"Anders Majland" <See.Signature@address.invalid> wrote in message
news:47fdf959$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ok, tak for det. Problemet er, at jeg i en email skrev til ham, at vi
>> gerne ville have ham til at lave noget af det, og hvornår han kunne gå
>> igang
>
> Må vi se formuleringen i den email ?
> Den er vel sendt efter at du fik tilbudet.
>
> Er tilbudet delt op så der ikke kan være tvivl om prisen på den enkelte
> ydelser ?
> Står der i tilbudet noget om at prisen gælder ved købt af alle ydelser ?
>
> Har i på noget tidspunkt mundligt snakket om hvornår arbejdet skulle
> foretages - udover at du spurgte til hvornår han kunne
>
>> Hvordan er man stillet mht. at fortryde en aftale med en håndværker?
>
> Prøv igen at fortæller hvad i har aftalt.
> At du har fået et tilbud og i har snakket om han måske skulle lave noget
> af det er ikke nødvendigvis en aftale. En aftale må som minimum indeholde
> en beskrivelse af hvad der præcist skal laves, hvornår og om det er til
> fast pris, ifølge tilbud eller efter timer...
>
Hej,
Nu er det vist normalt ikke nogen god ide at offentliggøre sådan nogle ting,
men du kan læse emailkorrespondencen her:
http://therkelsen.info/temp/maler_email_korrespondence1.pdf
http://therkelsen.info/temp/maler_email_korrespondence2.pdf
Der har så været et par telefonsamtaler, hvor vi ikke er helt enige om
forståelsen af, hvad der er blevet sagt.
Sådan her har forløbet været:
1. D. 15 marts kommer maleren forbi og kigger på nogle af de rum, vi måske
vil have ham til at male. Han beder om at få kvadratmeterantallene at vide,
som vi selv regner ud og sender via email til ham om aftenen.
2. D. 18 marts svarer han tilbage. Han har lagt de tal sammen, vi har sendt
til ham og ganget det med 175 kr/m2 + moms.
3. Vi kan ikke få fat på maleren (han er åbenbart på ferie) og d. 23 marts
skriver jeg til ham, at vi gerne vil have ham til at male nogle af rummene,
men at vi skal finde ud af, hvornår han skal igang (læs selv den uheldige
formulering i emailen), og at rummene ikke er klar til at blive malet endnu.
4. D. 26 marts ringer han til mig, hvor jeg fortæller ham, at vi måske
alligevel ikke have ham til at lave det og at tømrerne endnu ikke var
færdige og at det var uvist hvornår de blev det (de er ikke færdige endnu).
5. Lørdag skriver jeg en email til ham om, at vi desværre har valgt en anden
maler.
6. Samme dag (to timer senere) skriver han tilbage, at han havde regnet med
at skulle lave opgaven, at han er stærkt utilfreds m.m.
7. Jeg forklarer, at jeg havde sagt til ham, at det måske ikke blev ham over
telefonen om onsdagen, men at jeg gerne vil dække de omkostninger der har
været i forbindelse med tilbudsgivningen.
8. Vi får så en email fra ham mandag aften, hvor han har spekuleret lidt
over tingene og skriver, at han havde afsat tid til os.
9. Vi hører nu ikke mere fra ham før d. 7/4, hvor der kommer en opkrævning
på en masse arbejde, han ikke har udført og hele 10 timers arbejde +
kørselspenge til at udregne tilbuddet (der som nævnt ikke har taget ret lang
tid).
Jeg har rigeligt af arbejde, han kunne have udført, hvilket han var klar
over. Havde han kontaktet mig og sagt, at han ikke havde noget at lave og
var nødsaget til at skrive en regning til os, havde vi da bedt ham om at
komme og udføre noget af arbejdet. Det virker meget bevidst, at han bare
lader tiden gå uden at advare os om, at han ville opkræve penge for den tid,
han ifølge ham selv skulle have afsat til vores projekt.
Mvh.
Kim