Hotel i Florida
Fra : Jørn

Dato : 29-03-08 00:04

Vi skal til Florida i juli og i den forbindelse har jeg et enkelt spørgsmål:

Skal vi booke hotel hjemmefra via expedia eller lignende, eller er det bedre
at nøjes med at booke for en enkelt nat eller 2 og så gå efter de kuponner
man får alle vegne derovre?

Jørn

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 09:00

"Jørn" <nospamhaulund@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal vi booke hotel hjemmefra via expedia eller lignende, eller er det
> bedre at nøjes med at booke for en enkelt nat eller 2 og så gå efter de

Hej Jørn,

De amerikanske myndigheder kræver en adresse på dit opholdssted i USA ved
indrejse til landet. Derfor booker jeg altid den første nat hjemmefra.
Derudover så er det også rart at kunne køre direkte til hotellet efter en
lang rejse uden først at skulle lede efter et værelse.
Derefter bruger i bare de mange kupon hæfter som du selv nævner.

Rigtig god tur,

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Martin Toulstrup

Klik dig ind på mine websites:

www.shopworld.onlinesalg.dk
www.florida-usa.dk

Fra : Jørn

Dato : 29-03-08 11:28

Tak for svaret, men nu er jeg i tvivl om vi kommer afsted. Jeg bookede
billetterne igår på MrJet, men har stadig ikke fået nogen bekræftelse fra
dem.

Jørn

Fra : Jørn

Dato : 04-04-08 22:33

Kan nogen sige hvad prisniveauet er på et rimeligt hotel med pool i South
Beach når man bruger de kuponner, der kan findes allevegne derovre?

Kan se at hvis jeg booker noget på Expedia eller ligb., så kommer jeg
hurtigt af med 100 dollar per nat

Fra : balirejser@hotmail.c~

Dato : 07-04-08 06:42

On 4 Apr., 23:32, "Jørn" <nospamhaul...@mailme.dk> wrote:
> [...]
> Beach når man bruger de kuponner, der kan findes allevegne derovre?
>
> Kan se at hvis jeg booker noget på Expedia eller ligb., så kommer jeg

Du kan se forskellige priser her:
http://www.fdm-travel.dk/usa/miami/hoteller.asp
God tur!

Fra : Jørn

Dato : 08-04-08 17:15

Tak for svaret, men det var ikke lige det jeg var efter.

Jeg har fundet masser af priser på hoteller i South Beach, men efter at
flere har rådet mig til IKKE at booke hjemmefra, vil jeg høre om der er
nogen der ved hvad jeg kan få et rimeligt hotel med pool for når jeg bruger
deres kuponner? Vi er 2 voksne og 2 børn.

Mvh
Jørn

Fra : Armand

Dato : 16-04-08 22:05

Jørn skrev:
> [...]
> Beach når man bruger de kuponner, der kan findes allevegne derovre?
>
> Kan se at hvis jeg booker noget på Expedia eller ligb., så kommer jeg

For 540,-kr/nat á 2-pers. boede vi sidste år på oceanfront hotel med
havelåge ud til beach'en fra poolområdet - Booket gennem Hotels.com.
I år tager vi allerede af sted igen (Dollarkursen og familie der gerne
ville derover/med) og har "opgraderet" á én blok sydligere til ca 650,-.
Men at finde og booke var en jungle: Vi endte på FDM's hjemmeside efter
at dé havde præsteret de billigste billetter, men priserne svingede fra
den ene opkobling til den anden En kollega har forklaret at priserne
kan være låst kunstigt højt i weekenden, men for vores part koblede vi
ind og ud indtil vil pludselig stod med et sydligere hotel (priserne
stiiiger jo sydligere man kommer på beach'en) til dén pris vi havde lagt
os fast på)

Holder man sig på den anden side af "strandboulevarden" Collins avenue
(á de lige husnumre) falder prislejet betragteligt og de fleste har pool.
Vi boede på San Juan i '05 til lidt over 300,-/nat á 2-pers - Mon ikke
at kursfaldet siden gør at dén pris er nogenlunde den samme i dag :-/
Check it out!

--
Armand.

Fra : Jørn

Dato : 17-04-08 23:42

Oceanfront, er det Continental OCeanfront?

Hvordan var standarden på de 2 hoteller du nævner her? Vi har jo bøen med,
så det skulle gerne være nogenlunde acceptabel kvalitet.

Hvilket hotel har i booket denne gang?

Mvh
Jørn

Fra : Armand

Dato : 18-04-08 00:50

Jørn skrev:
> Oceanfront, er det Continental OCeanfront?

Jup!
Omend at Oceanfront principielt dækker alle hotellerne på vandsiden af
Collins' !

> Hvordan var standarden på de 2 hoteller du nævner her? Vi har jo børn med,
> så det skulle gerne være nogenlunde acceptabel kvalitet.

San Juan er et spændende Art Deco hotel, men noget nedslidt.
Med børn er det i mine øjen mer-prisen værd at have poolen i baghaven og
direkte adgang til stranden (som er bred, fast og kedelig Rømø-strand
agtig med overprize liggestole)
Continental er noget anderledes stillig
Vi er blevet tossede med South Beach's Art Deco bygninger og er kun os
to (i år + et par fra familien), så vi nyder området incl.
shoppingmuligheder og spisesteder. Nattelivet er vi derimod mere blinde
overfor.
Hvis ikke at det skal gå op i det samme for jer (og børnene er sikkert
ganske blinde for alle detaljerne og historierne om Crockett og Tubbs!)
er man vel ligeså godt, eller bedre, tjent med et af de store
hoteller/feriecentre længere nord-ude af stranden :-/
Skulle det være, kører bussen på langs af Collins' for en dollars penge,
så det koster ikke andet end lidt tid at komme ind hvor det sner uanset
hvor langt ude man indkvarterer sig!
Bussens nordlige vendepunkt er forøvrigt et kæmpe indkøbscenter:
Aventura mall og busstationen ovre på fastlandet ligger klods op af en
gratis højbane/metro der dels kører rundt imellem (og igennem!)
højhusene dérovre, samt forbi et andet indkøbsområde: "Bayside", hvorfra
udflugtssejladserne langs alle millionærernes huse udgår - Så med bussen
kommer man godt, langt og billigt omkring!

> Hvilket hotel har i booket denne gang?

Marseilles!

Noget andet er at alt efter hvor længe ferien varer, bør man leje en bil
i mindst et par dage hvormed følgende kommer indenfor rækkevidde:
- Ø-hopper turen ned til Key Vest: er en meget anderledes oplevelse (vi
var der lige efter Katrina, hvor der hængte alskens både i toppen af
strandpalmerne på omtrent hver ø man kørte i land på )
- Daytona Beach: er et motor-historisk kultsted og et must-see hvis man
blot har lidt bensin i blodet (vi spiste forøvrigt dér på en
racer-restaurant fyldt med nye og historiske race-stuff og borde bygget
ind i racer-biler - Lige noget for børnene!)
- Cape Canerval: Der findes ikke et lige på jorden
- Disneyland: Der næsten er skræmmende stor og uoverskuelig samt
hundedyr, men garanteret kan slide børnene ned på en dag.
Men dét kræver nok en ekstra overnatning (eller to?) omkring Orlando :-/
I området er forøvrigt alt hvad hjertet kan begære af underholdning ud
over Walts matrikler: Store temaparker af alskens udlægninger og
enkelt-oplevelser (jeg var faschineret af en frit-falds oplevelse hvor
man hængte og svævede inde i en lodret vindtunnel - Men blev overrasket
over hvor grundig instruktion der fulgte med trods en beskeden pris og
måtte springe fra p.g.a. tidnød fordi vi skulle nå:
- Flymuseet i Polk City - Hvor der primært er masser af toprestaurerede
WW2-fly!
- (uden for min interesse) hvis man skal ud og sejle "propel-båd" og se
på krokodiller i Everglades, eller til Delfin/spækhugger -show (befri
Willy???), kræves vel også at man er selvtransportabel :-/

--
Armand.

Fra : Jørn

Dato : 20-04-08 17:34

Hej Armand

Tak for dit svar, det er meget brugbart.

Jeg har selv overvejet at booke os ind for et par dage på Continental
Oceanfront, men det får temmelig dårlige anmeldelser på Tripadvisor. Er det
dårligt, eller kan jeg godt forsvare overfor kone og børn at tage det?

Dine øvrige råd er også meget gode, men de falder faktisk ret godt i tråd
med hvad jeg havde planlagt. Vores plan er at starte med et par dage i South
Beach, uden bil. Derefter hente vores udlejningsbil og måske tage et par
dage i den nordlige ende af Miami Beach. Så kører vi via Fort Lauderdale til
Orlando (og Cape Kennedy), når vi så har fået nok af forlystelsesparker går
turen (måske via vestkysten) via Everglades til The Keys og så til slut en
eller 2 dage i Miami.

Vi regner med kun at booke de første nætter og så tage resten ved at bruge
de kuponner der er så mange af. Satser på at det kan betale sig

Jørn

Fra : Armand

Dato : 20-04-08 20:12

Jørn skrev:
> [...]
>
> Vi regner med kun at booke de første nætter og så tage resten ved at bruge
> de kuponner der er så mange af. Satser på at det kan betale sig

Nu tager jeg mig selv i at det ellers er fruen her i huset der ikke
bryder sig om det uvisse: Jég ville ikke tage turen ud i det blå i følge
med mine børn!

Det med kuponer har jeg ikke faldet over de gange jeg har været derovre,
men jeg har selvfølgelig heller ikke haft antennerne ude efter dem.
Jeg tror under alle omstændigheder at det er på grænsen til en
anakronisme efter at det i løbet af ganske få år er blevet muligt selv
at søge og booke effektivt over nettet.
Vi havde vores Orlando-besøg booket hjemmefra (á stadig hotellet i
Miami) men besluttede os efter ankomsten for endnu en overnatning for
også at komme forbi Polk City, og dén blev betragtelig dyrere end hvad
vi hjemmefra havde betalt for den første nat - Hvilket i mine øjen
bekræfter at det ér billigst at booke gennem et af de store
net-bureau'er, hvoriblandt der også kan være nyttige prisforskelle på
samme værelse :-|

Sagt på en anden måde: Jég ville foretrække at familie-turen var
planlagt og booket hjemmefra (til den pris man fandt belejlig) og så
gøre mig mine erfaringer omkring kupon'en og andre muligheder derunder
uden at ærgre ferien sønder og sammen hvis man kunne have sparet en
plovmand eller mere!
I grunden ér det også dét vi har gjort siden vi i '05 lod et bureau i
Århus booke vores tre-ugers ferie for os; men sidste år var blevet så
erfarne indenfor net-booking at vores egen plan viste sig at være
billigere end samme bureau's foreslag; Og nu i år faldt vi over en helt
ny vinkel omkring såvel fly, som hotel -priser (á tidligere nævnte) der
gjrode det endnu en tand billigere - Altsammen uden at kunne ærgre os
over de tidligere feriers priser :-|

--
Armand.

Fra : Jørn

Dato : 20-04-08 21:09

Hvad syntes i om Continental Oceanfront?

Fra : Armand

Dato : 20-04-08 23:27

Jørn skrev:
> Hvad syntes i om Continental Oceanfront?

For os var det rent luksus(*) og for jeres børnefamilie må poolområde
med havelåge ud til "da' Beach" være et klart plus; men som skrevet
tidligere får man måske meget mere familie-ferie længere nordude af
stranden :-/
Skønhedspletten for hele Miami-området er den store forekomst af
mennesker der ikke taler andet end spansk, hvoraf der er en stærk
overrepresentation i den lavtlønnede gruppe (á bl.a. hotelpersonale og
ekspedienter) og dét gør sig også gældende for Continental.
Men jeg skal ikke kunne sige hvorledes situationen er deromkring på de
langt dyrere hoteller tæt på Ocean Drive, som er essensen af South
Beach; men som sagt forfølger det en overalt at man bliver nødt til at
replicere med et: "No habla" !

(*):
Vores indfaldsvinkel er nu heller ikke særligt krævende:
Hidtidige charterferier har således været ud fra billigste mulighed
hvorudfra vi har måttet være (og hár været) tilfreds med udfaldet!

Eneste ærgrelse jeg har haft over et "tildelt" charter-hotel, var engang
på Samos, hvor vi i flere dage måtte høre på at to ældre sjællandske
"tanter" gik og hidsede hinanden op over at der hverken var køkken eller
aircondition på det nabo-værelse som de givetvis var endt i på samme
måde som vi (á billigst mulige) - Og da guiden endelig fandt dem et
opgraderet værelse for en sølle 10-Euro, brugte de en dags tid på at
hidse hinanden op over dén merudgift, hvorefter at de endelig tabte
gassen og angiveligt begyndte at nyde ferien - Forøvrigt kun en halv
times tid inden at jég var gået besærk og havde foræret dem merudgiften
i kolde kontanter med krav om at de tog imod opgraderingen og straks
flyttede langt uden for min hørevidde !

--
Armand.

Fra : Jørn

Dato : 21-04-08 21:36

> For os var det rent luksus(*) og for jeres børnefamilie må poolområde med
> havelåge ud til "da' Beach" være et klart plus; men som skrevet tidligere
> får man måske meget mere familie-ferie længere nordude af stranden :-/

Tak for hjælpen
Jeg valgte at følge dit råd og har nu booket 4 nætter på Howard Johnson
Dezerland for ialt USD 292. Så kan det vist ikke gøres billigere.

Jeg var heldig at finde et godt tilbud på Travelocity.com og så var der
yderligere USD 50 i rabat, når jeg betalte med Mastercard, så jeg klager
ikke over prisen

Jørn