dato : 03-02-08 20:07

Brian K skrev:

> Min datter skal have en CD med gyser/ uhyggeligt musik med i skole.
> Nogen forslag ?

The Residents - Third Reich 'N' Roll
http://www.youtube.com/watch?v=v2xrldEdxGo

/mike

Fra : aab

Dato : 03-02-08 23:06

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen forslag ?
>
> Det må gerne være enkeltnumre - da jeg jo selv kan brænde CDen

Eller hvad med temaet til Lars von Triers »Riget«.

http://www.youtube.com/watch?v=e5tABtgHFNM&feature=related

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Per Hansen

Dato : 04-02-08 01:55

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in

> [...]
>
> Nogen forslag ?
>
> Det må gerne være enkeltnumre - da jeg jo selv kan brænde CDen

Lyt lidt til Enya - Boadecia
Mange husker det sikkert ikke, men det er slut musikken til den gamle
Stephen King gyser: Sleepwalkers

--
Per Hansen

Fra : Neo

Dato : 04-02-08 10:20

Michael Jackson - Thriller ?

Mvh Neo

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-02-08 12:24

On Sun, 03 Feb 2008 12:03:09 +0100, Brian K wrote:

> Hej
>
> Min datter skal have en CD med gyser/ uhyggeligt musik med i skole.
>
> Nogen forslag ?

Soundtracket til filmen "The Omen" (Tegnet). Det er det bedste gysermusik
jeg har hørt. Jeg ved dog ikke helt hvor tilgængelig det er, men filmen
er en ny-klassiker indenfor genren.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-02-08 12:27

On Mon, 04 Feb 2008 11:24:25 +0000, Thomas Jespersen wrote:

> Soundtracket til filmen "The Omen" (Tegnet). Det er det bedste
> gysermusik jeg har hørt. Jeg ved dog ikke helt hvor tilgængelig det er,
> men filmen er en ny-klassiker indenfor genren.

Her er titelnummeret:

http://youtube.com/watch?v=z5lPwKm2gKM