OperaMini på Nokia 6300...
Fra : Uni Bull

Dato : 16-02-08 10:52

Hej.

Jeg fandt på den skøre idé at hente og installere
OperaMini på min Nokia 6300.
En øvelse der under normale omstændigheder ikke burde
give anledning til de store sværdslag - men jeg kan simpelthen
ikke få forbindelse til nettet via Opera...

Jeg har en fungerende MMS-opsætning - jeg kan i hvert fald sende
og modtage MMS.
Jeg har en fungerende GPRS/WAP-opsætning - jeg kan i hvert fald
gå på nettet via den indbyggede browser (det var på denne måde jeg
hentede OperaMini).
Min email-opsætning fungerer fint via GPRS.

Men når jeg starter OperaMini skal den jo have en forbindelse og dét
har jeg ikke haft succes med endnu...
Nogle bud? Jeg føler jeg har været rundt i alle afkroge af opsætnings-
muligheder, så du må gerne være ret præcis.

Jeg er kunde hos Bibob.

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Jubii

Dato : 16-02-08 11:17

Uni Bull wrote:
> [...]
> Nogle bud? Jeg føler jeg har været rundt i alle afkroge af opsætnings-
> muligheder, så du må gerne være ret præcis.

Jeg har lagt operamini i programmer/spil på min 6280 og den fungerer fint,
med 2 bjælker i 3G forbindelsen.
Her TDC.

Opgraderede lige fra v.3.1 til v.4.0 uden problemer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-02-08 01:31

Uni Bull skrev:

> når jeg starter OperaMini skal den jo have en forbindelse og dét
> har jeg ikke haft succes med endnu...
> Nogle bud?

Næhe...jeg har lige installeret Opera 4,0 på mine to W800 helt uden
problemer - men på min W810 får jeg samme problem som du...!?

> Jeg er kunde hos Bibob.

UnoTel hér.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Uni Bull

Dato : 17-02-08 13:01

> Næhe...jeg har lige installeret Opera 4,0 på mine to W800 helt uden
> problemer - men på min W810 får jeg samme problem som du...!?

Hmmm... For mig virker det som om, at OperaMini har problemer med at
"aktivere" den korrekte adgang ud af telefonen!?

Nogen i gruppen der har OperaMini installeret på en N6300 hvor det
rent faktisk fungerer?

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Uni Bull

Dato : 18-02-08 18:45

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Nogen i gruppen der har OperaMini installeret på en N6300 hvor det
> rent faktisk fungerer?

Øv - det var ikke mange. Nå, men hvis der er en frisk N6300 der skulle
få lyst til at prøve, så hører jeg gerne om det er succes eller fiasko...

Du wapper dig bare ind på http://mini.opera.com

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-08 19:48

In article <61tuhnF20l6t4U1@mid.individual.net>,
"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

> "Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Øv - det var ikke mange. Nå, men hvis der er en frisk N6300 der skulle
> få lyst til at prøve, så hører jeg gerne om det er succes eller fiasko...

Succes.

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 18-02-08 21:09

> Succes.

....kæft hvor er du irriterende

Nå, men så må jeg bede dig om at fremsende din telefon
til min privatadresse, hvor jeg vil aflure dine indstillinger.
Der vil højst gå 4-5 dage før du får telefonen igen

Nå, spøg til side. Du får lov at logge på via GPRS uden
sværdslag? Skulle du via nogle indstillinger?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-08 21:34

In article <61u6viF210mveU1@mid.individual.net>,
"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> ...kæft hvor er du irriterende

Hehe

> [...]
>
> Nå, spøg til side. Du får lov at logge på via GPRS uden
> sværdslag? Skulle du via nogle indstillinger?

Det var nu godt nok på min gamle telefon, men jeg husker det tydeligt.

Jeg brugte en profil Telmore kalder for TELMORE STREAMING.

Jeg tror egentlig ikk der er noget specielt ved den, men den virkede
samtidig med gmail som den eneste.

En alm. GPRS profil virkede også med Opera.

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-02-08 22:51

> [...]
>
> Nå, spøg til side. Du får lov at logge på via GPRS uden
> sværdslag? Skulle du via nogle indstillinger?

Nu må jeg spørge: hvad er den store forskel på 6300 og E61 ?
Kører de ikke begge Symbian...hm - iflg Opera er det samme version af Opera
Mini,, de 2 modeller skal bruge.

Og hvorfor er det så at det ikke lykkes for dig ?
På min var det bare at installere Opera og så starte programmet - ser lige
efter om der er noget særligt at se i Opera's indstillinger.....
Næh - der er nærmest ingenting.
Når jeg starter Opera og prøver at åbne en side bliv er jeg spurgt og jeg
vil tillade at Opera bruger nettet - trykker jeg ja til det kommer der et
spørgsmål om at vælge adgangspunkt. Der kan jeg vælge mellem de
adgangspunkter, jeg har sat op under
værktøjer-indstil-forbindelse-adgangspunkter. Det kan jo så være standard
dataforbindelse eller et fast opsat trådløst netværk. Jeg kan også vælge
"søg efter netværk" og dermed finde tilgængelige trådløse netværk.
Men alt det kender du formodentlig - siden du roder med en alternativ
browser
Sikker på at pakkedata er sat korrekt op ? Kan du bruge den indbyggede
browser uden problemer ?

Vent lidt - jeg kører jo faktisk version 3.xxx - prøver lige at hente
4'eren....hentet og kører u/problemer. Men jeg røg lige lidt på afveje med
at teste den - den er bedre end den gamle - og det siger ikke så lidt !

Jeg tror at dit problem ligger et eller andet sted i dine
netværks-indstillinger - lad høre hvis du støder på noget mistænkeligt - så
må vi prøve at få rettet det OTA

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-08 23:38

> Nu må jeg spørge: hvad er den store forskel på 6300 og E61 ?

En del åbenbart

N6300 kører S40 Series 4.

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-02-08 00:06

> En del åbenbart
>
> N6300 kører S40 Series 4.
>
> --
> // Martin [6000]
> http://tuxx.dk

Ja - men der er ikke den store forskel i menuerne så det burde være muligt
at sammenligne opsætningerne.

Virker den medfødte broser ? Så skal Opera også virke

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-02-08 13:30

Uni Bull wrote:
> Øv - det var ikke mange. Nå, men hvis der er en frisk N6300 der skulle
> få lyst til at prøve, så hører jeg gerne om det er succes eller fiasko...
> Du wapper dig bare ind på http://mini.opera.com

Jeg bruger opera mini på min 6300, virker fint.

Spørger den om den skal give Opera tilladelse til at bruge nettet?
Har du evt. prøvet at stille på indstillingen for hvordan den bruger
nettet? jeg mener man kan sætte den til http eller socket.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Uni Bull

Dato : 19-02-08 22:36

> [...]
> Har du evt. prøvet at stille på indstillingen for hvordan den bruger
> nettet? jeg mener man kan sætte den til http eller socket.

Hej alle - tak for jeres inspiration...

Det var især Martins kommentar om noget Telmore Streaming...
Jeg fandt derind (altså hvor man opretter en streaming-konto),
men skulle godt nok ikke bruge præcis denne funktion.
Derimod skulle jeg i Indstillinger>Konfiguration>Personlige
konfigurationsindstillinger>Tilføj adgangspunkt

Her indtastede jeg præcis de samme oplysninger som under "Internet"-
kontoen... Men det var åbenbart hvad Opera skulle bruge...

Jeg kan stadig undre mig over, at den indbyggede browser fint kunne
åbne en GPRS-forbindelse og Opera ikke kunne.

Men anyway, med oprettelsen af en "Adgangspunkt"-konto er der
hul igennem.

Tak for det!

--
Uni Bull