hvad er score i newsreadersammenhæng?
Fra : Peter T.

Dato : 17-07-01 18:25

Jeg har ret tit set udtrykket 'score' i forskellige newsreadere. Hvad er
det helt nøjagtigt ud hvad kan det evt. bruges til?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-07-01 18:46

"Peter T." <pinoc10@hotmail.NISSEcom> skrev i

> Jeg har ret tit set udtrykket 'score' i forskellige newsreadere.
> Hvad er det helt nøjagtigt ud hvad kan det evt. bruges til?

Det er en måde man kan markere indlæg som vigtige eller mindre vigtige.
Dette kan så bruges til sortering af indlæggene.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Jesper Harder

Dato : 17-07-01 18:47

"Peter T." <pinoc10@hotmail.NISSEcom> writes:

> Jeg har ret tit set udtrykket 'score' i forskellige newsreadere. Hvad er
> det helt nøjagtigt ud hvad kan det evt. bruges til?

Scoring går ud på at man kan lave regler, der tildeler indlæg en
numerisk værdi baseret på forskellige kriterier -- fx afsender, subject,
references osv.

Hvis et indlæg har en høj score, kan man fx vælge at fremhæve indlægget,
hvis det har en lav score kan klienten undlade at vise indlægget.

Her er fx en scoreregel til Gnus, der hæver scoren på followups til Poul
Nyrup, når han snakker om skattelettelser, men kun når de opfølgende
indlæg nævner ejendomsskatter. Hvis det er Svend Auken, der svarer, skal
scoren dog ikke forhøjes:

((&
(1-
(&
("from" "Poul Nyrup")
("body" "skattelettelser" t)))
(! ("from" "Svend Auken"))
("body" "ejendomsskat"))
1000)

Sådan kan man jo lave alle mulige mere eller mindre komplicerede
scoreregler.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 17-07-01 19:05

Jesper Harder wrote:

> [...]
> ("body" "ejendomsskat"))
> 1000)
>
> Sådan kan man jo lave alle mulige mere eller mindre komplicerede

Hvordan kan det laves i Netscape ?
*LOL*

--
Regards Erik G Christensen