USSR nationalsang?
Fra : Michael Lund

Dato : 01-02-08 22:57

På YouTube fandt jeg denne fremragende og skægge 80'version (tror jeg) af
Sovjetunionens nationalsang. Er der nogle der komme op med oplysninger om
denne indspilning, der ligner den tids støtte sange til Afrika og andet
meget. Jeg kunne selv formode at den er lavet i forbindelse med 70 års
jubilæet i 1987.

http://www.youtube.com/watch?v=Zby1IbmC6oc

I den optræder en mandlig Lis Sørensen look alike 0.58 min. og læg mærke til
soldaten med den fremragende stemme når han træder et skridt tilbage og
begynder at danse 1.55 min og Thomas Helmig er der sgu' også efter 2.05 min.
indtil man ser ham fra den anden side.

Er der ellers nogle jeg har overset?

Mic.

Fra : Søren

Dato : 03-02-08 11:00

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og begynder at danse 1.55 min og Thomas Helmig er der sgu' også efter 2.05
> min. indtil man ser ham fra den anden side.

I sandhed en STOR nation!

Gid Sovjet må genopstå, og erobre hele Jorden!

Søren

Fra : Søren

Dato : 03-02-08 11:00

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> I sandhed en STOR nation!
>
> Gid Sovjet må genopstå, og erobre hele Jorden!
>
> Søren
NOT!

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 12:04

On Fri, 1 Feb 2008 22:56:45 +0100, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

> [...]
>begynder at danse 1.55 min og Thomas Helmig er der sgu' også efter 2.05 min.

Ja, for pokker hvor er russisk et grimt sprog at synge på

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Michael Lund

Dato : 03-02-08 12:32

> Ja, for pokker hvor er russisk et grimt sprog at synge på

Ja, I den grad, men melodien har jeg sgu' altid godt kunne li' uden at der
overhovedet ligger noget politisk bag og Rusland har jo også beholdt den
bare med en anden tekst.

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 17:26

On Sun, 3 Feb 2008 12:32:02 +0100, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Ja, I den grad, men melodien har jeg sgu' altid godt kunne li' uden at der
>overhovedet ligger noget politisk bag og Rusland har jo også beholdt den
>bare med en anden tekst.

Den minder mig altid om OL i 70'erne og 80'erne, hvor billedet
indeholder en 2*2 meter "Olga" fra Sovjetunionen på sejrsskamlen,
flankeret af en lidt mindre Østtysker og en grov polak, mens resten af
deltagerne står og ser måbende på, sikkert overvejende hvad der er i
russerens havregryn som ikke er i deres

Fra : Michael Lund

Dato : 03-02-08 18:43

> [...]
> flankeret af en lidt mindre Østtysker og en grov polak, mens resten af
> deltagerne står og ser måbende på, sikkert overvejende hvad der er i

Du glemte hende den bulgarske hammerkaster med overskægget der står og
surmuler i bagrunden

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-02-08 11:40

Alex Linaa wrote:
> Ja, for pokker hvor er russisk et grimt sprog at synge på

Det lød tæske-godt i "The Hunt for Red October". Eller er det bare mig
der har noget med mandekor?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org