Smartphone efterlyses! Overvejer Asus P526
Fra : -= JF =-

Dato : 28-01-08 23:01

Hej i gruppen!

Min HP iPaq 6915 er død ihjel, og jeg skal have en ny telefon.

Jeg er lidt småforelsket i Asus P626, og vil høre om nogen i gruppen
kender til den?

Hvor kan man se den 'live'?
Findes der håndfri installation til den?
Den er født med GPS men uden GPS-software. Kan jeg uden videre genbruge
min TomTom fra min nu døde PDA-tlf.?

Er der noget der taler imod at købe den?

Et link til telefonen:
(http://www.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=1611&l1=11&l2=55&l3=526&l4=0)

På forhond tak!
--
Mvh. John

Fra : -= JF =-

Dato : 28-01-08 23:19

-= JF =- skrev:

> Jeg er lidt småforelsket i Asus P626, og vil høre om nogen i gruppen
> kender til den?
Arrrgh... Trykfejl. Skulle have stået Asus P526

--
Mvh. John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-01-08 05:18

-= JF =- <null@null.null> wrote in

> Jeg er lidt småforelsket i Asus P626, og vil høre om nogen i gruppen
> kender til den?

Jeg kender den ikke specifikt men har da et par kommentarer. Jeg har
tidligere haft en SE P800, har haft lånt en SE P910 et par uger og har nu
en SE P1i.

ASUS'en ser fed ud men det er nu træls at skrive mails m.m. på et T9
tastatur. RAM mæssigt er den også i underkanten hvis du har mange
programmer åbne samtidig (og tro mig det vil du foretrække når CPU'en ikke
er større). Endelig bryder jeg mig personligt ikke om indbygget GPS fordi
du ofte vil stå med dilemmaet "god GPS modtagelse eller godt udsyn til
skærmen". Bruger du Telia? For ellers er du noget amputeret da P526'eren
har EDGE og ikke 3G.

Min SE P1i har et næsten fuldt QWERTY tastatur som i mit tilfælde krævede
10 dages tilvænning. Til gengæld funker det nu perfekt og jeg kan
enhåndsbetjene stortset samtlige funktioner.

Den har 160 Mb RAM hvilket i modsætning til P800/P910 betyder at alle de
programmer man bruger kan køre i hukommelsen og være parate. Den er længe
om at starte men når det er sket oplever man den ikke som langsom.

GPS antennen er separat og kan placeres hvor den kan modtage signalerne
bedst, den kan udskiftes når der kommer noget bedre og den sluger ikke
strøm når jeg ikke benytter den.

Alt i alt er jeg temmelig glad for min P1i, og da den ligger i samme
prisleje vil jeg da anbefale at du tager et kig på den iden du beslutter
dig. Men husk at tastaturet ihvertfald kræver tilvænning.

Fra : -= JF =-

Dato : 02-02-08 00:18

Kent Oldhøj skrev:

> Jeg kender den ikke specifikt men har da et par kommentarer. Jeg har
> tidligere haft en SE P800, har haft lånt en SE P910 et par uger og har nu
> en SE P1i.
Jeg har tidligere haft 900'eren, og syntes faktisk at det var en god
telefon - men jeg kan bare ikke vænne mig til SE's menustruktur!

Men P1i ser faktisk rigtig lækker ud! Den skal jeg da vist ned og prøve
at ha' i hånden!

> ASUS'en ser fed ud men det er nu træls at skrive mails m.m. på et T9
> tastatur. RAM mæssigt er den også i underkanten hvis du har mange
Der har jeg det lige omvendt
Jeg har nu haft min HP i et par år eller tre, og det irriterer mig
stadig grænseløst at man skal trykke en funktionstast for at få de
danske karakterer. T9 ligger li'som i fingrene.

> [...]
> du ofte vil stå med dilemmaet "god GPS modtagelse eller godt udsyn til
> skærmen". Bruger du Telia? For ellers er du noget amputeret da P526'eren
Det du nævner med for lidt ram kan godt bekymre mig lidt, og er netop
grunden til at jeg ikke tør købe den uden at have haft den i hånden og
starte programmer, hoppe i menuer m.v. Men jeg har kun kunnet finde den
i online-shops.
Mht GPS, så kan jeg nu meget godt lide at det hele er indbygget. På den
måde har man altid GPS'en i lommen, hvilket vi havde stor glæde af da vi
vandrede rundt i fremmede byer i Italien forrige år.

> Alt i alt er jeg temmelig glad for min P1i, og da den ligger i samme
> prisleje vil jeg da anbefale at du tager et kig på den iden du beslutter
> dig. Men husk at tastaturet ihvertfald kræver tilvænning.
Den skal helt sikkert checkes! Tastaturet er jeg vant til fra min HP, og
betjente den også uden problemer med én hånd. Utroligt så langt man kan
række med en tommelfinger for at ramme de bittesmå taster

Tak for dit input!

--
Mvh. John

Fra : NewsGroups

Dato : 29-01-08 18:34

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen!
>
> Min HP iPaq 6915 er død ihjel, og jeg skal have en ny telefon.
>
> Jeg er lidt småforelsket i Asus P626, og vil høre om nogen i gruppen
> kender til den?

Har du kigget på HTC Touch Cruise eller den kommende Samsung i780 ?

per

Fra : -= JF =-

Dato : 02-02-08 00:21

NewsGroups skrev:

> Har du kigget på HTC Touch Cruise eller den kommende Samsung i780 ?

HTC'en har jeg også haft i kikkerten, men er ikke vild med at der kun er
soft-keyboard. Enten rigtigt (mini)tastatur eller T9-tastatur foretrækkes.

En kollega har den HTC der kan skydes åben på langs, og den har fuldt
tastatur når den er åben, men den kan ikke betjenes med én hånd. (et must)
Kollegaen er begejstret for den, og den får også rigtigt gode anmeldelser!

--
Mvh. John

Fra : Jan Tønder

Dato : 30-01-08 15:36

Jeg tilslutter mig Kent. Har selv en SE P1i som jeg mener er blandt de
absolut bedste smartphones på markedet lige nu.

Jan T

Fra : -= JF =-

Dato : 02-02-08 00:21

Jan Tønder skrev:
> Jeg tilslutter mig Kent. Har selv en SE P1i som jeg mener er blandt de
> absolut bedste smartphones på markedet lige nu.

Ja, i lokker gør i

--
Mvh. John