Angående lønkrav ved konkurs
Fra : Peter Larsen

Dato : 06-04-08 18:51

Hej gruppe.

Jeg har en bekendt som er så uheldig at være ansat i en mindre
virksomhed som netop er gået konkurs. Jeg vil gerne høre om
hvordan reglerne er med hensyn til den løn vedkommende har
til gode? Han er ikke i fagforening så der ingen at hjælp at
hente den vej.

På for hånd tak :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 18:55

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev :

>Han er ikke i fagforening så der ingen at hjælp at
>hente den vej.

Så skal han vist rette henvendelse til lønmodtagernes garantifond

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/Index/Privat/LG

--
Jan_stevns

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 06-04-08 21:42

jan_stevns wrote:

> Så skal han vist rette henvendelse til lønmodtagernes garantifond
>
> http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/Index/Privat/LG

Er det ikke kurator, som man skal rette henvendelse til og som skaffe
pengene fra garantifonden ?

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 22:10

"Martin M. S. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev :

>Er det ikke kurator, som man skal rette henvendelse til og som skaffe
>pengene fra garantifonden ?

Nej.

Linket jeg gav er ganske informativt.

--
Jan_stevns

Fra : Codexx

Dato : 06-04-08 15:14

On 6 Apr., 22:41, "Martin M. S. Pedersen" <traxpla...@gmail.com>
wrote:

> Er det ikke kurator, som man skal rette henvendelse til og som skaffe
> pengene fra garantifonden ?

Jeg har prøvet det samme, og den gang fik jeg et pænt brev fra kurator
som havde sørget for at opgøre og anmelde mit krav på feriepenge til
LG. Men man kan også klare det selv:

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/jsp/atp/pdf/2800002_2_AnmeldelseL.pdf

/Bacher