Flashfiler
Fra : Mich Ottosen

Dato : 09-04-08 21:09

Hvor gemmer flashfiler sig?
Jeg har prøvet at hente noget ned fra YouTube, det lykkedes skam fin
nok, men jeg kan ikke få lov at se dem, min Flash 8 er gået i udu.
Meningen var at jeg ville gemme dem på min iPod, men det kan åbenbart
ikke lade sig gøre.
Nu vil jeg gerne af med dem igen, men filerne på skrivebordet er kun på
4K. Så må der vel ligge noget mere Flash-snask et andet sted? Men hvor?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Christian Hansen

Dato : 09-04-08 21:24

Hej Mich

Jeg kan i skrivende stund ikke komme på youtube.com, så jeg kan ikke
verificere det, jeg skriver nu.

Mit gæt er, at de filer, du har hentet ned, indeholder afspillerdelen -
de ender sikkert på .swf. Selve filmene er sikkert encoded som .flv og
bliver hentet af afspillerdelen, når du ser en video. .flv-filerne
findes måske i din browsercache. Dette er en meget benyttet metode til
at emulere stream med, da afspillerdelen kan begynde at afspille filmen
næsten med det samme, mens filmen hentes ned.

Det kan også være, at de benytter rigtig streaming, men som sagt, det
kan jeg ikke tjekke ligenu, da youtube.com ikke rigtig gider noget her :)

Mvh Christian

Fra : Mich Ottosen

Dato : 09-04-08 22:03

Christian Hansen <chrsen@fundanemt.com> wrote:

> [...]
>
> Det kan også være, at de benytter rigtig streaming, men som sagt, det
> kan jeg ikke tjekke ligenu, da youtube.com ikke rigtig gider noget her :)

tak for dit svar.
Filerne er faktisk i .flv. De er hentet ned med Downloadhelper i
Firefox. En WINven sendte mig en opskrift og derfor er den videre
behandling til iPod kun til WIN. Så det endelige mål (at lægge dem over
på iPod) dutter ikke.

v.h.,
Mich.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-08 22:58

Mich Ottosen wrote:

> [...]
> Firefox. En WINven sendte mig en opskrift og derfor er den videre
> behandling til iPod kun til WIN. Så det endelige mål (at lægge dem over

'flv' filerne er ikke de komplette filer, men kun en slags 'link' til
selve filen på YouTube. - det snød også mig i første omgang...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-04-08 23:09

Erik Richard Sørensen wrote:

> 'flv' filerne er ikke de komplette filer, men kun en slags 'link' til
> selve filen på YouTube. - det snød også mig i første omgang...

flv'en er skam den 'rigtige' filmfil - hvis den ikke virker, er det
fordi, den ikke er hentet korrekt.

YouTubes setup har været - jeg ved ikke om det stadig er - ret simpelt.
ffmpeg til encoding og Lighttpd med mod_flv til streaming. Der er ikke
rigtig noget vodoo i det, men det er da ret tænkeligt, at de har gjort
yderligere tiltag for at holde på deres data.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-08 23:19

Peter Farsinsen wrote:

> flv'en er skam den 'rigtige' filmfil - hvis den ikke virker, er det
> fordi, den ikke er hentet korrekt.

Hm, de flv filer, jeg fik ned åbnede automatisk Safari, når jeg
dobbeltklikke på dem for at se dem igen. MediaSnap henter først filerne
til en buffer, hvorefter man vælger 'Download', og så kommer de ned som
regulære .mov filer. - de fleste er i NTSC/25fps eller NTSC/30fps, så
hvis de skal kunne afspilles på en std. DVD afspiller skal de
konverteres til PaL. - og som sagt, kan QT player sagtens afspille både
PAL og NTSC uden problem...

Jeg aner ikke, hvordan de kommer ned, hvis man istedet brger QuickTime
Pro, da jeg ikke har den...

> [...]
> rigtig noget vodoo i det, men det er da ret tænkeligt, at de har gjort
> yderligere tiltag for at holde på deres data.

Aner ikke, om de forsøger sig med voodoo eller noget andet troldtøj..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Villy Erichsen

Dato : 09-04-08 21:42

In article <1if5hhe.1y6y7tv1esqowfN%Mich@noget.invalid>, Mich Ottosen
<Mich@noget.invalid> wrote:

> Nu vil jeg gerne af med dem igen, men filerne på skrivebordet er kun på
> 4K. Så må der vel ligge noget mere Flash-snask et andet sted? Men hvor?

Nej, det er alt du har fået ned - det hænder også for mig. Jeg ved ikke
om det skyldes at YouTube er overbelastet - eller filmene er beskyttet
mod download.
Til at se filmene (når det lykkes) kan du bruge et gratis program SWF &
FLV Player.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Mich Ottosen

Dato : 09-04-08 22:03

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> [...]
> mod download.
> Til at se filmene (når det lykkes) kan du bruge et gratis program SWF &

Tak, det tjekker jeg lige ud. I seneste udgave af Deadline 2. sektion
var der et morsomt klip, som jeg gerne vil gemme

--
v.h.,
Mich.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 09-04-08 23:21

In article <1if5jrc.oi04c3gktdwdN%Mich@noget.invalid>, Mich Ottosen
<Mich@noget.invalid> wrote:

> Tak, det tjekker jeg lige ud. I seneste udgave af Deadline 2. sektion
> var der et morsomt klip, som jeg gerne vil gemme

Hvis du gerne vil have det på iPod kan du hente et gratis program der
hedder iSquint. Det er bedst at hente via http://Macupdate.com

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : lugkjyf

Dato : 10-04-08 03:05

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

>Tak, det tjekker jeg lige ud. I seneste udgave af Deadline 2. sektion
>var der et morsomt klip, som jeg gerne vil gemme

Prøv Miro, http://www.getmiro.com/ som trods .com'et er 'free and
opensource' og multiplatform, Mac, Windows og Linux inklusive.

"Download and save videos from YouTube, Google Video, Dailymotion, and
more. You can even save a search term and automatically get new videos
as they are posted."

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-08 22:55

Mich Ottosen wrote:
> [...]
> Nu vil jeg gerne af med dem igen, men filerne på skrivebordet er kun på
> 4K. Så må der vel ligge noget mere Flash-snask et andet sted? Men hvor?

Jeg havde lidt samme problem, men fandt så et program, der hedder
MediaSnap. Det fungerer ganske fint og lægger filerne på skrivebordet,
så man selv kan flytte dem til de mapper, man gerne vil gemme dem i.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/34130

Filerne kommer ned som '.mov' filer og skal konverteres til noget mere
brugbart, hvis du skal have dem ind i itunes og derfra til en iPod. -
Quicktime afspiller dem fint.

Og hvis du vil have dem konverteret, så er toast 8.x eller nyere
særdeles udmærket til det. Toast konverterer dem til mpeg filer, som
læses af både itunes og næsten alt andet. desuden kan toast også
konvertere til/fra PAL/NTSC.

Så jeg har skam også fået samlet en del go'e sager, der kompletterer min
musiksamling med fx. den australske gruppe The Seekeers [fra din og min
ungdom..-)]

mvh. Erik Richard