Problem med light-foder?
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 17-07-01 09:34

Hej

Jeg har en teori om at light foder, udover indholdet, også er lavet så det
svulmer mere op, når det kommer ned i maven på katten, så den hurtigere
opnår en mætheds fornemmelse?

Hvis katten så har spist lidt for meget eller for hurtigt, er der pludselig
ikke plads til mere i maven, og så er der kun en vej og det er op igen.

Spørgsmålet opstår fordi jeg indimellem kun fodrer med light foder, og få
minutter efter de har spist så kommer det tit op igen, men hvis jeg blander
light foder med alm. foder eller fodrer med alm. foder så sker der som
regel ikke noget.

Problemet er ikke sygdom, hårboller, mangel på græs, eller kattemalt.

Har i andre observeret noget lignende?

Med venlig hilsen
Niels
http://www.dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen.url

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-07-01 20:46

Hej Niels

Jeg har ikke observeret det, da jeg ikke har fodret med light, men jeg synes
det lyder logisk, da mange lightfodere er tilsat flere fibre.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Kirstine

Dato : 17-07-01 21:44

In article <3b53fe83$0$338$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
niels.k.jacobsen@oncable.dk says...

> [...]
> light foder med alm. foder eller fodrer med alm. foder så sker der som

Vi fodrer begge vores udelukkende med light foder (W/D), og jeg har
aldrig observeret den problemstilling.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Gitte J.L

Dato : 17-07-01 22:55

Har aldrig oplevet en opkastning endnu ... andet end et par normale hårboller. Og
vi har da i lang tid brugt light enten rent eller blandet med andet. Lyder sært,
synes jeg.
-Gitte