Garanti-/reklamationsret ved internetkøb i~
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 14-04-08 23:23

Hej

Jeg har tilbage i juli 2006 købt et mini-anlæg (cd/radio) i Tyskland og
pludselig - nu her efter godt 1½ år - er den ene højttaler begyndt at
brumme/summe. Det er på et niveau, hvor jeg som oftest ikke gider bruge
anlægget, fordi jeg ikke gider høre på det og det er problem der er
opstået indenfor de sidste par uger og jeg har ikke tidligere oplevet
problemer med anlægget.

Har jeg forstået det korrekt, når der her er tale om en fejl/defekt ved
anlægget og den bør dækkes af min 2-årige reklamationsret og jeg dermed
kan sende anlægget retur til Tyskland og få det repareret eller ombyttes
hos den oprindelige forhandler?

Håber I kan afklare ovenstående - på forhånd tak!

Mvh Tommy Ipsen - ivrig Internetshopper med sit første internationale
shopping-problem

Fra : Ole C

Dato : 15-04-08 00:47

Tommy Ipsen skrev blandt andet:

> [...]
> dermed kan sende anlægget retur til Tyskland og få det repareret
> eller ombyttes hos den oprindelige forhandler?

Her kan du læse om dine rettigheder:
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/garanti/

--
vh
Ole C

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-04-08 08:13

Ole C wrote:

> Her kan du læse om dine rettigheder:
> http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/garanti/

Dér har jeg været inde og læse og synes stadig jeg sidder med de
spørgsmål jeg har stillet her - kan godt være jeg ikke har læst de
rigtige steder?

/Tommy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-04-08 08:28

Tommy Ipsen skrev:

> [...]

Ja - hvis du er sikker på at det er en fejl ved anlægget. Den
tyske købelov er i alt væsentligt magen til den danske.

Men du skal nok kontakte sælger først og høre hvordan
forsendelsen bedst ordnes.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 06:11

OT:
Du skulle vel ikke have flyttet højttaleren eller anbragt noget pc-udstyr i
nærheden af den?
Havde samme problem sidste år, men opdagede, at det var en ekstern HD, der
gav problemer - da den blev flyttet holdt brummeriet op.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-04-08 08:12

none wrote:
> [...]
> Havde samme problem sidste år, men opdagede, at det var en ekstern HD, der
> gav problemer - da den blev flyttet holdt brummeriet op.

Problemet er opstået uden at noget nævneværdigt er blevet flyttet og
computeren står 1m væk med 2 stk 1-2cm træplader mellem den og sub'en.
Inden jeg evt. sender anlægget til Tyskland prøver jeg dog selvfølgelig
at koble anlægget til et helt nyt sted, kontrollere alle ledninger osv.

/Tommy