Alternativ til Ryanair
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 23-03-08 21:03

Hej NG
Jeg har en del gange flyet med RyanAir - med stor tilfredshed.
Nu har jeg siddet de sidste par dage og kigget på RA. igen - og ser -
at nu tager de f..... næsten 200,- kr for baggage - altså pr mand - pr
kuffert. Med 4 i familien - bliver det dyrt.
Er der alternative lavprisselskaber i vil anbefale?
Bor i midtjylland - så det er afgang fra jylland/nordtyskland som er i
spil.
vh
Jørn

Fra : Bjarne

Dato : 23-03-08 21:38

Jørn N. Andersen (slet 5W7N8) skrev:
> [...]
> Er der alternative lavprisselskaber i vil anbefale?
> Bor i midtjylland - så det er afgang fra jylland/nordtyskland som er i

Jeg lagde mærke til, at en del mennesker udnytter grænsen for håndbagage
til det yderste, dvs 10 kg og max størrelse = en mindre rejsetaske per
person. Hvis man så også vælger elektronisk checkin, går det vist lige.

Bjarne

Fra : Ulvir

Dato : 23-03-08 23:39

"Jørn N. Andersen (slet 5W7N8)" <jna@5W7N8c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Nu har jeg siddet de sidste par dage og kigget på RA. igen - og ser -
> at nu tager de f..... næsten 200,- kr for baggage - altså pr mand - pr

Ryanair fra Tirstrup tar 98kr.- for en kuffert og airport check in. Hvor
har du det fra at de tar næsten 200kr.-?

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 24-03-08 09:02

hej igen
ja jeg checker fra Billund - tættere på - og størreudvalg
1 kuffert = 196,-
2 bags = 468
3 bags = 740
Så de forstår da at fortælle deres kunder, at de ikke gider at
håndtere kundernes bagage.....
Men jeg ved ikke om der er forskel på prisen afhængig af
destination, rejsetidspunkt el. lign....

Og ja - jeg har også set at mange stiller med "herre-store"
håndbagager - og jeg overvjer da også selv at
finde "kufferter" som netop overholder de max-størrelser som der
på håndbagage.
MEN - kom nu med alternativer tl RyanAir
god påske til alle
Jørn

Fra : Stig Nielsen

Dato : 24-03-08 09:34

"Jørn N. Andersen (slet DAESN)" <jna@DAESNc.dk> skrev i en meddelelse

> MEN - kom nu med alternativer tl RyanAir
> god påske til alle
> Jørn

Lad os starte med hvor du vil hen, så kan vi bedre komme med alternativerne.

Selv god påske

Fra : Bjarne

Dato : 24-03-08 12:12

Jørn N. Andersen (slet DAESN) skrev:

> [...]
> finde "kufferter" som netop overholder de max-størrelser som der
> på håndbagage.
> MEN - kom nu med alternativer tl RyanAir

Da vi, for nyligt skulle til London, var alternativerne Sterling eller
Thalys/Eurostar. Med tog tager rejsen en hel dag eller aften+nat,
hvilket vi gerne havde gjort, hvis vi havde haft en smule mere tid til
rådighed.
Havde vi kunnet beslutte os tidligere, ville Sterling alt i alt have
været mest fordelagtigt, men en uge før var det Ryan. Vi var to, men
tjekkede kun een kuffert ind og købte en billig rejsetaske i London, så
vi begge havde max håndbagage (et stk. per person), og det gik fint.

Hvis man skal fra Midtjylland til Hamburg i bil, stiger udgifterne til
biltransport så meget, at flybilletten skal være voldsomt meget
billigere for at opveje dette.
Men du kan jo tjekke dine destinationer med f.eks. Air Berlin eller Easyjet.

Bjarne

Fra : Ulvir

Dato : 24-03-08 13:10

"Jørn N. Andersen (slet DAESN)" <jna@DAESNc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> håndtere kundernes bagage.....
> Men jeg ved ikke om der er forskel på prisen afhængig af
> destination, rejsetidspunkt el. lign....

Jeg har lige fiktivt bestilt en billet far Billund til Stansted, afg.
mandag, d. 31 marts. 1 kuffert og airport checkin er 98kr.- Jeg kan
stadigvæk ikke se hvor du får de 200kr.- fra..

Fra : Jens G

Dato : 24-03-08 13:30

On Mon, 24 Mar 2008 13:09:53 +0100, "Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote:

>Jeg har lige fiktivt bestilt en billet far Billund til Stansted, afg.
>mandag, d. 31 marts. 1 kuffert og airport checkin er 98kr.- Jeg kan
>stadigvæk ikke se hvor du får de 200kr.- fra..

Hvis man læser
http://www.ryanair.com/site/EN/conditions.php?view=email

kan man se følgende:
"Each passenger is permitted to check in up to a maximum of 3 bags
combined weight of 15kgs subject to the payment of the applicable
checked baggage fees. Checked baggage booked online is charged per
bag/per one way flight at a discounted rate of £6.00/€9.00 for the
first bag and £12.00/€18.00 for each additional bag/ per one way
flight. If checked baggage fees are paid either at the airport or
through a Ryanair call centre, the standard rate of £12.00/€18.00 per
bag/per one way flight will apply."

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 24-03-08 13:32

> Jeg har lige fiktivt bestilt en billet far Billund til Stansted, afg.
> mandag, d. 31 marts. 1 kuffert og airport checkin er 98kr.- Jeg kan
> stadigvæk ikke se hvor du får de 200kr.- fra..

hej
For et par uger siden hjalp jeg en kollega med at booke en tur med Ryanair
Billund - Allicante.
Hun skulle tjekke en kuffert ind, og dermed blev hun også nødt til
"Airport-check in" - prisen for dette var 196 kr.
Jeg tjekkede lige igen her i dag- og lavede en fiktiv bestilling på turen
Billund-Allicante i september 08 med en kuffert, og den er god nok - det
koster 196 kr.

Hilsen Pernille

www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Jens G

Dato : 24-03-08 13:42

On Mon, 24 Mar 2008 13:32:14 +0100, "Kennet og Pernille" <ikke@nogen.>
wrote:

>www.pernille-kennet.dk
>Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Hvis du ikke selv ejer nogen.dk, er det ikke pænt at bruge domænet i
afsenderadressen.

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 28-03-08 07:18

On 23 Mar., 21:02, Jørn N. Andersen <j...@5W7N8c.dk> (slet 5W7N8)
wrote:
> [...]
> Er der alternative lavprisselskaber i vil anbefale?
> Bor i midtjylland - så det er afgang fra jylland/nordtyskland som er i

Der er masser af alternativer til Ryanair - det kommer helt an på hvor
du skal hen. For mit eget vedkommende er alt andet et alternativ til
Ryanair - jeg synes det er for skrabet at rejse med dem - ikke mindst
er det en irritationsfaktor at der skal opkræves alle mulige gebyrer
for alt de nu kan finde på. Hele deres gebyrsystem er udelukkende
designet til at snyde folk til at tro det er billigere end det reelt
er.

Prøv evt. selv at søge på http://www.flyrejsen.dk - her kan du se de
alternativer der er til Ryanair. Samtidig får du lavet en
prissammenligning, der viser hvem der sælger de billetter billigst. To
fluer med et smæk

Fra : Bjarne

Dato : 28-03-08 17:30

Flemming Poulsen skrev:

> [...]
> for alt de nu kan finde på. Hele deres gebyrsystem er udelukkende
> designet til at snyde folk til at tro det er billigere end det reelt

Det er det da utvivlsomt, men jeg synes ikke, det gælder alle dele af
deres system.
Hvis de har en reel besparelse af omkostninger ved at få folk til at
lade være med at tjekke bagage ind, kan jeg godt acceptere, at det
koster ekstra.

Men al flyvning er forretning, også SAS med deres vrantne stewardesser,
der nidkært passer på, at passagererne ikke nyder en medbragt sodavand
eller madpakke.
På det punkt virkede Ryan mere afslappede.

Det eneste fornuftige er at sammmenligne den totale pris, og så vil jeg
f.eks. hellere betale 400 kr. for Ryan incl gebyrer end 500 kr. for
Sterling uden gebyrer.

Bjarne

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 29-03-08 10:06

>Prøv evt. selv at søge på
>http://www.flyrejsen.dk - her kan du se de

Hej Bjarne - og i andre
Måske er jeg blevet pirlig (eller doven) - men jeg er ikke enig
med dig i "funktionalitet" i www.flyrejsen.dk
Den søger "kun" på den anførte rejsedag - der kommer monster
mange hits- som "alle" har 1-2 mellemlanding - og koster det
samme for flyrejsen - jeg kan få en charterrejse til!!!
Jeg deler samme omfattelse som Flemming - dog synes jeg at det
ikke lader sig gøre at finde billige rejser ifb ferie /
forlængede weekends mv.

vh
Jørn

Fra : Bjarne

Dato : 29-03-08 16:12

Jørn N. Andersen (slet HRVP7) skrev:

> [...]
> Jeg deler samme omfattelse som Flemming - dog synes jeg at det
> ikke lader sig gøre at finde billige rejser ifb ferie /

Hej Jørn

Hvis det er mig, du mener, så må der foreligge en forveksling. Jeg
bruger aldrig flyrejsen.dk

Har forøvrigt lige købt en enkeltbillet til min datter med Ryan. Til 119
kroner incl. samtlige gebyrer og afgifter.
Prisen startede også ved 0,00 kr.

vh
Bjarne

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 31-03-08 17:11

> [...]
>enkeltbillet til min datter med
>Ryan. Til 119
>kroner incl. samtlige gebyrer og afgifter.

Hej Bjarne - sorry navneforvirringen
Tillykke m. de 119
Hvor til/fra/hvornår?
Jeg er i øvrigt lidt hooked på Bremen - - - jeg har kun 450 km
til bremen - det er ikke dyere end en tur til kbh. Check lige
hvor mange (fede) destinationer de har der - - malta - osv...
vh
Jørn

Fra : Bjarne

Dato : 31-03-08 17:57

Jørn N. Andersen (slet KVP2H) skrev:

> Hej Bjarne - sorry navneforvirringen
> Tillykke m. de 119
> Hvor til/fra/hvornår?
Billund - Stanstedt i juni.
> Jeg er i øvrigt lidt hooked på Bremen - - - jeg har kun 450 km
> til bremen - det er ikke dyere end en tur til kbh. Check lige
> hvor mange (fede) destinationer de har der - - malta - osv...

Tak for tippet.
Jeg var godt klar over, at Hamburg er et fint alternativ til København.
Bremen er også en fin by.

Bjarne