Parallels - Del 2
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-08 01:11

Jeg var lige ved at tro, det ville lykes at få Parallels + xP til a køre
- efter at have fulgt et råd om at installere 'Parallels Tols'....

Det gik da også nogenlunde, og musen kunne bruges delvis uden problem,
men så ville jeg installere windows versionen af Mouseworks ver. 6.22
til Expert Mouse, - men nu er det hele låst fuldstændig... - INTET vil
fungere, kan hverken komme frem eller tilbage i Mouseworks wizard, eller
afbryde den.

så jeg vil være glad for, hvis en lokal 'århusianer' vil komme forbi og
hjælpe med at få det til at virke. - selvfølgelig mod lidt godtgørelse -
evt. i form af et par gode flasker rød årgangsvin....

mvh. Erik Richard
tlf. 86136640

Fra : Per Rønne

Dato : 10-04-08 03:33

> [...]
> til Expert Mouse, - men nu er det hele låst fuldstændig... - INTET vil
> fungere, kan hverken komme frem eller tilbage i Mouseworks wizard, eller

Svjh skal MouseWorks til Windows /ikke/ installeres ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-08 09:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Svjh skal MouseWorks til Windows /ikke/ installeres ...

nemlig ... Windows kan formeodetlig slet ikke se hvad slags mus det er

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 10-04-08 10:20

> nemlig ... Windows kan formeodetlig slet ikke se hvad slags mus det er

Det må dog kunne give nogle problemer, hvis man bruger en Boot
Camp-partition i Parallels - uden Parallels vil MouseWorks være
unødvendig, med Parallels må den ikke være installeret ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-08 12:38

Thomas von Hassel wrote:

> nemlig ... Windows kan formeodetlig slet ikke se hvad slags mus det er

Og hvis det var tilfældet, så undrer det mig, at det overhovedet står
nævnt på Kensingtons hjemmeside, og at det anbefales, hvis man vil
udnytte musen/trackball'en.

Og hvis det var tilfældet, så sidder jeg med en ubrugelig 10-knaps
trackball, jeg ikke kan udnytte til det, jeg gerne vil bruge den til...

Tja... Det er jo så bare 1295kr. smidt ud af vinduet til ingen ting...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-08 14:35

Erik Richard Sørensen skrev den 10-04-2008 13:37:

> Tja... Det er jo så bare 1295kr. smidt ud af vinduet til ingen ting...

Erik, hvis du gerne vil køre Windows, hvorfor så ikke købe en rigtig PC
så du slipper for alt det bøvl?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-08 15:40

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Erik, hvis du gerne vil køre Windows, hvorfor så ikke købe en rigtig PC
> så du slipper for alt det bøvl?

Jeg købte en MacPro for netop at kunne bruge begge styresystemer - dels
hver for sig, dels side-by-side aka 'virtuelt', og også for at spare
plads, da jeg i forvejen har 5 maskiner kørende i hver sin konfiguration
og til hvert sit formål.

Og så har jeg principielt ikke lyst til at have en 'almindelig' PC
stående, når jeg på forhånd véd, den kun vil blive brugt i ganske
specielle tilfælde og til ganske specifikke formål... - En harddisk i en
allerede eksisterende maskine er væsentlig lettere og både mere praktisk
og især pladsbesparende.

Og så er der også det økonomiske aspekt... Hvis jeg skal ud og købe en
PC, der bare nogenlunde kan bruges, vil den koste mig ca. 6500kr., og
hertil kommer så det nødvendige software. Og oveni kommer så både
talesyntese og forstørrelsessystemer. - Talesyntese og forstr. prg. vil
jeg måske kunne få bevilget som hjælpemidler, men det er langt fra
sikkert, da jeg i forvejen råder over en computer, hvor både TTS/SR og
forstr. er indbygget. - Hvis jeg ikke kan få det bevilget - på linie med
andre blinde og svagtseende, - vil det koste yderligere ca. 8500kr.. -
Og nu, hvor jeg er blevet pensionist, er der ikke lige 14.000kr. at
trække ud af budgettet.!

Det må da for pokker kunne komme til at køre - også her, - når andre har
kunnet få det til at fungere...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-08 15:32

> [...]
> trackball, jeg ikke kan udnytte til det, jeg gerne vil bruge den til...
>
> Tja... Det er jo så bare 1295kr. smidt ud af vinduet til ingen ting...

At køre virtuelle maskiner _ER_ et spørgsmål om at gå på kompromis,
thats life. Hvis du vil have en rigtigt windows oplevelse så køb en
windows box ... eller kør bootcamp.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-08 12:58

> [...]
>
> Og hvis det var tilfældet, så sidder jeg med en ubrugelig 10-knaps
> trackball, jeg ikke kan udnytte til det, jeg gerne vil bruge den til...

Parallels er da et Mac-program, som kan se hvad der sendes til det, også
fra Kensington Expert Mouse Pro med 11 [ikke 10] knapper. Ja, husk
scroll-knappen.

Parallels sender naturligvis input videre til Windows. Og på den måde
burde det virke.

Men det er muligt at det skal bruges sommen med QuicKeys, og dette
værktøjs /scopes/, 'virkefelter' på dansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-04-08 14:24

Per Rønne wrote:

> [...]
> scroll-knappen.
>
> Parallels sender naturligvis input videre til Windows. Og på den måde

I princippet ja, men under Fusion (jeg har heldigvis ikke Parallels
installeret :P) kan man under 'Device manager' (i Vista) se, at musen
genkendes som 'VMWare Input Device'.

Hvis IntelliPoint (som ville være aktuelt i mit tilfælde) eller
MouseWorks skal virke sammen med den mus, er det derfor nødvendigt at få
programmerne til at understøtte 'VMWare Input Device' (eller Parallels'
ditto) i stedet for Kensington <langt smart modelnavn>.

Alternativet er at tilslutte musen direkte til VM'en - så virker den
naturligvis ikke i OS X.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-04-08 14:56

Per Rønne wrote:

> Parallels er da et Mac-program, som kan se hvad der sendes til det, også
> fra Kensington Expert Mouse Pro med 11 [ikke 10] knapper. Ja, husk
> scroll-knappen.

ja, ja, jeg glemte scrollhjulet, men den bruger jeg stort set aldrig..-)
- og er man pedantisk, så har den jo 14 kanpper, hvis man tager
dobbeltknapper med.

> Parallels sender naturligvis input videre til Windows. Og på den måde
> burde det virke.

Men problemet er mere, at 'DirectLaunch' knapperne ikke virker i Windows
uden Mouseworks.

> Men det er muligt at det skal bruges sommen med QuicKeys, og dette
> værktøjs /scopes/, 'virkefelter' på dansk.

Har ikke brugt X ver. af QK, men brugte den i en kort periode på OS 9.x,
men brød mig ikke om den...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-08 19:28

> [...]
> uden Mouseworks.

> Har ikke brugt X ver. af QK, men brugte den i en kort periode på OS 9.x,

Jeg kan faktisk bruge DirectLaunch-knapperne uden MouseWorks installeret

Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-04-08 20:34

Per Rønne wrote:

> Jeg kan faktisk bruge DirectLaunch-knapperne uden MouseWorks installeret

I selve windows og win-only programmmer? - Det virker overhovedet ikke
her, men selvfølgelig virker Mac indstillingerne på de specifikke Mac
programmer/værktøjer.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 12-04-08 07:05

> I selve windows og win-only programmmer? - Det virker overhovedet ikke
> her, men selvfølgelig virker Mac indstillingerne på de specifikke Mac
> programmer/værktøjer.

Også når jeg er i Parallels, Windows, kan jeg bruge
DirectLaunch-knapperne til eksempelvis at skifte til MacSOUP.

Med scopes / virkefelter bør jeg også kunne få funktionalitet, der kun
virker i Parallels.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk