Franske franc
Fra : Henrik

Dato : 24-03-08 23:31

Under noget oprydning fandt jeg nogle franske franc sedler. Jeg ved at
ombytningen herhjemme er et overstået kapitel, men hvordan forholder det sig
i Frankrig (jeg har hørt at tyske butikker stadig tager D-mark)?

Henrik

Fra : Søren Larsen

Dato : 25-03-08 01:19

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse
> [...]
> ombytningen herhjemme er et overstået kapitel, men hvordan forholder det
> sig i Frankrig (jeg har hørt at tyske butikker stadig tager D-mark)?

Følger lige omkring D-Mark

Fra : Rasmussen

Dato : 25-03-08 13:23

Hej,

Man kan ikke længere betale med franske franc i butikker i Frankrig.
Sedlerne kan ombyttes til euro ved frankrigs nationalbank (banque de France)
men hvis du har 200 franc sedler af typen "Montesquieu" skal du være hurtig,
sidste mulighed for at ombytte dem er 31.03 og de har derefter ingen værdi !

Nogle seddeltyper er udløbet. Du kan se hvornår de sidste sedler udløber
her:

http://www.banque-france.fr/fr/instit/discours/2007/cp_20071001.htm

Mvh
Rasmussen

Fra : Grev Dracula

Dato : 25-03-08 18:19

On Mon, 24 Mar 2008 23:31:17 +0100, "Henrik"
<hallo_derude@hotmail.comXX> wrote:

> [...]
>ombytningen herhjemme er et overstået kapitel, men hvordan forholder det sig
>i Frankrig (jeg har hørt at tyske butikker stadig tager D-mark)?

Jeg var tilfældigvis i Nordea i dag for at veksle nogle Euro.
På deres aktuelle opslag med valutakurser (fra 19/3) figurerede
Franske Franc med en købekurs på 113komaetellerandet og ingen
salgskurs.

Så det kunne da se ud som om de stadig kan veksles