|
| Gamle scootere Fra : Henrik |
Dato : 02-04-08 21:13 |
|
Hej
Jeg vil gerne høre om i kan give nogle råd til mig som tænker på at købe
en brugt 45'er. Ny er for dyr, så jeg går efter brugt. Jeg går efter
f.eks. en PGO T-rex eller lignende. Når man køber brugt er jeg klar over
at alt nødvendigvis virker og noget skal måske skiftes.
Brugt T-rex ser man nogle gange i gul og gratis osv. Hvis sådan en t-rex
er 4-5 år gammel, med lidt rust, og måske har kørt i omegnen 18000-19000
km. og ikke har stået inde, kan nogen så udtale sig om hvor god stand
sådan en har?
Hvor mange km er der typisk i sådan en og hvad går typisk i stykker ved
de omkring 20000 km. Jeg har ikke det store erfaring i at skrue i
knallerter. Håber på nogle gode råd til brugt køb.
mvh henrik
| |
Jesper Poulsen (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 02-04-08 21:51 |
|
Henrik wrote:
> Jeg vil gerne høre om i kan give nogle råd til mig som tænker på at købe
> en brugt 45'er. Ny er for dyr, så jeg går efter brugt. Jeg går efter
Er 7000,- for dyrt?
> f.eks. en PGO T-rex eller lignende. Når man køber brugt er jeg klar over
En 2-takt motor har dårligere brændstoføkonomi end en 4-takt motor.
En slidt 2-takt motor (en brugt) har endnu dårligere brændstoføkonomi.
Du risikerer at købe den for billigt, dvs. at de penge du sparer i
indkøb giver du ud på ekstra brændstof.
Og mig bekendt er PGO ikke blandt de mest brændstoføkonomiske i forvejen.
> de omkring 20000 km. Jeg har ikke det store erfaring i at skrue i
> knallerter. Håber på nogle gode råd til brugt køb.
Så er det helt sikkert ikke et brugt køretøj du skal gå efter.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
OZ3BTO (02-04-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 02-04-08 22:45 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47f3f1b2$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Henrik wrote:
>
> > Jeg vil gerne høre om i kan give nogle råd til mig som tænker på at købe
> > en brugt 45'er. Ny er for dyr, så jeg går efter brugt. Jeg går efter
>
> Er 7000,- for dyrt?
>
> > f.eks. en PGO T-rex eller lignende. Når man køber brugt er jeg klar over
>
> En 2-takt motor har dårligere brændstoføkonomi end en 4-takt motor.
>
> En slidt 2-takt motor (en brugt) har endnu dårligere brændstoføkonomi.
> Du risikerer at købe den for billigt, dvs. at de penge du sparer i
> indkøb giver du ud på ekstra brændstof.
> Og mig bekendt er PGO ikke blandt de mest brændstoføkonomiske i forvejen.
>
> > de omkring 20000 km. Jeg har ikke det store erfaring i at skrue i
> > knallerter. Håber på nogle gode råd til brugt køb.
>
> Så er det helt sikkert ikke et brugt køretøj du skal gå efter.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen
Og han skal bestemt heller ikke gå efter de billige thansen 4takts scootere
De går jo nærmest dagligt istykker
| |
Jesper Poulsen (03-04-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 03-04-08 08:35 |
|
OZ3BTO wrote:
> Og han skal bestemt heller ikke gå efter de billige thansen 4takts scootere
> De går jo nærmest dagligt istykker
Jeg har en og den fejler absolut intet. Før havde jeg en Texas (den kom
i karambolage med en lastbil) og den fejlede heller ikke noget.
Pengepungen er for lille til 2-takt og deres uhyrlige benzinforbrug.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
OZ3BTO (03-04-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 03-04-08 19:04 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47f48891$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> OZ3BTO wrote:
>
> > Og han skal bestemt heller ikke gå efter de billige thansen 4takts
scootere
> > De går jo nærmest dagligt istykker
>
> Jeg har en og den fejler absolut intet. Før havde jeg en Texas (den kom
> i karambolage med en lastbil) og den fejlede heller ikke noget.
>
> Pengepungen er for lille til 2-takt og deres uhyrlige benzinforbrug.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen
En kammerat har købt en gigantico sprint og han køre den 110% lovlig
Der går ikke en uge uden jeg må forbi og hjælpe ham med et eller andet
såsom en potte der er faldet af skjolde der rasler løs manglende træk osv
i den dur.. Alle motor problemer har thansen fået lov at tage sig af indtil
videre men jeg gruer sku fo den dag hvor garaentien er væk og vi selv skal
til at lave en del også
mht. 2takt og benzin forbrug.. Min classic køre over 30km/l det samme gør
typhoonen kammeratens gigantico køre lige i underkanten af 20km/l
Erik
| |
Jesper Poulsen (03-04-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 03-04-08 22:46 |
|
OZ3BTO wrote:
> mht. 2takt og benzin forbrug.. Min classic køre over 30km/l det samme gør
> typhoonen kammeratens gigantico køre lige i underkanten af 20km/l
En 4-takt skal ligge omkring 40 km/l - det gør min (den gamle Texas
gjorde også).
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Per (03-04-2008)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 03-04-08 15:46 |
|
OZ3BTO wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> news:47f3f1b2$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Henrik wrote:
>>
>>> Jeg vil gerne høre om i kan give nogle råd til mig som tænker på at
>>> købe en brugt 45'er. Ny er for dyr, så jeg går efter brugt. Jeg går
>>> efter
>>
>>>
>
>
> Og han skal bestemt heller ikke gå efter de billige thansen 4takts
> scootere De går jo nærmest dagligt istykker
Det er jo også kineserkvalitet, der ikke kan holde til noget som helst pga.
elendige tolerancer og lavbudget.
Man får hvad man betaler for.
Per
| |
Jesper Poulsen (03-04-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 03-04-08 22:47 |
|
Per wrote:
> Det er jo også kineserkvalitet, der ikke kan holde til noget som helst pga.
> elendige tolerancer og lavbudget.
Har du noget dokumentation der bakker det udsagn op?
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Henning Lund (04-04-2008)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 04-04-08 14:34 |
|
Jesper Poulsen tastede:
> Har du noget dokumentation der bakker det udsagn op?
Mange af dem er det rigtigt nok med, kvaliteten er ofte ret ringe
på de billigste modeller.
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
| |
Hagar (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Hagar |
Dato : 02-04-08 23:12 |
|
"Henrik" <xxxx@xxx.com> skrev i en meddelelse
news:47f3e8cc$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej
> Jeg vil gerne høre om i kan give nogle råd til mig som tænker på at købe
> en brugt 45'er. Ny er for dyr, så jeg går efter brugt. Jeg går efter
> f.eks. en PGO T-rex eller lignende. Når man køber brugt er jeg klar over
> at alt nødvendigvis virker og noget skal måske skiftes.
>
> Brugt T-rex ser man nogle gange i gul og gratis osv. Hvis sådan en t-rex
> er 4-5 år gammel, med lidt rust, og måske har kørt i omegnen 18000-19000
> km. og ikke har stået inde, kan nogen så udtale sig om hvor god stand
> sådan en har?
>
> Hvor mange km er der typisk i sådan en og hvad går typisk i stykker ved de
> omkring 20000 km. Jeg har ikke det store erfaring i at skrue i knallerter.
> Håber på nogle gode råd til brugt køb.
>
> mvh henrik
Nu har jeg selv en Aprilia Rally 45 fra 1998, og den har rundet 60.000 km,
og den kører stadig fint. Der skal selvfølgelig skiftes dele under vejs, og
det er ikke min lokale knallert-pushers favorit at få på værksted, når det
endelig sker, men den er robust som bare den. Den har stået ude altid, og er
ikke ved at ruste op. Den har kørt hver dag, året rundt. Så kan du finde en
sådan til en billig penge, så vil jeg da sige du får dig en ordentlig
maskine.
Hagar
| |
|
|