Mac mini lukker ned - går på standby - ved~
Fra : Carsten Poulsen

Dato : 09-04-08 20:32

Hej

Jeg har en Mac mini, der 2 1/2 år gammel, og som har det problem at den
ret ofte stopper og slukker for skærmsignalet, hvis den føler sig
overbelastet. Det sker fx. hvis den laver noget i baggrunden mens jeg
arbejder med noget andet. Det bliver langsomt værre, pt. kan man
faktisk ikke se videoer på Youtube i mer end et par minutter ad gangen.

Det der sker er, at man kan høre harddisken læse/skrive hurtigere
(eller også er det blæseren der fræser af sted - eller måske mere
tænkeligt begge). Det ta'r ca. 10 sekunder, så stopper al aktivitet i
computeren. Den går tydeligvis helt i stå og skærmen går i sort.
Efter et par sekunder kan man så trykke på en hvilkensomhelst
tastaturtast, og den starter igen hvor den stoppede...

Har andre været ude for dette problem???
Eventuelt nogen der har en løsning???

Det har stået på i et halvt års tid.

Med venlig hilsen og på forhånd tak......
Carsten

Fra : Bruno

Dato : 09-04-08 22:12

Carsten Poulsen wrote:
> [...]
> tastaturtast, og den starter igen hvor den stoppede...
>
> Har andre været ude for dette problem???

Ved ikke om det er en løsning, men var det min så ville jeg skille den
ad og blæse den ren for støv. Hvis kølingen virker dårligt så kunne det
ske den lukker ned for ikke over bliver overophedet (Jeg ved dog ikke om
hardwaren er så smart, men noget hardware er).

Faktisk så planlægger jeg at få renset mig egen for den er begyndt og
kører blæseren ved max speed oftere og oftere (det kan dog være det bare
er fordi jeg bruger den til tungere ting end tidligere).

Selve rengøringen gøres bedst med luft under tryk, men ellers kan man
bruge en støvsuger bare man er forsigtig.

Mvh
Bruno