Rejse til Las vegas retur fra San Francisc~
Fra : Lars Godthaab

Dato : 02-04-08 23:30

Hej

Jeg skal på ferie til USA til September og vil gerne rejse fra billund til
Las Vegas og så retur fra San Francisco til Billund igen 14 dage senere.

Er der nogen der har kendskab til hvilke gode selskaber der kan tilbyde
dette.

De søgemaskiner jeg har kigget på indtil nu tilbyder kun retur til/fra den
samme lufthavn, og hvis man bestiller enkelt billetter er priserne væsentlig
dyrere.

Mvh

Lars G.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-04-08 06:17

On Thu, 3 Apr 2008 00:29:38 +0200, "Lars Godthaab" <adv@godthaab.eu>
wrote:

> [...]
>samme lufthavn, og hvis man bestiller enkelt billetter er priserne væsentlig

På kayak.com (henviser til orbitz.com) og expedia.com kan jeg finde
priser lige under $1000 på ovennævnte tur. Ser ud at både
KLM/Northwest og Delta har gode priser, når du ikke rejser til/fra
samme by i USA. Ellers starter priserne på omkring $1300 per person.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 03-04-08 06:42

> På kayak.com (henviser til orbitz.com) og expedia.com kan jeg finde
> priser lige under $1000 på ovennævnte tur.

Du skal være opmærksom på, at du kun kan bruge orbitz med et kreditkort fra
USA eller England (og vist nok Norge). Jeg har med god erfaring brugt
expedia.com (ikke .dk, da den ikke kan lave open jaw billetter).

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-04-08 08:19

On Thu, 3 Apr 2008 07:42:01 +0200, "Kennet og Pernille"
<ikke@nogen.dk> wrote:

>Du skal være opmærksom på, at du kun kan bruge orbitz med et kreditkort fra
>USA eller England (og vist nok Norge). Jeg har med god erfaring brugt
>expedia.com (ikke .dk, da den ikke kan lave open jaw billetter).

Det er selvfølgeligt rigtigt (jeg har selv venner i Danmark som har
brugt expedia.com), men havde problemer med at bruge et dansk
kreditkort andre steder.

Jeg bruger både kayak.com og expedia.com til at give mig en indikation
af, hvor priserne ligger. Via mit job kan jeg bruge Amex travel, og de
kan som regel matche prisen, selvom jeg har fundet den f.eks. på
expedia.

--
Lars Ehlers

Fra : Stig Nielsen

Dato : 03-04-08 08:42

"Lars Godthaab" <adv@godthaab.eu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Las Vegas og så retur fra San Francisco til Billund igen 14 dage senere.
>
> Er der nogen der har kendskab til hvilke gode selskaber der kan tilbyde

Det gør alle

Og lad være med at bruge alle de der mærkelige søgemaskiner, men brug
istedet for flyselskabernes egne hjemmesider, de er i 90% af tilfældene de
billigste.

Du vælger bare Multicity istedet for Round Trip så kan du slå det op.

www.rejsefeber.dk har også den funktion at du kan rejse ud til en by og hjem
fra en anden, men jeg har stadig kun brugt flyselskabernes egne sider, da
jeg endnu ikke har set nogle andre der har kunnet slå de priser de kom op
med.
Husk på at de også skal have nogle avancer, for de sælger dem jo ikke
gratis.

Stig

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-04-08 09:20

> [...]
>billigste.
>
>Du vælger bare Multicity istedet for Round Trip så kan du slå det op.

Jo tak, hvor mange steder skal man så søge for at finde den billiigste
pris, hvis man søger direkte hos flyselskaberne? Der er mange, der
flyver på både Las Vegas og SFO, enten med egne fly eller via
alliancer/code-share. Jeg rejser selv en til to gange om måneden,
oftest på lange stræk og jeg kan aldrig overskue, hvor de bedste
priser er, så jeg bruger primært kayak og expedia til at give mig en
ide om, hvor de bedste priser er. Kayak f.eks. søger alle
flyselskabernes sider samt en stor del af discountbureauernes.

For mig selv byder de næste to måneder foreløbigt på Colombia,
Argentina, Brasilien, Chicago, og New York. Alle rejser skal bookes
enkeltvis, så hvis jeg ikke kunne få et overblik over priserne et
enkelt sted, ville jeg være totalt lost.

--
Lars Ehlers

Fra : Stig Nielsen

Dato : 03-04-08 09:25

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

> [...]
> ide om, hvor de bedste priser er. Kayak f.eks. søger alle
> flyselskabernes sider samt en stor del af discountbureauernes.

Kunsten er at man bruger de "obskure" søgemaskiner til at finde ud af hvem
har den billigste pris.

Herefter går man så ind på det respektive flyselskab og booker rejsen, jeg
har endnu ikke fået en dyrere pris end det som søgemaskinen kom med,
tværtimod

Check selv

Alle de gange hvor jeg så har fundet en pris på søgemaskinen der var
billigere når det lige stod skrevet der, så viste det sig at når man
fortsatte sin booking igennem systemet, så steg prisen jo længere du kom hen
i proceduren.

Stig

Fra : Lars Godthaab

Dato : 03-04-08 17:29

Hej

Takker for alle svarene indtil nu.

Jeg har checket og kan godt se at det nemmeste/billigste nok er at bestille
direkte ved de forskellige flyselskaber.

Søgemaskinerne gør det så lidt nemmere at finde frem til afgangene.

Mvh
Lars