Billeje i Florida
Fra : Jørn

Dato : 29-03-08 17:44

Vi er 2 voksne og 2 børn der skal ti Florida til sommer. Jeg har derfor
tjekket priser på biludlejning og umiddelbart virker det som om det er
billigst igennem Expedia, men jeg kan ikke lige gennemskue om der er de
forsikringer der skal være i deres tilbud. Er der nogen der har erfaringer
med at leje igennem dem?

Når det nu skal være, så har jeg overvejet en Mustang cabriolet, men er der
bagagerumsplads nok i den? Jeg regner med at vi kan begrænse os til 2
almindelig størrelse kufferter.

På forhånd tak

Jørn

Fra : Thomas Andersen

Dato : 29-03-08 18:24

Hejsa!
Der er masser af gode selskaber derovre.
Har selv lige været i Florida for et par måneder siden, og lejet en Mustang
Cab, og der var ikke særligt meget plads (Vi var 2 voksne),
og desuden kører man sjældent med taget nede, da der er for lummert.

Plejer selv at leje igennem Avis. Måske ikke altid de billigeste men nogle
af de bedste.. Ellers er der også Holiday autos, Alamo, Budget osv.
Hvis du bestiller på f.eks. alamos danske hjemmeside, medfølger alle
lovpligte forsikringer, hvilket der ikke gør hvis du bestiller via den
amerikanske.. Men tilgengæld får du et bedre pris på .com siden...
Tager selv til USA igen på onsdag, og har lejet en Chrystler 300c (stor bil)
i 10 dage for 1900 kr. på Avis.com

Mht dit andet forumindlæg, så book som der skrives kun den ene nat. Og så
ellers bare ind på den første tank, og hent den nyeste kupon-hotel-hæfte.

Der er masser af super fede hoteller i Florida til 30-50 USD / nat.

Har selv boet på denne hotel nogle gange i Orlando (hvis I skal se parkene),
og betale via kuponnerne 100 USD pr nat for værelset (472 kr ) og det er
rent luksus ;)
http://www.shinglecreekresort.com/

Ellers er du velkommen til at smide en mail for mere info.
Ellers prøv Supersaver.dk hvis du skal bruge flybilletter .

thomas

Fra : Pierre Dragh

Dato : 30-03-08 08:19

Var i Las Vegas for et par måneder siden, jeg får rabat ved Avis med det var
alligevel billegere at leje gennem Budget i USA, vi havde en Mustang
cabriolet det var næsten umuligt at få 2 kufferter i bagage rummet.
Pierre

Fra : søren brix

Dato : 30-03-08 13:32

"Jørn" <nospamhaulund@mailme.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Når det nu skal være, så har jeg overvejet en Mustang cabriolet, men er
> der bagagerumsplads nok i den? Jeg regner med at vi kan begrænse os til 2

Hej Jørn

vi var i USA for 2 år siden og der var www.mrjet.dk (carbookers)de billigste
med billeje, vi havde en fullsize (der dog blev gratis opgraderet til
minivan)i en uge til omkring 1800.-kr incl alle forsikringer og den første
tank benzin

men sammenlign selv bookingfirmaerne på Monondo.dk hvad der er billigst

god tur

Søren

Fra : Jørn

Dato : 02-04-08 15:15

Jeg tror nu at jeg vælger Mustangen alligevel. Det skal prøves.

Hvis nu, vi ikke kan være i den, hvordan er de amerikanske firmaer så hvis
man beder om at få den byttet til en større bil (som sikkert er billigere)?

Jeg har også overvejet at finde en god pris på bilen ved hjælp af Priceline,
men får jeg så de forsikringer jeg skal bruge?

Jørn

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-04-08 18:54

On Wed, 2 Apr 2008 16:15:20 +0200, "Jørn" <nospamhaulund@mailme.dk>
wrote:

>Jeg tror nu at jeg vælger Mustangen alligevel. Det skal prøves.

Hvorfor ikke? Det er jo ikke en bl, man ser i Danmark ret ofte. Det er
bare synd, at de fleste Mustanger, der lejes ud, er V6 udgaven.

Pladsen på bagsædet er trang, men hvis det er børn, der skal sidde
der, så går det fint. Jeg har ikke set bagagerummet på den nye Mustang
(jeg har haft en 98 model), men fordi der skal være plads til taget,
så kan jeg ikke forestille mig, at pladsen er overvældende.

>Hvis nu, vi ikke kan være i den, hvordan er de amerikanske firmaer så hvis
>man beder om at få den byttet til en større bil (som sikkert er billigere)?

Dret tror jeg ikke er et problem. Jeg har selv byttet bil til noget
mindre, de lavede hurtigt kontrakten om, så det var rimeligt
smertefrit.

>Jeg har også overvejet at finde en god pris på bilen ved hjælp af Priceline,
>men får jeg så de forsikringer jeg skal bruge?

Som udgangspunkt, så er de priser, som du finder på amerikanske sider
uden forsikring. De fleste amerikanere er allerede dækket af deres
egen bilforsikring eller via et kreditkort.
--
Lars Ehlers

Fra : Armand

Dato : 14-04-08 00:23

søren brix skrev:

> [...]
> billigste med billeje, vi havde en fullsize (der dog blev gratis
> opgraderet til minivan)i en uge til omkring 1800.-kr incl alle

Vi havde brug for at være selvtransporterende i en uges tid omkring
Atlanta i sommers.
Hjemmefra oplevede vi billeje dyrere end hvad vi egentlig regnede det
for (havde én uges billeje incl. på en 3-ugers Miami-ferie i '05 og dén
tur var egentlig ikke så dyr i sig selv). Efter at have dissekeret alle
de billigste priser vi surfede os til endte vi hos Alamo, hvis priser er
"all incl." og alligevel billigere end når man havde lagt alle tillæg
til på de billigere tilbud!
Af nærighed bestilte vi en "Economy"-str. der er på størrelse med en
Ford Focus; men blev tilsmilet af heldet da køen ved denne klasse var
uhjælpsom stor og klerken derfor trak os videre over pladsen - først mod
to Midsize'ere hvortil der samtidig med stod to par ud af shuttlebussen,
hvorfor traveturen fortsatte til øen med Full-size bilerne. Og således
endte vi med at bevæge os rundt i en 3½ tons Pontiac Grand prix for de
1700,-Kr vi havde betalt for en Chevrolet Cavalier ))

> men sammenlign selv bookingfirmaerne på Monondo.dk hvad der er billigst

Vi sidder i disse dage atter og planlægger en Miami-ferie og har i den
forbindelse bemærket at lejen er betragtelig højere når man er udlænding
Som fuldt forsikret skulle der velsagtens ikke være nogen
sikkerhedsmæssig forskel på udlændinge og amerikanere, så jeg ser kun
forskellen som værende for at man ikke vil konkurrere med de udenlandske
afdelinger :-/
Er der nogen der således har erfaring for at det er væsentligt billigere
at "komme ind fra gaden" og leje á efter ankomst??

Og så skal jeg, på baggrund af andet råd her i tråden, lige have
gen-nærlæst (bil)forsikrings-dækningen på det Mastercard som jeg ellers
kun har erhvervet mig qua det er den billigst forekommende
rejseforsikring: 850,-kr årligt (i min bank (Min svoger har det gratis
(som erhvervskunde?) i Unibank) for hele husstanden blot de rejser med
mig - Tak for dét tip!

--
Armand.