Samtalepris til Ghana.
Fra : Bente Christensen

Dato : 21-02-08 19:30

Hej.

jeg har nogle bekendte, hvis datter er rejst til Ghana.
Hun har fået en mobiltelefon dernede.
Hun er blevet fortalt, at Hos TDC har e fået at vide, at de skal betale, som
om hun havde taget telefonen med til udlandet fra Danmark.

Kan det mon passe?

Hilsen Bente C.

Fra : snuden

Dato : 21-02-08 20:31

"Bente Christensen" <bentenospam.c@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun er blevet fortalt, at Hos TDC har e fået at vide, at de skal betale,
> som om hun havde taget telefonen med til udlandet fra Danmark.

Hvis hun bruger et simkort udstedt i Ghana, er det jo et udlandsopkald. Hvis
hun bruger et dansk simkort i telefonen har Tdc ret.

Snuden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-08 22:33

Bente Christensen skrev:

> Hun har fået en mobiltelefon dernede.

Hvis hun har et ghanesisk simkort, så betaler hun bare lokal
takst, og det har intet med TDC at gøre. Hun skal så betale den
lokale udlandstakst for at ringe hjem til Danmark.

Hvis hun bruger et TDC-simkort i sin ghanesiske mobil, er det
rasende dyrt at ringe til nogen i Ghana fordi hun så betaler
takst til Danmark og derfra tilbage til Ghana eller også skal hun
betale roamingtakst til TDC.

> Hun er blevet fortalt, at Hos TDC har e fået at vide, at de skal betale, som
> om hun havde taget telefonen med til udlandet fra Danmark.

> Kan det mon passe?

Kun hvis hun bruger sit danske simkort. Apparatet er ligegyldigt.

--
Bertel

Fra : Bente Christensen

Dato : 22-02-08 00:12

Hej Bertel og andre.

> [...]
> betale roamingtakst til TDC.

> Kun hvis hun bruger sit danske simkort. Apparatet er ligegyldigt.

Mange tak for hurtigt svar.

Hilsen Bente C.> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/