Afløser for Nokia 5140i håndværker ?
Fra : Nicolaj C

Dato : 18-02-08 13:27

Til industriel anvendelse hvad er så det tætteste man kommer på en 5140i
soliditet ? og som stadigvæk produceres ?

mvh
Nic

Fra : Anders

Dato : 18-02-08 15:00

Det må vel være en 5500 Sport, men det er en skod mobil.....

Fra : Max

Dato : 18-02-08 17:35

Hej

> Det må vel være en 5500 Sport, men det er en skod mobil.....

Ja de vil gerne markedsføre den som solid, men jeg har
altså mødt en del med dårligt tastatur.

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 18-02-08 17:47

Har også haft en, men skyndte mig at sælge den igen, efter at have den de
dårlige anmeldelser....

Min havde dog ikke mistet tastaturet endnu, men kender flere hvor det
smuldrer væk.
Det skulle dog være dækket ind under garantien.

Fra : Peter

Dato : 18-02-08 19:23

Hej.

Vi har omkring 50 stk. hvor jeg arbejder, de afløste også 5140i,
og ud over at jeg personligt ikke kan lide designet/opbygningen af
betjeningen på 5500S (jeg er SonyEricsson mand), så er der altså ingen
problemer med dem overhovedet.....!
De kan både tåle en tur i vaskemaskinen og i wc uden at de dør, bare de lige
får nogle dage til at tørre på en radiator.......
- men det kan sikkert ikke ligefrem anbefales at vaske dem..... *LOL*

Det med at tastaturet smuldre, det er vist enten en god vandrehistorie,
eller måske et problem med et enkelt batch, eller måske noget de allerførste
i serien havde problemer med......
- for ingen af dem vi har, har sådanne problemer.......

Man skal dog lige ud og hente en software tastaturlås på nettet, da det er
noget som Nokia ikke lige har overvejet at smide i telefonen, Nokia mente
nemlig (åbenbart) at det er noget de kunne tjene penge på IKKE at indbygge i
telefonen, men i stedet sælge seperart som et stykke ekstra software.....
- så det er da godt at der er et lovligt gratis alternativ til Nokia´s
software ude på nettet......

--
Peter

Fra : Anders

Dato : 18-02-08 19:49

Det med det smuldrene tastaturer er skam rigtigt nok.
Det er heldigvis dækket ind under garantien.

Fra : Peter

Dato : 18-02-08 20:39

Hej.

> Det med det smuldrene tastaturer er skam rigtigt nok.

Så ville jeg mene at vi også havde set det.....
(Ellers må det jo være et problem med mindre end 2% af telefonerne)
- men som sagt kan det være en "begynderfejl" fra Nokia´s side, el.lign fejl
i produktionen....

> Det er heldigvis dækket ind under garantien.

Det er da klart at det dækkes, det siger sig selv......

--
Peter

Fra : MOBILFIX

Dato : 22-02-08 11:06

> [...]
> (Ellers må det jo være et problem med mindre end 2% af telefonerne)
> - men som sagt kan det være en "begynderfejl" fra Nokia´s side, el.lign

Så hvis fejlene ikke findes på de telefoner du kender til, så findes de nok
ikke..... griner
Det er et meget velkendt problem, og skyldes på ingen måde "begynderfejl" i
produktionen
Jeg tror efterhånden jeg har skiftet de første 250 tastaturer på Nokia
5500, under garanti

Mvh. Steff

Fra : Peter

Dato : 22-02-08 19:53

Hejsa igen NIXFIX.

> Så hvis fejlene ikke findes på de telefoner du kender til, så findes de
> nok ikke..... griner

Det mener jeg så ikke lige at jeg sagde, men du kunne jo prøve at læse hvad
det er jeg skriver en gang til.....

> Det er et meget velkendt problem, og skyldes på ingen måde "begynderfejl"
> i produktionen

Jeg skrev: "begynderfejl fra Nokia´s side, el.lign fejl i produktionen"
Hvad skyldes det så hr. NIXFIX ???
- det er nok ikke ligefrem en produktionsfejl som Nokia tilstræber vel ....

> Jeg tror efterhånden jeg har skiftet de første 250 tastaturer på Nokia
> 5500, under garanti

Og hvor mange telefoner har så IKKE dette problem ??
DU må, hvis ellers du har den stilling du påstår, kunne svare på dette.....
DU må kende til hvor stor en fejlprocent der er på netop dette problem......

Men tillad mig iøvrigt lige at citere mig selv fra en anden tråd, hvor du
også kvajede dig voldsomt:
"Det kan vi jo alle komme og påstå.....
- det er rimeligt gratis at udgive sig for at være "ekspert" her i NG, og
kalde sig for "NIXFIX"..... "

Men iøvrigt tak for at du lige bekræfter det jeg siger med at det er en
produktionsfejl der selvfølgelig ER dækket af garantien.....

*LOL*

--
Peter

Fra : MOBILFIX

Dato : 23-02-08 14:45

> [...]
> "Det kan vi jo alle komme og påstå.....
> - det er rimeligt gratis at udgive sig for at være "ekspert" her i NG, og

Igen må jeg bare sige: Jeg ser ikke noget odiøst i at være teletekniker. For
mig er det bare et arbejde.
Dine komentarer til diverse indlæg, giver stor morskab her på værkstedet.
Dine frustrationer over at være blevet ydmyget, kommer virkelig til udtryk i
dine komentarer.
Istedet for at dække dig ind under "Peter", så skriv dog" boglig svagelig og
sentudviklet", så tror jeg nemmere man kan bære over med dig
/ stef

Fra : Peter

Dato : 23-02-08 17:00

Hej.

> Igen må jeg bare sige: Jeg ser ikke noget odiøst i at være teletekniker.
> For mig er det bare et arbejde.

Ja, hvis du så bare var ansat på et mobilværksted som du påstår, men dine
"gode råd" giver godt nok grund til tvivl om hvilket beskyttet værksted det
er du taler om at du er "ansat" på.... *LOL*

> Dine komentarer til diverse indlæg, giver stor morskab her på værkstedet.

Ja, lige som dine virkeligt "seriøse" bud på reperationer er til stor
morskab for alle os andre i NG......
- det er bare synd hvis nogle falder for dem.......

> Dine frustrationer over at være blevet ydmyget,

Af hvem..... dig ??
*LOL*
Det må virkelig være slemt at være blevet sat på plads af en amatør her i
gruppen,
når man nu selv udgiver sig for at være den store NIXFIX her i gruppen, hva
?? *LOL*

Du kommer ikke engang med bud på hvor mange procent af i tråden omtalte
model, der havde tastaturfejlen, det er da ellers oplysninger du nemt ville
være istand til at finde, HVIS du var den store altvidende NIXFIX som du
påstår.....
Men supprise supprise......det var du så ikke...... det kommer da som et
kæmpe chok !!!!
- klapsalverne vil ingen ende tage.......
*LOL*

> Istedet for at dække dig ind under "Peter", så skriv dog" boglig svagelig
> og sentudviklet", så tror jeg nemmere man kan bære over med dig

Nåååå, kære ven dog.... har du det virkelig så skidt...... det var
synd...... tag du hellere en lille pille....!
og en...... http://www.kinagrill.dk/
*LOL*

--
Peter

Fra : dotman

Dato : 18-02-08 21:10

En god mulig håndværker telefon kommer fra Samsung
http://www.samsung.com/dk/products/mobil/mobiltelefon/sgh_m110.asp

Forventer at få den i handel snart.

Fra : Peter

Dato : 18-02-08 22:01

Hej.

Den ser da ret spændende ud......
- at de så oven i købet opgiver en IP tæthed, virker ret seriøst.......

Iøvrigt en fed tyverisikrings feature der er fundet på, den kendte jeg
ikke......

--
Peter

Fra : Nicolaj C

Dato : 22-02-08 11:34

"Nicolaj C" <nic@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk> wrote in message
> Til industriel anvendelse hvad er så det tætteste man kommer på en 5140i
> soliditet ? og som stadigvæk produceres ?
>
> mvh
> Nic
Tak for info til alle.
Jeg har haft nogen 5500. Skiftet er par tastaturer også på garanti.
Men det største problem har været dårlig/utilstrækkelig lyd i et støjfyldt
miljø. Samt at den ikke tåler at ryge på et beton gulv. Den tager ikke
synlig skade - men den tåler stød dårligt. Derfor er jeg ikke vild med 5500
til industriel anvendelse.