Told - fra USA
Fra : Sanne

Dato : 28-03-08 09:25

Hej

Jeg skal til New york i næste måned og fejre min fødselsdag.

Nu har jeg i den forbindelse et spørgsmål ang. hvad man må tage med sig hjem
til Danmark.

Hvis jeg modtager gaver fra mine venner i New york....Så skal værdien af
disse gaver vel trækkes fra det beløb jeg må indføre for ??
Altså mine 1350 kr... ??

Mærkeligt spørgsmål...men måske I kender svaret.

Sanne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-03-08 11:07

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> wrote in

> Hvis jeg modtager gaver fra mine venner i New york....Så skal værdien
> af disse gaver vel trækkes fra det beløb jeg må indføre for ??
> Altså mine 1350 kr... ??

Nej. Gaver indtil 350,- kr er toldfrie. Men dokumentationen og
troværdigheden hviler på dig.

Iøvrigt bliver den toldfri beløbsgrænse du må indføre varer for, hævet til
3225,- kr. den 1. december 2008.

Læs mere her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=USA

Fra : Sanne

Dato : 28-03-08 13:05

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Iøvrigt bliver den toldfri beløbsgrænse du må indføre varer for, hævet til
> 3225,- kr. den 1. december 2008.
>
> Læs mere her:
>
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=USA

Hej Kent. ( undskyld jeg kom til at skrive til din private mailadresse )

Ja, jeg havde godt set at grænsen bliver hævet....hvilket jeg syntes er
rigtig godt.
Men det hjælper desværre ikke denne gang.
Vi skla dog holde jul i USA, så til den tid får vi glæden af det.

Mvh
Sanne

Fra : Sten Schou

Dato : 29-03-08 02:37

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> rigtig godt.
> Men det hjælper desværre ikke denne gang.
> Vi skla dog holde jul i USA, så til den tid får vi glæden af det.

Med mindre de nidkære toldere stopper dig i tolden......

Hilsen Sten

Fra : Sanne

Dato : 29-03-08 06:55

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> "Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev i meddelelsen

> Med mindre de nidkære toldere stopper dig i tolden......
>
> Hilsen Sten

Hej Steen.

Øhhr, hvordan mener du ??
Så længe jeg holder mig under de 3200 kr. efter 1.12.2008 er det vel lige
meget om de stopper mig ??

Jeg har været mange gange i USA og er aldrig blevet stoppet. Men jeg plejer
også at flyve til Billund og denne gang er det direkte Kastrup-New York
Jeg har hørt flere historier om hvordan tolderne i Kastrup nærmest er på
akkord for at finde "grumme smugler"
Så måske skal jeg prøve min første tur hos tolderne.

For er det bare mig der syntes at 13oo kr er rystende lidt ??

Mvh
Sanne

Fra : BoA

Dato : 29-03-08 12:59

Sanne skrev:.
> klip.............
> For er det bare mig der syntes at 13oo kr er rystende lidt ??
>
> Mvh
> Sanne

Jamen ! ... Det er da slet ikke et
spørgsmål om hvad du eller jeg synes er
rimeligt. Det drejer sig udelukkende om
gensidige handels-hindringer, og om at
få kradset nogle flere penge ind.

Med bedste hilsner
fra

BoA

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-03-08 15:53

> [...]

> er rigtig godt.
> Men det hjælper desværre ikke denne gang.
> Vi skla dog holde jul i USA, så til den tid får vi glæden af det.

Er du også obs på hvilke ting der IKKE skal tælles med i de 1350,- kr? Se
linket....

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 10-04-08 14:48

> Jeg skal til New york i næste måned og fejre min fødselsdag.
> Nu har jeg i den forbindelse et spørgsmål ang. hvad man må tage med sig
> hjem til Danmark.

Hej alle.
Er netop vendt hjem fra USA, og har for 2. gang på 1 år (og 3. gang på 5 år)
stået uden bagage i udlandet - denne gang 12 dage - og kender nu reglerne så
godt, at jeg ved at jeg på min rejseforsikrings regning, kan købe dagligdags
fornødenheder for op til kr. 6.000,- , hvilket bliver udnyttet til sidste
dråbe, uden at blinke !
På vej hjem fik jeg imidlertid pludselig den tanke, at gad vide hvordan man
står i forhold til beløbs-grænsen for indførsel af varer købt i udlandet????
Kan ikke umiddelbart finde noget om dette i link'et til Skat.
Er der nogen der har erfaring fra lignende sager (har ikke lige lyst til at
ringe og spørge Skat (..endnu..)).
Mvh
Niels Hejnfelt