Hejsa
Jeg havde en dårlig oplevelse med just-eat for noget tid siden, som
jeg her gået og tænkt over, og nu vil jeg egentlig gerne have jeres
mening.
Helt konkret bestilte jeg et måltid mad på just-eat til levering. På
just-eat.dk stod der, at leveringstiden var maks 45 minutter. Jeg
bestile så min mad, men på den bekræftelse der kom frem på deres side
var der lige lagt en halv time til. Det viser sig, at nogle
restauranter har en online maskine stående, hvor de kan godkende
ordrerne løbende og tilføje leveringstid, hvis de er pressede.
Nu er det bare sådan, at jeg ikke havde den halve time at vente, men
der var jo ikke nogen der spurgte mig om noget. Restauranten kan ændre
på leveringstiden, men jeg har ikke vetoret overfor deres nye
leveringstid. Underligt, synes jeg.
Nåh, men som nævnt kunne jeg ikke vente den halve time, så jeg ringede
til just-eat for at aflyse ordren. Jeg ville hellere bestille et andet
sted. Det kunne de ikke, for det var restauranten jeg ahvde en aftale
med. Det måtte jeg tage op med dem. Hvis de sagde god for det kunne de
godt undlade at hæve på mit dankort.
Det er ikke første gang jeg har haft den diskussion med dem... de
tager intet ansvar og kan ikke gøre noget. Pengene er restaurantens og
ikke deres, siger de.
MEN, hvordan er reglerne? Jeg afgiver bestilling på just.eat.dk og får
pooint ved dem for bestillingen. På min kontoudskrift står der, at
just-eat har hævet penge. Set fr amin stol synes jeg faktisk at jeg
har en aftale med just-eat, der så har ansvaret for deres
"underleverandør", nemlig restauranten.
Tager jeg fejl? De skriver selv i deres handelsbetingelser: "Den
leverende restaurant varetager således behandlingen af klagesager for
varer købt hos Just-Eat" - jeg køber altså varen hos just-eat.
Og deres betingelser nævner INTET om, at restauranten lige må lægge en
halv time oveni leveringstiden.
--
eliasen, representing himself and not the company he works for.
Private blog:
http://blog.eliasen.dk
Private email: jan@eliasen.dk