Langturskørsel om natten?
Fra : Jackster

Dato : 17-07-01 07:20

Hej

Jeg og kæresten skal køre til Ungarn. Vi vil starte udrejsen fredag aften
omkring kl. 21.00.

Det jeg søger er erfaringer med langturskørsel og kørsel om natten.

Noget omkring pauser, mad, diesel og alle andre gode råd.

/Jackster

Fra : Per R

Dato : 17-07-01 10:03

Hejsa,

Det har jo nok en del med hvad man selv synes om at gøre. Jeg elsker og køre
om natten ikke meget trafik, fornuftig temperatur (som regel ihvertfald) så
da kan man jo uden problemer komme hurtigt og langt. Men som sagt er det jo
meget individuelt hvad man kan lide, andre hader jo at køre om natten og kan
ikke holde sig vågen til det.
Min erfaring siger at man kan holde et snit omkring de 100 km/t - 110 km/t
inkl. pauser, tankning etc.
God tur :)
Mvh.
Per

Fra : Henrik Høgh

Dato : 28-07-01 08:40

Hej Der.

Familien og jeg har kørt med campingvogn til Ungarn i to år. Jeg foretrækker
at køre fra roskildeområdet kl.ca. 17. Det betyder at Tyskland nås kl ca 21
med færge. herefter kan vi nå at over natte syd for Berlin ved 1-2 tiden.
Nordtyskland er kedelig og myldretiden ved Berlin dræbende.
Vi har så overnattet næste gang ved Passau, få km før Østrig, og nået
Ballaton søen ved 17 tiden dagen efter.

Kørsel om natten er mere afslappende en dagkørsel.
PAS DOG PÅ de utroligt hurtigkørende biler og MC der findes på autobahn om
natten.
Jeg har selv oplevet en der overhalede mig, jeg kørte ca. 100, og jeg nåede
kun at se et blink fra hans forlygter i spejlet, så lød der et "geværskud"
ved siden af bilen og derefter var han kun en rød prik o horisonten. Mit gæt
er at han kørte ca. 250 km/t.
Koncentrer dig ved en overhaling, og brug venstre blink ved overhaling.

Ellers er natkørsel, nemt.

God tur til Ungarn. Dejligt land.

Henrik