Fik en mail fra UnoTel:
"Nye abonnementsbetingelser
Vi har netop lanceret en række nye tiltag på UnoTel og har i den forbindelse
revideret vores abonnementsbetingelser, for at gøre dem mere enkle og
gennemskuelige. Ændringerne får ingen betydning for dit abonnement hos
UnoTel."
http://www.unotel.dk/info/betingelser.asp :
"Betingelser for abonnement hos UnoTel
Version 5
Indhold:
1. Generelt
2. Aftalen
3. Support
4. Tjenester og funktioner
5. Sikkerhed, simkort og koder
6. Ændringer af abonnementsvilkår og priser
7. Betaling og fakturering
8. Aftalens overdragelse
9. Nummertildeling og nummerændring
10. Kundens data og nummeroplysning
11. Kundens misligholdelse
12. Tyverispærring
13. Opsigelse
14. Ansvar
15. Tvister
16. Ikrafttrædelse
1. Generelt
1.1 UnoTel A/S (Følgende benævnt UnoTel) fungerer som
Service Provider, hvilket betyder at kundens brug af mobiltelefoni formidles
af UnoTel. Dette leveres via et landsdækkende 3G og GSM 900/1800-net. Disse
vilkår for aftaler om mobilabonnement, der udbydes af UnoTel, kan til enhver
tid findes på Internettet på
www.unotel.dk
1.2. Mobilaftalen hos UnoTel giver kunden adgang til
følgende services: Foretage og modtage samtaler til slutbrugere på
fastnettet og mobilnettet i Danmark. UnoTel anser ikke Grønland samt
Færøerne som en del af mobilnettet eller fastnettet i Danmark. Kunden kan
til enhver tid benytte de tjenester og services, der er tilknyttet
mobilaftalen. Ligeledes kræver tilslutning til tjenesten, at kunden selv er
i besiddelse af nødvendigt teleudstyr, eksempelvis en mobiltelefon.
1.3. Det er et krav at kunden har fast bopæl og
fakturaadresse i Danmark.
2. Aftalen
2.1. Aftalen indgås mellem kunden og UnoTel. Parternes
aftale består af foreliggende abonnementsbetingelser og UnoTels prissætning.
Kunden hæfter for ethvert forbrug af ydelser leveret i henhold til denne
aftale. Kun myndige personer kan indgå aftale med UnoTel.
2.2. Aftalen indgås ved, at kunden bestiller på
www.unotel.dk og tilkendegiver at have accepteret abonnementsbetingelserne.
Bestiller kunden ikke via Internettet, er aftalen indgået i det øjeblik,
UnoTel har modtaget en udfyldt og underskrevet aftale fra kunden, og har
godkendt kunden ved at aktivere denne i systemet. Det er en forudsætning at
kunden har en e-mail adresse.
2.3. Ved tilmelding forpligter kunden sig til at overholde
UnoTels abonnementsbetingelser og samtidig afgiver kunden en række
oplysninger. Kundeoplysningerne som f.eks. navn eller firmanavn og adresse,
CVR/SE nummer samt e-mailadresse. Kunden har pligt til straks at underrette
UnoTel om en eventuel adresseændring samt ændring af betalingsforhold.
Kunden skal fremsende skriftlig meddelelse herom eller ændre oplysningerne
på kundens personlige side på
www.unotel.dk. Såfremt kunden ikke straks
meddeler UnoTel dette, er UnoTel berettiget til at ophæve aftalen, jf. pkt.
11, eller opkræve gebyr herfor. UnoTel er berettiget til at opkræve 50 kr. i
gebyr for ændring heraf. Ligeledes kan UnoTel stille krav om, hvis det
skønnes nødvendigt, at kunde fremsender bopælsattest og/eller
billedlegitimation i forbindelse med familiesamtaler.
2.4. Hvis kunden, af tekniske årsager, ikke kan blive
tilsluttet UnoTel, eller hvis UnoTel ikke ønsker at opretholde aftalen med
kunden efter en foretaget kreditvurdering, annulleres aftalen med
øjeblikkelig virkning
2.5. Efter tilmelding vil kunden modtage et velkomstbrev
indeholdende et SIM-kort til brug for mobiltelefoni via UnoTel. Dette
velkomstbrev indeholder alle nødvendige informationer for at aktivere
tjenesten. Bemærk at vi nummerportering bliver velkomstbrevet først afsendt
når UnoTel har modtaget en dato for flytningen.
2.6. Hvis kunden er forbruger, er kunde berettiget til,
inden 14 dage efter afgivelse af bestilling og modtagelse af
ordrebekræftelse, at fortryde aftalen med UnoTel. Kunde kan dog ikke
fortryde aftale, hvis kunde efterfølgende har taget tjenesten i brug,
herunder anvendelsen af WebSMS.
Ligeledes accepterer kunde ved bestillingen, at hvis
UnoTel begynder levering af tjenesten/tillægstjenesten inden
fortrydelsesfristens udløb, ophører kundens fortrydelsesret dog allerede når
UnoTel påbegynder leveringen, jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 4.
2.7. UnoTel forbeholder sig retten til altid at kunne
sætte et kreditmaksimum, når dette er begrundet i kundens forhold.
Overstiger en kundes udeståender (såvel forfaldne som uforfaldne) med UnoTel
dette kreditmaksimum, er kunden forpligtet til straks efter anmodning fra
UnoTel at stille sikkerhed i form af kontant depositum eller tilsvarende.
UnoTel er berettiget til at indskrænke kundens brug af abonnementet, indtil
kundens udestående er nedbragt til under det satte kreditmaksimum. Stiller
kunden ikke med den fornødne sikkerhed, er UnoTel berettiget til at opsige
aftalen med øjeblikkelig varsel.
2.8. Kunden accepterer at modtage meddelelser fra UnoTel
via e-mail til den e-mailadresse, kunden har oplyst. Det er kundens pligt at
informere om den korrekte e-mail adresse, hvorfor UnoTel heller ikke kan
drages til ansvar for e-mails der ikke er fremkommet.
2.9. Hvis SIM-kortet anvendes uden for Danmark, gælder
UnoTels priser og vilkår, som er fastsat for de enkelte services på det
pågældende mobilnet. Kunden kan få oplysning om disse aftaler og priser på
www.unotel.dk samt ved henvendelse til UnoTel Kundeservice.
2.10. UnoTels mobiltjenester må ikke benyttes til følgende
forhold: SMS/GSM Gateway, masseafsendelser, eller videresalg uden en speciel
aftale med UnoTel.
2.11. UnoTel kræver ikke noget minimumsforbrug, men blot
at telefonen er aktiv, hvilket vil sige at der foretages opkald eller
afsendes beskeder fra den minimum én gang hver måned. Dit nummer bliver dog
ikke lukket, hvis du ikke holder den aktiv, med mindre der er negativ saldo
på kontoen. UnoTel efterkontrollerer hver måned, om du holder telefonen
aktiv. Hvis dette ikke er tilfældet opkræves et gebyr på 10,00 kr. i
administrationsgebyr.
2.12. UnoTel er berettiget til at afbryde, indskrænke
eller ændre kundens brug af UnoTels tjenester, hvis UnoTel finder det
nødvendigt af sikkerheds- eller driftsmæssige hensyn.
3. Support
3.1 UnoTel skal sørge for at udbedre fejl og andre afbrud
indenfor rimelig tid, efter at kunden har anmeldt fejlen. Henvendelse kan
ske telefonisk på 70255080, og afhjælpningen sker hurtigst muligt indenfor
normal arbejdstid fra kl. 08:00 til 16:00.
3.2. Anmelder kunden driftsforstyrrelser, som skyldes
forhold, der er uden for UnoTels kontrol, eksempelvis ved fejl hos anden
operatør, videregiver UnoTel denne fejlmelding. UnoTel er desuden berettiget
til at kræve, at kunden betaler for UnoTels udgifter til fejlsøgningen,
ligesom kunden har pligt til i nødvendigt omfang at medvirke til fejlsøgning
og fejlretning. UnoTel er berettiget til at opkræve 200 kr. for denne
fejlsøgning hvis det skyldes kundens forhold.
4. Tjenester og funktioner
4.1. Talk1.
Ved Talk1 betales 1kr. ved opnået kontakt for samtaler op
til 5 minutter. Efter de 5 minutter betales der normal minutpris i henhold
til prislisten. Talk1 gælder til alle mobil og fastnet numre i Danmark,
bortset fra overtakserede numre. Der opkræves opkaldsafgift jf. UnoTels
gældende prisliste. Talk1 kan tilmeldes og afmeldes via kundelogin. Opkald
som er foretaget før tilmeldingen af Talk1 men endnu ikke er registreret
bliver takseret som Talk1 opkald. Se på forbrugsoversigten hvilke opkald som
er blevet registreret.
4.2. Talk2.
Ved Talk2 betales 2kr. ved opnået kontakt for samtaler op
til 15 minutter. Efter de 15 minutter betales der normal minutpris i henhold
til prislisten. Talk2 gælder til alle mobil og fastnet numre i Danmark,
bortset fra overtakserede numre. Der opkræves opkaldsafgift jf. UnoTels
gældende prisliste. Talk2 kan tilmeldes og afmeldes via kundelogin. Opkald
som er foretaget før tilmeldingen af Talk2 men endnu ikke er registreret
bliver takseret som Talk2 opkald. Se på forbrugsoversigten hvilke opkald som
er blevet registreret.
4.3. 60/30
Ved 60/30 betales minutpriser jf. gældende prisliste ved
opnået kontakt. 60/30 gælder til alle mobil og fastnet numre i Danmark,
bortset fra overtakserede numre. Der opkræves opkaldsafgift jf. UnoTels
gældende prisliste. 60/30 kan tilmeldes og afmeldes via kundelogin. Opkald
som er foretaget før tilmeldingen af 60/30 men endnu ikke er registreret
bliver takseret som 60/30 opkald. Se på forbrugsoversigten hvilke opkald som
er blevet registreret.
4.4. Familiepakke
Familiepakken består af minimum to mobiltelefoner, ADSL og
IP-Telefoni. Yderligere mobiler ude over 2 stk. koster 100 kr. om måneden.
Afregningen af abonnement sker forholdsvis ud fra den dag produktet bliver
aktivt. Der afregnes 199 for ADSL og 100 kr. pr. mobil. Hvis familiepakken
eksempelvis afmeldes midt i en måned træder opsigelsen først i kraft til den
1 i næste måned.
4.5. Familie samtaler
UnoTels familie samtale minuttakst ved samtale mellem
husstandens telefoner bortfalder, såfremt kunden benytter viderestilling
mellem to af husstandens telefoner. Dette betyder, at når viderestilling
benyttes, betales der en viderestillingsafgift. 3G Telefoni (typisk
videosamtaler) er ikke omfattet af familiesamtalerabatten.
4.6. SMS'5
SMS'5 lader kunden mod et månedligt abonnement, sende SMS
til special pris jf. gældende prisliste. SMS'5 bestilles via kundens
kundelogin eller fra produktsiden. Betaling sker pr. mobilnummer, der er
tilmeldt SMS'5.
Efter at du har foretaget tilmelding, vil SMS'5 blive
tilgængelig dagen efter. Ved tilmelding på et vilkårligt tidspunkt i
måneden, sker afregningen forholdsmæssigt for den resterende del af
indeværende måned. Herefter trækker UnoTel automatisk hver den første i
måneden for SMS'5.
Ønsker du at afmelde servicen, træder afmeldingen i kraft
den efterfølgende måned. Denne pakke skal ligeledes, ved opsigelse af
mobilnummer, også annulleres ellers fortsætter opkrævningen af abonnementet.
Kunden kan benytte SMS'5 til alle danske mobilnumre. Dog
gælder det, at overtakserede SMS, SMS til og fra udland, SaldoSMS, SMS sendt
over GPRS samt WebSMS ikke er inkluderet i SMS'5.
4.7 Frit mobilt internet
Kunder som er tilmeldt Frit mobilt internet kan jf.
gældende priser benytte GPRS trafik på danske mobilnet til en fast pris.
Frit mobilt internet er omfattet af en 'fair use' grænse
på 10 Gigabyte pr. måned. Overskrides denne grænse er UnoTel berettiget til
at kontakte kunden med henblik på en afklaring af årsagen til forbrugets
størrelse. UnoTel kan herefter i særlige tilfælde afmelde kunden Frit mobilt
internet, uagtet årsagen til forbruget. Det er under ingen omstændigheder
tilladt at benytte Frit mobilt internet med henblik på videredistribution
til 3. mand, eller til andre aktiviteter som er i strid med UnoTels øvrige
betingelser.
4.8. Regningsspecifikation
Kunden har på sin personlige side på
www.unotel.dk adgang
til en gratis specificeret regning. Kunden får en detaljeret liste over sine
opkald. Listen giver oplysninger om dato, klokkeslæt, varighed og pris for
samtlige kaldte numre og modtagne opkald i de tilfælde, hvor kunden skal
betale. UnoTels gratiskald vises også på regningsoversigten.
4.9. Saldooplysning
Saldooplysninger opdateres løbende. Der kan eventuelt
forekomme forsinkelser i opdateringen af de nyligste opkald foretaget i
Danmark, og længere tid for opkald foretaget i udlandet.
4.10. Spærring
Kunden kan abonnere på spærring af sin mobilforbindelse,
herunder spærring for bestemte typer opkald. Dette gælder opkald til
udlandet eller udgående opkald generelt. UnoTel er herfor berettiget til at
opkræve et gebyr, i overensstemmelse med UnoTels gældende priser. En
spærring forhindrer ikke opkald til alarmtjenesten 112.
4.11. Saldokontrol
Kunden kan abonnere på en saldokontrolordning, således at
kundens telefon spærres for udgående opkald, når/hvis forbruget overskrider
et aftalt beløb. Der vil ikke blive spærret for opkald til alarmtjenesten
112. Saldooplysninger opdateres løbende, som minimum med et interval på 24
timer. Der kan forekomme forsinkelser i opdateringen på nogle døgn efter
nyligste opkald foretaget i Danmark og længere tid for opkald foretaget i
udlandet. Kunden kan ophæve en saldokontrol ved at ringe til UnoTels
kundeservice. UnoTel opkræver gebyr for saldokontrol. Gebyret opkræves
ifølge UnoTels, til enhver tid gældende, priser.
4.12. Henvisning og viderestilling
Kunden er ved nummerskift berettiget til en gratis
henvisning til kundens nye nummer i 3 måneder samtidig med, at kunden mod
gebyr i overensstemmelse med UnoTels gældende priser, kan abonnere på
henvisning til nyt nummer i yderligere 3 måneder. Ved et nummerskift har
kunden endvidere mulighed for at abonnere på viderestilling af samtaler fra
sit gamle til sit nye nummer, såfremt særlige driftsmæssige forhold ikke er
til hinder herfor. I overensstemmelse med UnoTels prisliste opkræves et
gebyr for denne viderestilling.
4.13. Nummervisning
Kunden har adgang til permanent eller pr. opkald at vælge
at blokere for nummervisning. Opkald til alarmtjenesten 112 vil aldrig kunne
blokeres for nummervisning. Kunder med udeladt samt hemmeligt nummer skal
være opmærksom på, at ved afsendelse af SMS-beskeder samt opkald, vises
nummeret hos modtageren. UnoTel er berettiget til ved øvrige
åbninger/genåbninger/blokeringer at opkræve et gebyr.
4.14. Udenlandstelefoni
Kunder der har fravalgt udenlandstelefoni ved tilmelding
accepterer, at UnoTel ikke kan spærre for at sende sms til udenlandske
numre. Ej heller kan der spærres for afsendelse af sms i det pågældende land
hvor kunde befinder sig, selvom kunde har fravalgt udenlandstelefoni.
UnoTel kan på ingen måde garantere at saldosms når frem,
hvis en kunde befinder sig i udlandet. Selvom andre sms modtages er dette
ingen garanti. Som kunde er man derfor selv ansvarlig for at kontrollere
saldo for at undgå saldolukning.
Derudover kan UnoTel heller ikke garantere at hvis
saldospærring aktiveres mens kunden er i udlandet, at saldoåbning virker.
Derfor anbefaler UnoTel at der tankes op inden afrejse, således at dette
undgås.
UnoTel kan ikke garantere og hæfter dermed ikke for, hvis
en kunde befinder sig i udlandet og afsender sms'er, billledbeskeder eller
anden form for kommunikation, ikke bliver afsendt. Dette skyldes forhold hos
udenlandsk operatør.
4.15. Kunder som har tilmeldt telefonsvarer som ekstra
service og ikke benyttet tjenesten i to måneder, bliver automatisk afmeldt
tjenesten. Kunden kan tilmelde sig igen via sit kundelogin.
4.16. En sms kan højst fylde 160 tegn, dog kan nogle nyere
telefoner sammenkæde sms-beskederne, så det er muligt at skrive længere
SMS'er. Vær dog opmærksom på, at du kan blive takseret for flere sms'er hvis
beskeden fylder mere end 160 tegn.
4.17. Sms rapporter modtaget pr. sms opkræves ikke. Dette
er en gratis service.
4.18. UnoTels gratis viderestilling til telefonsvareren
omfatter ikke hvis kunde vælger ubetinget viderestilling til
telefonsvareren. Kunde hæfter således selv for ubetingede viderestillinger,
også til telefonsvareren.
5. Sikkerhed, SIM-kort og koder
5.1. Ved indgåelse af aftale med UnoTel modtager kunden et
nyt SIM-kort. Dette SIM-kort indeholder personlig PIN-kode samt PUK-kode,
som skal opbevares forsvarligt. Desuden indeholder velkomstbrevet en
spærringskode, som kunden skal opbevare forsvarligt. Spærringskoden bruges i
forbindelse med tyveri af SIM-kort.
5.2. Når kunden har modtaget SIM-kortet, og aftalen er
trådt i kraft, sikrer PIN-koden, at SIM-kortet ikke benyttes af andre end
den registrerede bruger. Indtastes PIN-koden forkert 3 gange i træk, spærres
SIM-kortet automatisk, og kan kun genåbnes ved indtastning af PUK-koden.
Indtastes PUK-koden forkert flere gange i træk, blokeres SIM-kortet
permanent, og kunden må bestille et nyt SIM-kort. UnoTel opkræver gebyr for
bestilling af nyt SIM-kort.
5.3. Hvis SIM-kortet forsvinder, beskadiges, eller en
anden person uberettiget får kendskab til PIN-koden, eller hvis kunden har
mistanke om, at kortet vil blive misbrugt, skal kunden straks kontakte
UnoTel med henblik på at få SIM-kortet spærret. Så snart spærring
registreres, medfører dette blokering for brug af SIM-kortet. Når SIM-kortet
spærres, udsender UnoTel hurtigst muligt et nyt SIM-kort indeholdende samme
nummer. Gebyr herfor kan altid ses via UnoTels hjemmeside
www.unotel.dk.
5.4. Kunden hæfter for tab som følge af andres
uberettigede brug af SIM-kortet, jf. Lov om visse betalingsmidler § 11 og §
12.
5.5. UnoTel oplyser ikke, grundet sikkerhedsmæssige
årsager, PIN- eller PUK Kode, samt personlige oplysninger, herunder andre
brugeroplysninger telefonisk. UnoTel fremsender disse oplysninger til kunden
på den oplyste adresse, eller den registrerede mailadresse.
6. Ændring af abonnementsvilkår og priser
6.1. De til enhver tid gældende abonnementsvilkår og
priser for mobiltjenester fremgår af UnoTels prisliste på
www.unotel.dk, og
kan desuden oplyses ved henvendelse til kundeservice på telefon 70 25 50 80.
6.2. Ændringer af priser og abonnementsvilkår vil blive
annonceret på
www.unotel.dk og sendt til den e-mail adresse, kunden har
oplyst. Kunden varsles 30 dage før ændringerne træder i kraft således, at
kunden har mulighed for at opsige aftalen inden ændringerne træder i kraft.
Ændringer af positiv karakter for kunden, herunder prisnedsættelser, kan ske
uden forudgående varsel.
7. Betaling og fakturering
7.1. UnoTel opkræver kunden i forhold til den enhver tid
gældende prisliste. Beløb forfalder til betaling på den dag, der er angivet
på kundens faktura. Hvis denne frist ikke overholdes, er UnoTel berettiget
til at pålægge gebyr på rykkerskrivelser, samt ved overdragelse til inkasso.
Desuden er UnoTel berettiget til at pålægge morarenter i henhold til den
gældende rentesats jf. renteloven.
7.2. Kundens tjeneste spærres ikke umiddelbart ved
overskridelse af den indbetalte taletid. Kunder hos UnoTel kan have et
forbrug på kredit, som debiteres i henhold til UnoTels gældende prisliste.
Overskrider kunden den indbetalte taletid ved at have forbrug inkl.
eventuelle gebyrer for inaktivitet, giver UnoTel kunden en kredit på op til
5 dage eller 200 kr. UnoTel tilstræber at spærre ved minus 200 kr. UnoTel
kan dog ikke holdes ansvarlig for forbrug større end minus 200 kr. Ved
overskridelse af én af disse grænser er UnoTel berettiget til at spærre
tjenesten uden varsel. UnoTel er berettiget til at tage gebyr for UnoTels
lukning af tjenesten.
7.3. Kunden vil ved spærringen have mulighed for at
indsætte penge på sin konto. Dette gøres fra kundens personlige kundelogin.
Herefter har kunden mulighed for at få genåbnet sin aftale ved at indbetale
det skyldige beløb.
7.4. Er der ikke betalt senest 14 dage efter lukning af
aftalen, kan UnoTel forbeholde sig retten til at ophæve aftalen uden varsel.
7.5. Kunden skal sikre dækning på det af kunden benyttede
betalings- eller kreditkort. Bliver betalingstransaktioner afvist af kundens
bank, kan UnoTel hæve aftalen uden varsel.
7.6. UnoTels kunder kan tilmelde sig en
saldokontrolordning, hvorefter kundens telefon automatisk spærres, når der
er registreret en saldo under 0 kr. Kunden hæfter dog fortsat for de opkald,
som kunden har foretaget indtil spærringen foretages. Når kundens saldo igen
er positiv, genåbnes telefonen. Kunden kan, ved opkald til UnoTels
kundeservice, ophæve saldokontrolordningen. UnoTel er berettiget til at
opkræve et månedligt abonnement for denne ydelse.
7.7. UnoTels kunder kan tilmelde sig automatisk
optankning. Når kunden har accepteret UnoTels betingelser for automatisk
optankning, vil UnoTel efterfølgende gennemfører transaktioner ved hjælp af
kundens indtastede kortdata. Optankningsbeløb vil herefter blive trukket,
hvis saldo er negativ. Ønsker kunden at ændre beløbet på automatisk
optankning, skal servicen først afmeldes, og derefter skal kunden tilmelde
sig igen med det ændrede beløb.
Kvitteringer for optankninger foretaget gennem automatisk
optankning kan følges direkte via dit kundelogin, hvor der genereres faktura
som normalt. Ligeledes modtager kunden mail herom.
Såfremt du ønsker at forlade ordningen med automatisk
optankning, kan du afmelde dig fra dit kundelogin. Det koster normalt
kreditkort gebyr, hver gang der foretages automatisk optankning.
7.8. Alle mobilnumre, der har været lukket mere end 3
måneder forbeholder UnoTel sig retten til at lukke og opsige. Der laves
efterfølgende en opgørelse til kunden. SMS pakken samt saldokontrol skal
kunden selv afmelde. Kunden har i 14 dage mulighed for at få genåbnet sit
abonnement ved at indbetale det skyldige beløb.
7.9. Samtaler bliver takseret efter det tidspunkt på
døgnet hvor samtalen påbegyndes. Påbegyndes samtalen i et andet prisniveau
end den afsluttes, er det altså tidspunktet for samtalens start der er
gældende for minutprisen.
8. Aftalens overdragelse
8.1. Kunden er på intet tidspunkt berettiget til at
gensælge UnoTels tjenester.
8.2. Kunden kan ikke overdrage denne aftale til tredjemand
uden UnoTels forudgående skriftlige samtykke, hvilket bl.a. kan betinges af,
at der forinden sker betaling af samtlige udeståender med kunden, samt at
den nye kunde stiller sikkerhed, jf. pkt. 2.8, betaler et overdragelsesgebyr
eller lignende.
9. Nummertildeling og nummerændring
9.1. Kundens eksisterende telefonnummer kan som regel
videreføres hos UnoTel. Dette forudsætter, at kunden ikke har opsagt eller
selv opsiger sit abonnement hos en anden operatør, idet overflytning af
kundens hidtidige telefonnummer ikke kan ske efter opsigelse. I forbindelse
med en overflytning/nummerportering af et eksisterende telefonnummer
bemyndiger kunden, i form af underskrevet porteringsformular, UnoTel til på
sine vegne at anmode kundens eksisterende operatør om at overføre kundens
telefonnummer til UnoTel.
9.2. Flytter kunden ikke sit eksisterende telefonnummer
tildeles kunden et telefonnummer fra UnoTels nummerserie. UnoTel er
berettiget til, af tekniske eller driftsmæssige grunde, at tildele kunden et
nyt telefonnummer. Dette betyder ikke, at kunden har ret til erstatning
eller kompensation af nogen art.
9.3. UnoTel garanterer ikke, hvis kunde befinder sig i
udlandet den dato hvor nummerporteringen finder sted, at abonnementet kan
aktiveres på det udlandske netværk.
10. Kundens data og nummeroplysning
10.1. UnoTel er forpligtet, i henhold til bekendtgørelse.
om nummeroplysningsdatabaser, til at videregive de i kundekartoteket
registrerede nummeroplysningsdata (telefonnummer, navn og adresse) til alle,
som måtte fremsætte ønske herom (118, Telefonbog).
10.2. Nummeroplysningsdata videregives ikke til
tredjemand, hvis kunden har valgt "udeladt nummer", "udeladt adresse" eller
"hemmeligt nummer".
10.3. Ikke offentligt tilgængelige oplysninger om kunden
afgivet til eller indhentet af UnoTel behandles fortroligt og vil kun blive
anvendt i forbindelse med fakturering, kreditvurdering af kunden samt
eventuel meddelelse til kreditoplysningsbureauer.
10.4. Kunden kan ændre i de angivne data, med undtagelse
af navn samt brugernavn på sin personlige side under
www.unotel.dk. Kunden
accepterer, at de oplysninger, som kunden har afgivet i forbindelse med
bestilling af aftalen, indgår i UnoTels kundekartotek, og at disse
oplysninger kan behandles i forbindelse med UnoTels markedsføring af
tjenester m.v. overfor kunden.
11. Kundens misligholdelse
11.1. Misligholder kunden sin aftale, har UnoTel ret til
uden varsel at hæve aftalen. Væsentlig misligholdelse er forhold såsom:
a) Kunden undlader at betale krediteret forbrug.
b) Kunden opgiver ikke ændringer i kundens oplysninger,
jf. pkt. 2.3.
c) Kunden standser sine betalinger, og viser sig at være
insolvent.
d) Kunden ikke opfylder UnoTels krav om
sikkerhedsstillelse rettidigt.
e) En kreditvurdering viser, at UnoTel kan formode, at
kunden ikke er i stand til at betale sine regninger rettidigt.
f) Kunden udøver chikane mod UnoTel, eller mod UnoTels
medarbejdere.
g) Kunde ikke melder sit simkort tyverispærret.
11.2. Spærring sker uden varsel. Hvis kunden retter det/de
forhold, der gav anledning til spærringen, og UnoTel ikke har ophævet
aftalen, kan kunden mod betaling af et gebyr få genåbnet sin adgang til
tjenesten.
11.3. UnoTel har ret til, hvis en kunde misligholder en
betaling, at foretage en indberetning til et kreditoplysningsbureau jf. lov
om behandling af personoplysninger.
11.4. Har kunden misligholdt sine betalingsforpligtelser,
og har UnoTel efterfølgende opsagt kundens aftale, er UnoTel berettiget til
at opkræve gammel gæld, før kunden kan indgå ny aftale.
12. Tyverispærring
12.1. Kunden er forpligtet til at melde tyverispærring så
snart kunden får eller har mistanke om, at kortet muligvis vil blive
misbrugt. Således skal kunden straks kontakte UnoTel med henblik på at få
SIM-kortet spærret, jf. pkt. 5.3.
12.2. Kunden er indforstået med at UnoTel tilstræber at
spærre ved minus 200 kr., dog kan UnoTel ikke holdes ansvarlig for forbrug
større end minus 200 kr. Ligeledes gælder det, at hvis kundes simkort bliver
stjålet, skal kunde straks sørge for at spærre simkort, ellers hæfter kunde
for forbruget. Dette gælder uanset om mobilsaldo er større end minus 200 kr.
13. Opsigelse
13.1. Opsigelse skal ske skriftligt. Kunde er ligeledes
ansvarlig og hæfter dermed også for ekstraservices i forbindelse med
opsigelse. Således er det kundens ansvar at opsige/afmelde disse.
13.2. Kunden vil ved opsigelse få returneret evt.
forudbetalte beløb ca. 30 dage efter opsigelsen. Kundens betaling for
oprettelsesgebyret refunderes dog ikke ved almindelig opsigelse.
13.3. Ved overdragelse til andet teleselskab samt
opsigelse udbetaler UnoTel tilgodehavende på check, medmindre dette beløb
udgør mindre end 25 kr. Det koster ligeledes 25 kr. at få sin mobilkonto
opgjort. UnoTel refunderer ikke oprettelsesgebyret på 99,00 kr. i
forbindelse med overdragelse/portering til anden udbyder.
14. Ansvar
14.1. UnoTel hæfter ikke for fejl, nedbrud, driftsmæssige
indgreb eller forstyrrelser, der skyldes forhold, der kan henføres til anden
operatør. UnoTel er heller ikke erstatningsansvarlig jf. almindelige
erstatningsregler for tab forårsaget ved UnoTels undladelser.
14.2. UnoTel hæfter ikke for indirekte tab, følgeskader,
driftstab, tab af avance, tab af data, krav fra tredjemand eller andet
økonomisk konsekvenstab som følge af, at mobiltjenesten ikke kunne anvendes
som forventet.
14.3. UnoTel er ikke ansvarlig for afbrydelser,
forstyrrelser eller ændringer af tjenesterne i forbindelse med
foranstaltninger, der skønnes nødvendige af tekniske,
vedligeholdelsesmæssige eller driftsmæssige årsager. Dette indebærer også
forsinkelser på takseringen. Ligeledes er UnoTel heller ikke ansvarlig for
tilfælde, hvor tredjemand uberettiget har aflyttet eventuelle samtaler.
14.4. UnoTel tager forbehold for tryk- og billedfejl.
14.5. UnoTels er fritaget for ansvar, såfremt følgende
omstændigheder er gældende, og er uden for UnoTels kontrol. Disse forhold
gælder brand, krig, oprør, strejker, lockout, naturkatastrofer,
myndighedspåbud eller lignende (force majeure), og som UnoTel ikke med
rimelighed kunne forventes at have taget i betragtning ved
abonnementsaftalens indgåelse.
15. Tvister
15.1. Ved uenighed om abonnementsaftalens overholdelse,
herunder om forbruget og den krævede betaling, kan kunden klage skriftligt
til UnoTels adresse. UnoTel træffer afgørelse i klagen senest 3 måneder
efter, at klagen er indgivet. I specielle tilfælde, der kræver særlige
undersøgelser, kan der gå op til 6 måneder, før der foreligger en afgørelse.
16. Ikrafttrædelse
Disse betingelser træder i kraft d. 15-2-08 for kunder
tilmeldt efter d. 15-2-08 og for eksisterende kunder d. 16-3-08."
Efter at "familiesamtalerne" - som jeg kan se - er slået i stykker,
overvejer jeg at daffe over til Frank! :-/
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/