Nyt hjem til hunden
Fra : Martin

Dato : 24-03-08 18:59

Hej.

Nogle af jer så nok min sidste besked om at vi skal finde et nyt hjem til
denne hund som nu er 8 mdr.

750 kr så vil hun nok gerne af med den?

Er der nogle her som kan give en skøn labrador en god tilværelse?

Fra : Pwh

Dato : 25-03-08 09:26

Martin, skrev:
> Hej.
>
> Nogle af jer så nok min sidste besked om at vi skal finde et nyt hjem
> til denne hund som nu er 8 mdr.
>
> 750 kr så vil hun nok gerne af med den?

Jeg synes arligt talt det er en smule usmageligt at du begynder at
faldbyde den nu.
Din svigerinde kan betale det det koster at komme af med hunden
igen på et internat, de skal nok finde et hjem til den.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 25-03-08 10:59

> [...]
> Din svigerinde kan betale det det koster at komme af med hunden
> igen på et internat, de skal nok finde et hjem til den.

Nå, jeg synes ellers det er fint at hun helst ser den komme til et "rigtigt"
hjem fremfor et bur på et internat.

Fra : Pwh

Dato : 25-03-08 11:49

Martin, skrev:

> Nå, jeg synes ellers det er fint at hun helst ser den komme til et
> "rigtigt" hjem fremfor et bur på et internat.

Det er også det bedste.
Men nu lyder det som om at den er til salg til højestbydene,
med den indstilling synes jeg den er bedre tjent med et internat
som ikke er fokuceret på usselt mammon, men på hundens tarv.

/Jens (som er ligeglad med om en hund koster 1 kr eller 10.000kr i indkøb)

Fra : Bodil

Dato : 25-03-08 12:25

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, jeg synes ellers det er fint at hun helst ser den komme til et
> "rigtigt" hjem fremfor et bur på et internat.
Jeg kan da have en lumsk mistanke om at det at få 750 kr. frem for at skulle
betale 500-1000 kr.. til et internat også betyder noget.

Fra : Pwh

Dato : 25-03-08 12:35

Bodil, skrev:
> "Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da have en lumsk mistanke om at det at få 750 kr. frem for at
> skulle betale 500-1000 kr.. til et internat også betyder noget.

Nemlig.
Mine hund skulle da ikke overdrages til nogen mennesker hvor det
betød noget om den var sat ned fra 1750kr til 750kr.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-03-08 12:46

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev
> Mine hund skulle da ikke overdrages til nogen mennesker hvor det
> betød noget om den var sat ned fra 1750kr til 750kr.

Nu er denne gruppe jo så heller ikke beregnet til køb og salg.
Hvis hun blot ønskede et godt hjem til den og ikke spekulerede på penge
ville det være ok.
Med den indstilling kunne hun lige så godt sat den på auktion på Qxl

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-03-08 13:15

jopa, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev
>
> Nu er denne gruppe jo så heller ikke beregnet til køb og salg.
> Hvis hun blot ønskede et godt hjem til den og ikke spekulerede på
> penge ville det være ok.

Det plejer der at blive set igennem fingre med.

> Med den indstilling kunne hun lige så godt sat den på auktion på Qxl

Precis.

/Jens (som bruger mere på foder pr/mnd end den hund koster)

Fra : Martin

Dato : 25-03-08 19:51

Ok.

Den kan også erhverves for 500 så får hun idet midste dækket
vaccinationerne. Dermed er selve hunden gratis.

Nogle interesserede?

Fra : Pwh

Dato : 25-03-08 20:11

Martin, skrev:
> Ok.
>
> Den kan også erhverves for 500 så får hun idet midste dækket
> vaccinationerne. Dermed er selve hunden gratis.
>
> Nogle interesserede?

Jeg byder 5 skumbananer.
(den kan altid bruges som foder da jeg barfer)

/Jens

Fra : Martin

Dato : 25-03-08 20:36

> Jeg byder 5 skumbananer.
> (den kan altid bruges som foder da jeg barfer)

Okay. Hvornår kan du hente den?

Fra : Pwh

Dato : 25-03-08 21:24

Martin, skrev:

> Okay. Hvornår kan du hente den?

Til den pris forventer jeg den er leveret og udbenet.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 26-03-08 13:17

> Til den pris forventer jeg den er leveret og udbenet.

Sikke noget ævl at skrive.

Fra : Pwh

Dato : 26-03-08 13:36

Martin, skrev:

> Sikke noget ævl at skrive.

Du synes slet ikke selv at det er spor ævlet af dig at
begynde at faldbyde den stakkels hund når du allerede
første gang den blev sat til salg fik kritik for at der blev
gået for meget op i kr og ører.
Så er man da lidt tumpet når man 2 uger efter
sætter den til salg igen i samme forum til en lavere pris.

Så når du er useriøs tillader jeg mig også at værer det.

Prøv DBA eller QXL,
denne gruppe er ikke til hundehandel, men til hundesnak.
Og her holder vi altså mere af vores hunde end af penge.

/Jens

Fra : malene

Dato : 26-03-08 17:30

"Pwh" skrev

> Prøv DBA eller QXL,
> denne gruppe er ikke til hundehandel, men til hundesnak.
> Og her holder vi altså mere af vores hunde end af penge.

Hvis ikke denne gruppe er til handel med hunde hvor gør I det så henne?
I dk.marked.privat.dyr ???
Spørger fordi jeg ikke ved bedre! Jeg kan nemlig ikke finde en med salg af
hunde!

Knus

Fra : jopa

Dato : 26-03-08 17:39

"malene" <malhoj@city.danmark> skrev >>
> Hvis ikke denne gruppe er til handel med hunde hvor gør I det så henne?
> I dk.marked.privat.dyr ???

Ja

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Martin

Dato : 27-03-08 12:28

> Du synes slet ikke selv at det er spor ævlet af dig at
> begynde at faldbyde den stakkels hund når du allerede
> første gang den blev sat til salg fik kritik for at der blev
> gået for meget op i kr og ører.

Hunden er ikke stakkels fordi den er til salg. Den er nok selv fløjtende
ligeglad med om den er det og om den koster 2 kr eller 2000 kr.
Så siger jeg du kan få den gratis så er det også galt?

> Så er man da lidt tumpet når man 2 uger efter
> sætter den til salg igen i samme forum til en lavere pris.

Hvorfor det. Uanset hvad man forsøger at afhænde er det da helt normalt at
gå ned i pris såfremt man ikke har heldet med sig.

> Så når du er useriøs tillader jeg mig også at værer det.

Jamen hyg dig du. Jeg mener skam helt seriøst at jeg leder efter et nyt hjem
til den hund.

Fra : Pwh

Dato : 27-03-08 13:20

Martin, skrev:

> Hunden er ikke stakkels fordi den er til salg. Den er nok selv
> fløjtende ligeglad med om den er det og om den koster 2 kr eller 2000
> kr.

Den er stakkels fordi den er endt hos en der ikke gider den.

> Så siger jeg du kan få den gratis så er det også galt?

Det skulle have været udgangspunktet, at den var gratis.
Du lægger ud med at trække penge ind i det, usmageligt.
Prisen kunne været kommet frem hen af vejen når folk
selv havde spurgt til det, en mindre deltalje.

> Hvorfor det. Uanset hvad man forsøger at afhænde er det da helt
> normalt at gå ned i pris såfremt man ikke har heldet med sig.

Det viser med al tydelighed at du ikke forstår det er et levende væsen
og ikke en død genstand som der er tale om, du fatter det bare ikke.

> Jamen hyg dig du. Jeg mener skam helt seriøst at jeg leder efter et
> nyt hjem til den hund.

Jamen i behøver da ikke lede længere, Andersen har jo tilbudt
at overtage den, vil nok koste lidt penge for svigerinden.
Så kan vi jo se hvor seriøst det er, eller om i vil se om der
kommer et bedre tilbud rent kr/ørermæssigt..

/Jens

Fra : Martin

Dato : 27-03-08 15:23

> Den er stakkels fordi den er endt hos en der ikke gider den.

Bare rolig den får skam mad og hva sådan en eller skal ha sålænge det varer
inden hun finder en interesseret.

> Det skulle have været udgangspunktet, at den var gratis.
> Du lægger ud med at trække penge ind i det, usmageligt.
> Prisen kunne været kommet frem hen af vejen når folk
> selv havde spurgt til det, en mindre deltalje.

Så må det også være mægtigt usmageligt at der findes folk som ligefrem med
vilje avler hunde med henblik på at sælge dem ik?

> Det viser med al tydelighed at du ikke forstår det er et levende væsen
> og ikke en død genstand som der er tale om, du fatter det bare ikke.

Jo det fatter jeg fint. Men hunden selv er nok rimeligt ligeglad med om den
koster 2 eller 2000 kr.

> [...]
> Så kan vi jo se hvor seriøst det er, eller om i vil se om der
> kommer et bedre tilbud rent kr/ørermæssigt..

Det er jeg så ikke herre over om hun har lyst til, idet hunden ikke er min.

Fra : Pwh

Dato : 27-03-08 15:56

Martin, skrev:

> Bare rolig den får skam mad og hva sådan en eller skal ha sålænge det
> varer inden hun finder en interesseret.

Og garanteret kærlig omsorg og masser af gåture.
Må ikke værer rart at bo i et hjem hvor man ikke er velkommen,
det kan jeg garanterer dig for at en hund fint fornemmer.

> Så må det også være mægtigt usmageligt at der findes folk som
> ligefrem med vilje avler hunde med henblik på at sælge dem ik?

Hvis det eneste formål er at få profit er det nok,
men så vidt jeg er orienteret er det ikke en god forretning at avle hunde.
Du kan bare ikke sammenligne æbler og appelsiner.
Din svigerinde har kvajet sig og må betale ved kasse 1,
en avler har sgu da ikke kvajet sig ved at avle målrettet.

> Jo det fatter jeg fint. Men hunden selv er nok rimeligt ligeglad med
> om den koster 2 eller 2000 kr.

Har jeg sagt andet.

> Det er jeg så ikke herre over om hun har lyst til, idet hunden ikke
> er min.

Dvs at du ikke følger op på det, så er du da først useriøs.
Mig ville du afhænde den til gratis uden at kende mig,
eller var det bare en joke.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 27-03-08 20:26

> Og garanteret kærlig omsorg og masser af gåture.
> Må ikke værer rart at bo i et hjem hvor man ikke er velkommen,
> det kan jeg garanterer dig for at en hund fint fornemmer.

Jeg aner ikke hvor tit de går tur med den. Resultatet hvis det ikke er ofte
nok kan de nok aflæse på gulvtæppet... Aner det ikke jeg bor der ikke...

> Hvis det eneste formål er at få profit er det nok,
> men så vidt jeg er orienteret er det ikke en god forretning at avle hunde.

Så er det da underligt der finder kenneler.

> Du kan bare ikke sammenligne æbler og appelsiner.
> Din svigerinde har kvajet sig og må betale ved kasse 1,
> en avler har sgu da ikke kvajet sig ved at avle målrettet.

En hund er en hund. Ikke æbler og appelsiner.

> Dvs at du ikke følger op på det, så er du da først useriøs.
> Mig ville du afhænde den til gratis uden at kende mig,
> eller var det bare en joke.

Næh du må fortsat gerne afhente gratis hvis du mener at kunne give hunden en
god tilværelse.

Fra : Pwh

Dato : 27-03-08 20:41

Martin, skrev:

> Så er det da underligt der finder kenneler.

Det er fordi der findes mennesker der holder mere af hunde end
af penge, nok ud over hvad du kan sætte dig ind i.

> Næh du må fortsat gerne afhente gratis hvis du mener at kunne give
> hunden en god tilværelse.

Bliver der pludselig stillet den slags krav,
jeg måtte da sidst gerne få den gratis selvom jeg
skrev at den evnt ville blive brugt til foder.

Næh, nu venter jeg lidt, vi har bevæget os fra at skulle
betale 2000kr for 2 uger siden til 0 kr nu.
Om 2 uger kan jeg vel så få 2000kr for at hente den.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 27-03-08 15:25

P.S.

Det er sgu da en mærkværdig måde at fare frem på.

Jeg har bekendte som skulle af med en hund pga den ikke var god med børn så
de ville aflive den.

Da jeg så skrev til denne gruppe fik den hurtigt nogle nye glade ejere
istedet for at blive aflivet.

Fra : Pwh

Dato : 27-03-08 15:59

Martin, skrev:
> [...]
> børn så de ville aflive den.
>
> Da jeg så skrev til denne gruppe fik den hurtigt nogle nye glade ejere

Jeg gentager en gang mere.
Det er ikke det faktum at den skal omplaceres, det vil gruppen
sikkert hellere end gerne hjælpe med.
Det er den usmagelige faldbyden af hunden der er utiltalende.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 27-03-08 20:28

> Det er den usmagelige faldbyden af hunden der er utiltalende.

Den er IKKE usmagelig. Har du nogensinde hørt om "damage control?". Først
synes du det er usmageligt at hun gerne vil redde nogle af de penge hun gav
for den, derefter er det usmageligt at den er gratis... get real dude...!

Fra : Pwh

Dato : 27-03-08 20:34

Martin, skrev:

> [...]
> Først synes du det er usmageligt at hun gerne vil redde nogle af de
> penge hun gav for den, derefter er det usmageligt at den er gratis...

Du enten vil eller evner ikke at ville forstå hvad jeg mener,
du bliver opgivet herfra.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 28-03-08 09:23

> Du enten vil eller evner ikke at ville forstå hvad jeg mener,
> du bliver opgivet herfra.

Tak.

Fra : Leyna

Dato : 28-03-08 22:13

On Thu, 27 Mar 2008 20:28:29 +0100, "Martin" <jadahva@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>for den, derefter er det usmageligt at den er gratis... get real dude...!

Jeg tror Jens mener at det usmagelige ligger i at det i det hele taget
går op i kroner og ører. Jeg har selv for nylig afhændet en tæve,
fordi hun i den grad skabte uro i resten af flokken her. Det trivedes
jeg ikke med og jeg tror heller ikke at hunden trivedes med at jeg
altid skældte ud. Jeg havde lige givet små 4000 kr. for at få hende
sterilliseret og den nye ejer betalte ikke en øre for hende. Jeg var
bare lykkelig for at give tæven et godt hjem (og det VED jeg at jeg
har gjort), så skidt være med pengene. Det kommer jeg nok over.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 29-03-08 01:06

Leyna, skrev:

> [...]
> bare lykkelig for at give tæven et godt hjem (og det VED jeg at jeg
> har gjort), så skidt være med pengene. Det kommer jeg nok over.

Precis hvad jeg mente Leyna.
Jeg elsker dig som altid

/Jens

Fra : Martin

Dato : 29-03-08 11:50

> Precis hvad jeg mente Leyna.
> Jeg elsker dig som altid

Hvorfor går du så amok når jeg tilbyder den gratis?

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-08 13:17

> Hvorfor går du så amok når jeg tilbyder den gratis?

Fordi Martin - det skulle du have gjort fra begyndelsen. Det er helt
sikkert det, der er problemet. Hvis din svigerinde gerne vil have at
hunden skal overleve, så er det et forkert udgangspunkt at forlange
en masse penge for den, især i denne gruppe hvor (tror jeg godt jeg
tør sige) alle hundejere i gruppen går mere op i deres hundes tarv
end penge.

Din svigerinde skulle have sat hunden til salg i en gruppe der er
beregnet til det. Det er denne gruppe ikke. Jeg håber for hundens
skyld at det vil ende godt for den.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 29-03-08 14:03

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> en masse penge for den, især i denne gruppe hvor (tror jeg godt jeg
> tør sige) alle hundejere i gruppen går mere op i deres hundes tarv

Nemlig Tove
Men det har jeg skrevet flere gange til Martin uden at det er trængt ind,
så forvent heller ikke at det gjorde det denne gang.
Det værste var dog i anden omgang at tilbyde den som et ugens tilbud.
Fornemmer lidt at Martin godt ved den ikke er helt god, han kan ligesom
ikke rigtigt slippe det igen kan jeg se.

> Din svigerinde skulle have sat hunden til salg i en gruppe der er
> beregnet til det. Det er denne gruppe ikke. Jeg håber for hundens
> skyld at det vil ende godt for den.

Det kunne da værer rart at hører hvad der skete mht Andersens tilbud.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 01-04-08 08:56

Blot til oplysning: Hunden er nu afsat, og gudskelov ikke til dig.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-08 09:31

> Blot til oplysning: Hunden er nu afsat, og gudskelov ikke til dig.

Det lyder da rigtig godt, at den nu har fået et nyt hjem. Jeg håber
på alt godt for den i fremtiden.

Fra : Martin

Dato : 01-04-08 19:30

> Det lyder da rigtig godt, at den nu har fået et nyt hjem. Jeg håber på alt
> godt for den i fremtiden.

Ja narurligvis ;)

Fra : Pwh

Dato : 01-04-08 21:49

Martin, skrev:
> Blot til oplysning: Hunden er nu afsat, og gudskelov ikke til dig.

Hvorfor så tilbyde mig den i første omgang, snotskovl.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 02-04-08 09:59

> Hvorfor så tilbyde mig den i første omgang, snotskovl.

Fordi du påstod du ville have den inden du blev ulækker i munden, snotskovl!

Fra : Pwh

Dato : 02-04-08 11:15

Martin, skrev:

> Fordi du påstod du ville have den inden du blev ulækker i munden,
> snotskovl!

*LOL*
Du er sgu da dummere end lakridskonfekt.
Har du på noget tidspunkt seriøst opfattede det som om at jeg
var interrerseret i at overtage den hund, så er du da dummere
end flertallet af befolkningen

Nå, tror du ikke vi to skal stoppe mens legen er god,
godt du fandt et hjem til hunden, det er jeg glad for at hører.
Synes også bare du bruger gruppen igen til det formål en
anden god gang, men lad venligt værer med at sætte den på aktuion
som det blev gjort denne gang, det hører hjemme på QXL.

/Jens

Fra : Martin

Dato : 02-04-08 11:59

Venner bliver vi to nok aldrig.

Så jo stopper her.

- for evigt.

Fra : jopa

Dato : 02-04-08 13:08

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev
> Venner bliver vi to nok aldrig.
>
> Så jo stopper her.
>
> - for evigt.

Øv nu var det for alvor ved at være sjov læsning

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-03-08 10:19

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Den er stakkels fordi den er endt hos en der ikke gider den.

Lad mig så rette tingene lidt mere på plads....

Den er Stakkels, fordi den i første omgang, endte hos en, som har måttet
erkende, at hun ikke magtede hunden.

Den bliver endnu mere stakkels ved, at diskussionen efterhånden går mere op
i etik og moral, end på at finde et nyt hjem til hunden, hos en, som kan
magte den....

Så kunne hundens nuværende ejer, måske få en anden hund, som vedkommende
kunne magte....
For at opnå dette, kunne pengene måske spille en større rolle, end de ville
gøre for diskussionens deltagere.

Så vi kan sige lige nu, har vi chancen for at reducere de 15.500
hundeaflivninger med op til 2, ved at stoppe diskussionerne, og finde et
godt hjem til hunden, hvad enten vedkommende der aftager hunden, vil betale
prisen, eller ej. Eller i værste fald, bringe tallet op på 15.502....

M.V.H....Benny..

Fra : Andersen

Dato : 26-03-08 19:35

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i meddelandet
> [...]
> denne hund som nu er 8 mdr.
>
> 750 kr så vil hun nok gerne af med den?
>
> Er der nogle her som kan give en skøn labrador en god tilværelse?

Det kan vi sagtens give den, sammen med de 2 banditter som huserer her i
huset.

Sørg for chipning, og at alle vaccinationer er ok, også rabiesvaccinen
(vigtigst af alle, husk det er en dobbelt vaccination), skaf et pas til den,
og send mig en mail med indscannede, veterinærgodkendte papirer, så kan vi
give den en god tilværelse.

Mvh Andersen. Hvis hunde er med overalt, og i dagtimerne er i "børnehave".

Fra : Winther

Dato : 27-03-08 07:52

Andersen wrote:
> [...]
> god tilværelse.
> Mvh Andersen. Hvis hunde er med overalt, og i dagtimerne er i

Ja det løber vist op i mere end 500, men et godt tilbud til hunden....

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Pwh

Dato : 27-03-08 08:19

Winther, skrev:

> Ja det løber vist op i mere end 500, men et godt tilbud til hunden....

Prisen er også nede i 5 skumbananer
Dvs at den nok foræres væk nu, det skulle have været udgangspunktet.
Nu kommer det til at koste lidt penge at komme af med den,
det må vi så håbe at svigerinden er villig til.
Det lyder som et godt hjem Andersen kan tilbyde den.

/Jens