Cybercity News
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-04-08 17:21

Er der nogen der kan sige hvorfor jeg ikke kan få forbindelse til subject?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-04-08 17:26

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote in

> Er der nogen der kan sige hvorfor jeg ikke kan få forbindelse til
> subject?

En tilføjelse, jeg kan godt få forbindelse - der var ganske vist problemer
søndag og mandag - og jeg kan hente e-mail osv, men jeg bliver afvist når
jeg vil forbinde til news.cybercity.dk.

Fra : Kert Rats

Dato : 16-04-08 17:25

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> søndag og mandag - og jeg kan hente e-mail osv, men jeg bliver afvist når

Svar fra Cybercity vedr. news.cybercity.dk:

"Du har skam adgang til news.cybercity.dk - Problemet pt. er at serveren er
nede, for alle. De arbejder på højtryk for at få den op at køre, men der er
desværre ingen tidshorisont endnu."

Så vi må vente på, at de får serveren op at køre igen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 16-04-08 18:23

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> der er desværre ingen tidshorisont endnu."
>
> Så vi må vente på, at de får serveren op at køre igen.

.....og de har ikke en anden de kan putte ind i stedet - hmmm - ´der ka man
bare se

Fra : noone

Dato : 16-04-08 18:36

"Svend Erik Jørgensen" <svend@svend.svend> skrev i en meddelelse

> ....og de har ikke en anden de kan putte ind i stedet - hmmm - ´der ka man
> bare se

Nu kan man se længere nede, i mi post fra i formiddags af, at der har været
brand i deres serverrum. Så det handler vist ikke bare om at skifte en
maskine.

Nicolai

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 16-04-08 18:43

"noone" <example@example.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nu kan man se længere nede, i mi post fra i formiddags af, at der har
> været brand i deres serverrum. Så det handler vist ikke bare om at skifte

det jeg mener er at man vel har et andet rum med en anden server.......

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-08 18:45

"Svend Erik Jørgensen" skriver:

> det jeg mener er at man vel har et andet rum med en anden server.......

Vil du betale for det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : noone

Dato : 16-04-08 19:05

> Vil du betale for det ?
>
> Klaus

Jeg gætter på nej, for havde han villet det så havde han jo ikke været
afhængig af CC.. ;)

Nicolai

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 16-04-08 21:48

> "Svend Erik Jørgensen" skriver:

> Vil du betale for det ?

det kan vel ikke koste en krig?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-08 21:58

"Svend Erik Jørgensen" skriver:

> det kan vel ikke koste en krig?

Hvad regner du selv med ?
Vil du betale 20 kr ekstra/md for det ?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-04-08 07:21

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> "Svend Erik Jørgensen" skriver:

> Hvad regner du selv med ?
> Vil du betale 20 kr ekstra/md for det ?

News.individual.net koster 80 kr om året. Man må formode det løber rundt
for dem.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-04-08 07:22

> News.individual.net koster 80 kr om året. Man må formode det løber rundt
> for dem.

Men der er heller ingen binære (som godt nok ligger på newsbin hos CC),
og kun 65 dages retention. Derudover står den på det tyske
forskningsnetværk, så båndbredde er sikkert tæt på gratis.

--
-René

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-08 07:38

Niels Jørgen Kruse skriver:

> News.individual.net koster 80 kr om året. Man må formode det løber rundt
> for dem.

Dotsrc.org er gratis. Hvordan skal det løbe rundt ?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-04-08 08:07

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

>Dotsrc.org er gratis. Hvordan skal det løbe rundt ?

Kabalen har en aftale med magthaverne.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-04-08 22:08

On 2008-04-16, Svend Erik Jørgensen <svend@svend.svend> wrote:

> det kan vel ikke koste en krig?

Jo, rundt regnet.

--
Andreas

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 15-04-08 17:55

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Også mig , kan ikke komme på begge deres gruppeserver!

--
ad

Fra : TJ

Dato : 16-04-08 10:19

On Tue, 15 Apr 2008 18:55:21 +0200, "Awul Dasfilshabeda"
<dsl293810**@**vip.cybercity.**> wrote:

>"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Også mig , kan ikke komme på begge deres gruppeserver!

Heller ikke her, men det gør nu ikke så meget, da jeg har en ekstra
newsprovider.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 15-04-08 18:14

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen der kan sige hvorfor jeg ikke kan få forbindelse til subject?

se http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/driftsstatus/

JJ

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-04-08 18:36

"Johannes Jørgensen" <jo@mil.dk> wrote in

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> se http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/driftsstatus/

Tak for svar.

Mener du jeg skal tilmelde mig deres e-mail service?

Det har jeg gjort - i aften - men ellers står der ikke noget om at deres
newsserver er (/har været) nede (siden søndag) på deres hjemmesider.

Jeg kan heller ikke pinge news.cybercity.dk fra min CC internet adgang
konto. Man skulle ellers tro den ikke ville afvise et ping fra en maskine
på samme netværk (212.bla.bla.bla). Men det bliver man så ikke klogere af.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-04-08 20:50

> "Johannes Jørgensen" <jo@mil.dk> wrote in

> Tak for svar.
>
> Mener du jeg skal tilmelde mig deres e-mail service?

Eller måske mener du jeg skal holde øje med punktet "Planlagte arbejder"
ude i framen til højre på siden?

Det er åbenbart sådan, at man ikke må slukke sin router mellem kl 20
aftenen før og kl 16 på selve dagen for: se forklaringen i "Tekniske
ændringer i 2008" under "Driftstatus" i framen til venstre.

> Det har jeg gjort - i aften - men ellers står der ikke noget om at
> deres newsserver er (/har været) nede (siden søndag) på deres
> hjemmesider.

Så får jeg vel besked i god tid, når jeg nu har meldt mig til deres e-mail
service.

Men det skulle jo ikke betyde noget mht adgang til deres newsserver.

Fra : noone

Dato : 15-04-08 18:46

"Johannes Jørgensen" <jo@mil.dk> skrev i en meddelelse

> se http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/driftsstatus/

Og inden du henviser til den, så har du jo tjekket om den giver svar?

Deres driftstatus fortæller da intet om news serverne.

Nicolai

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 15-04-08 19:57

"noone" <example@example.invalid> wrote in message

> Og inden du henviser til den, så har du jo tjekket om den giver svar?
>
> Deres driftstatus fortæller da intet om news serverne.
>
> Nicolai

15-04-2008 12:45:16
Grundet en fejl opleves der pt. problemer på Cybercity hosting. Vi beklager
de gener fejlen medfører for vores kunder. Med venlig hilsen Cybercity A/S

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-08 20:25

"Johannes Jørgensen" skriver:

> 15-04-2008 12:45:16
> Grundet en fejl opleves der pt. problemer på Cybercity hosting. Vi beklager
> de gener fejlen medfører for vores kunder. Med venlig hilsen Cybercity A/S

Hmm, er newsserveren under hosting ?

<http://www.cybercity.dk/files/pdf/abonnementsbetingelser/cce_hosting_betingelser_3_0.pdf>

Fra : noone

Dato : 15-04-08 22:18

> 15-04-2008 12:45:16
> Grundet en fejl opleves der pt. problemer på Cybercity hosting. Vi
> beklager de gener fejlen medfører for vores kunder. Med venlig hilsen
> Cybercity A/S

Det dækker da ikke over deres news servere.

Nicolai

Fra : noone

Dato : 15-04-08 18:46

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan sige hvorfor jeg ikke kan få forbindelse til subject?

Jeg har heller ingen forbindelse til CC news server.

Nicolai

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-04-08 20:42

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har heller ingen forbindelse til CC news server.

OK. Så er det nok ikke hos os problemet er - når vi er tre. Resten kan
sikkert ikke komme på, fordi de ikke har adgang til en alternative
udbyder/newsserver.

Jeg ville bare ønske de (CC) ville skrive noget om det på deres hjemmesider
under driftstatus.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-08 20:50

Axel Hammerschmidt skriver:

> Jeg ville bare ønske de (CC) ville skrive noget om det på deres hjemmesider
> under driftstatus.

Muuhahah, det er telenor som også er Sonofon:

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-04-08 21:16

On 2008-04-15, Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Muuhahah, det er telenor som også er Sonofon:
>
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Jeg tror dog ikke de har ret meget end en aktiemajoritet til fælles. Det
ser ud til at news.cybercity.dk og news.sonofon.dk stadig står hos hver
sit selskab, og i hver sin ende af landet.

I øvrigt passer dit sidste indlæg på den side jo ikke, du kan da ikke
lade være med at fortælle den historie hver gang nogen nævner Sonofon.

--
Andreas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-08 21:31

Andreas Plesner Jacobsen skriver:

> Jeg tror dog ikke de har ret meget end en aktiemajoritet til fælles.

Tjek logoet.....

> Det
> ser ud til at news.cybercity.dk og news.sonofon.dk stadig står hos hver
> sit selskab, og i hver sin ende af landet.

Lever news.sonofon.dk stadigvæk ?
Den var dødsdømt da jeg havde adgangen til den, det er trods alt 2 år
siden nu og i september 2005 fik jeg at vide at serveren skulel dø i
lønet af 3-6-12 måneder (hvilket jeg også har beskrevet).

> I øvrigt passer dit sidste indlæg på den side jo ikke, du kan da ikke
> lade være med at fortælle den historie hver gang nogen nævner Sonofon.

Jo, jeg er ligeglad med, hvordan serveren kører.
Historien skal blot fortælles til skræk og advarsel..........

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-04-08 21:56

On 2008-04-15, Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Tjek logoet.....

Jaja. Men newsserverne.

> Lever news.sonofon.dk stadigvæk ?

Ihvertfald i DNS.

--
Andreas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-08 22:00

Andreas Plesner Jacobsen skriver:

> Ihvertfald i DNS.

Utroligt at de ikke har slået den ihjæl - ellers har de vel bare glemt
den ?

Fra : noone

Dato : 16-04-08 09:20

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan sige hvorfor jeg ikke kan få forbindelse til subject?

CC support:

Der har været brand i det rum, hvor news serveren står. Sammen med mail
server osv. De arbejder på det.

Men hvis nu de havde skrevet, at problemerne med mails også galdt news, så
slap man jo for at ringe.

Nicolai

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-04-08 15:28

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> CC support:
>
> Der har været brand i det rum, hvor news serveren står. Sammen med
> mail server osv. De arbejder på det.

Måske en Flame nyhedsgruppe?

> Men hvis nu de havde skrevet, at problemerne med mails også galdt
> news, så slap man jo for at ringe.

Tak til dig!

Det ta'r en helvedes tid at ringe til dem, og de er ca 10 dage om at svare
på e-mails.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-08 16:51

Axel Hammerschmidt skriver:

> Måske en Flame nyhedsgruppe?

ROFL...

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 16-04-08 16:03

> [...]
>
> CC support:
>
> Der har været brand i det rum, hvor news serveren står. Sammen med mail

sku da godt de ikke tager badkup af mine data.....