Kontanter
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 22:26

Hvor mange kontanter i Euro må man indføre fra et EU-land til et andet?
Fx. på en rejse fra England til Danmark?

Mvh Martin

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-03-08 22:31

"Martin F. Nygaard" <nejtak> skrev i en meddelelse
> Hvor mange kontanter i Euro må man indføre fra et EU-land til et andet?
> Fx. på en rejse fra England til Danmark?

Hvad vil du dog med Euro derovre??

Elmer

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 04:07

Elmer Fjort wrote:
> Hvad vil du dog med Euro derovre??

Jah, det kunne du li at vide hva? hehe

Fra : Ulvir

Dato : 29-03-08 22:59

"Martin F. Nygaard" <nejtak> skrev i meddelelsen
> Hvor mange kontanter i Euro må man indføre fra et EU-land til et andet?
> Fx. på en rejse fra England til Danmark?

10.000 Euro eller tilsvarende er grænsen. Større beløb skal deklareres til
tolden. Skriftligt.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-08 00:12

"Martin F. Nygaard" <nejtak> wrote in news:47eeb401$0$90268$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvor mange kontanter i Euro må man indføre fra et EU-land til et andet?
> Fx. på en rejse fra England til Danmark?

Du må medbringe indtil 10.000 euro. Større beløb skal deklareres hos
Told&Skat.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=22631
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=159502

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 15:30

Kent Oldhøj wrote:
> Du må medbringe indtil 10.000 euro. Større beløb skal deklareres hos
> Told&Skat.
> http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=22631
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=159502

Hvad med beløbet på en check?

Fra : Elmand

Dato : 30-03-08 16:00

> Hvad med beløbet på en check?
Når et beløb hæves fra en dansk konto over 10000 euro skal Skat informeres.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 22:17

Elmand wrote:
> Når et beløb hæves fra en dansk konto over 10000 euro skal Skat
> informeres.

Det er ikke en dansk konto. Det er fra en engelsk konto i England, hvor
beløbet bliver vekslet fra Pund til Euro.

Mvh Martin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-08 21:39

"Martin F. Nygaard" <nejtak> wrote in news:47efa3d0$0$90267$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvad med beløbet på en check?

Helt ærligt... jeg har postet relevante links. Prøv nu at gøre bare lidt
selv, og LÆS de links. Det hele står der.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 22:15

Kent Oldhøj wrote:
> Helt ærligt... jeg har postet relevante links. Prøv nu at gøre bare
> lidt selv, og LÆS de links. Det hele står der.

Tja der står rejsechecks. Ved ikke om det er det samme som almindelige
checks. Men det er det jo nok.
Men tak for hjælpen.

Mvh Martin

Fra : Bo

Dato : 31-03-08 12:19

On 31 Mar., 00:16, "Martin F. Nygaard" <nejtak> wrote:

> Det er ikke en dansk konto. Det er fra en engelsk konto i England, hvor
> beløbet bliver vekslet fra Pund til Euro.
>
> Mvh Martin

Du kan via IBAN og SWIFT systemet overføre alt det du vil, fra din
engelske bank til din danske bankkonto. Du skal bare være klar over at
mange transaktioner indrapporteres til CIA. Vh Bo