Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus Spørgsmål (på dansk og tysk)
Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 16-04-08 20:16

Hej

Er der nogle med et større kendskab til tysk end mit kan finde meningen og
anvisningen på nedenstående sakset fra en tysk NG om digitalfotografering ?
Kan man få dato på sine Ixus billeder. I den tyske tråd lader det til at
funktionen - hvordan den så end aktiveres - findes på alle nyere Ixus
modeller

Hi,

beim Durchstöbern des CHDK-Forums habe ich das folgende Feature
entdeckt. Hält man beim Einschalten einer IXUS 55 (ohne
FW-Erweiterungen) die Set-Taste gedrückt, erscheint eine animierte
Digitaluhr und verschwindet nach einigen Sekunden wieder. Hält man die
IXUS hochkant, wandern die Ziffern an den Rand und das Datum wird
zusätzlich eingeblendet.

Das funktioniert nicht nur im Wiedergabe- sondern auch im Aufnahmemodus,
wobei das Objektiv nach einigen Sekunden verzögert ausfährt.
Vielleicht habe ich es bisher übersehen und es steht im Handbuch.

Mich würde es interessieren mit welchen IXi es (nicht) funktioniert.

Berichtet mal ob es auch bei anderen Kameras solche versteckten Features
gibt.

Mike

VH
/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 20:23

Når man holder set tasten nede, når man tænder, kommer der et didgital ur
til syne, som forsvinder efter et par sekunder. Det er alt

Poul B-H

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-04-08 20:32

"Carsten Dettmaring" <dettmaring@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mich würde es interessieren mit welchen IXi es (nicht) funktioniert.
>
> Berichtet mal ob es auch bei anderen Kameras solche versteckten Features

Hmm - en direkte oversættelse vil jeg ikke kaste mig ud i - men den der med
at få vist klokken er go' nok.
Det er rigtigt at du kan få det til at vise klokken - der står på tysk noget
om at holde "Set" knappen inde, medens du tænder kameraet - så vises et
animeret digital-ur. Holder du kameraet på højkant vandrer klokken "rundt om
kanten" og datoen vises også.

Men på Ixus 30 og 50 (som vi har her i huset) kan du faktis også få dato på
billederne; men det virker kun hvis du vælger at tage billeder i
postkort-format ?!
Ikke om jeg forstår hvorfor det er begrænset til dette fjollede format - man
afskærer jo sig selv for at udnytte kameraets oppløsning fuldt ud.

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Western

Dato : 16-04-08 22:11

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev > Men på Ixus 30 og 50 (som vi
> [...]
> Ikke om jeg forstår hvorfor det er begrænset til dette fjollede
> format - man afskærer jo sig selv for at udnytte kameraets oppløsning

Og jeg kan supplere med at det også gælder for IXUS 850 IS og Powershot
560 (og sikkert mange flere P&S fra Canon). Og jeg undrer mig
tilsvarende (selv om jeg omvendt heller ikke ser den store idé i at
indsætte datoen når den findes i EXIF).

--

Leif Westen