Andet multimedie
bentjuul 3670
Udskriv PDF uden billeder?
Fra : Martin Ploug

Dato : 27-03-08 18:41

Hej

Jeg har et PDF-dokument med mange sider og mange billeder.
Er det muligt at udskrive en PDF, uden at billeder bliver
skrevet ud - altså så det kun er tekst, der bliver skrevet
ud? Jeg synes det er fråds at skrive så mange billeder ud
og jeg vil gerne spare på blækket.

PDF´en er copyright-beskyttet, så det gør det nok vanske-
ligere / umuligt?

Jeg bruger gratis-udgaven af Foxit Reader fra
http://www.foxitsoftware.com.

Skal jeg have fat i noget Adobe Reader eller
anden software?
Eller er det helt umuligt at udskrive uden billeder?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : BA

Dato : 30-03-08 00:51

Du kan markere al tekst fra/på pdf'en og derefter indsætte den i et
worddokument.
Så kan du også redigere efter behov.

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-03-08 10:22

BA <paogbaKANIN@mail.dk> skrev:
>Du kan markere al tekst fra/på pdf'en
> [...]

Hej BA

Tak for dit indlæg.

Det var også min tanke, men copyright-
beskyttelsen forhindrer mig i at markere
teksten. Derfor tænkte jeg, om man i udskrift-
indstillingen på en eller anden måde kan
forhindre, at billederne bliver udskrevet.
Men det er nok ikke muligt.

/Martin

Fra : hcma

Dato : 30-03-08 11:00

> [...]
>
> Skal jeg have fat i noget Adobe Reader eller
> anden software?
> Eller er det helt umuligt at udskrive uden billeder?

I adobe reader kan du gemme som *.txt og derefter udskrive.
(alt formatering forsvinder selvfølgelig)
m v h
hcma/-

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-03-08 11:15

hcma <hcma@hcma.dk> skrev:

>"Martin Ploug (slet CZ4IH)"
> [...]

Hej hcma

Tak for tippet.

Jeg har lige prøvet at gemme som .txt
i Foxit reader, og der laver den blot
en kopi pga. copyright.

Mon ikke jeg får samme problem i Adobe reader?

/Martin

Fra : Steen

Dato : 31-03-08 10:29

> [...]
> i Foxit reader, og der laver den blot
> en kopi pga. copyright.
>
> Mon ikke jeg får samme problem i Adobe reader?

Nej det gør du ikke :)
Steen

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-03-08 17:53

Steen <s@mile.dk> skrev:

>Nej det gør du ikke :)
>Steen

Hej Steen

Gem som txt er deaktiveret i Adobe Reader,
så det er nok ikke muligt, når filen er
copyright-beskyttet.

Mvh. Martin

Fra : Rado

Dato : 01-04-08 15:10

On 31 Mar 2008 16:52:50 GMT, Martin Ploug <mploug@SIBATpc.dk> (slet
SIBAT) wrote:

>Gem som txt er deaktiveret i Adobe Reader,
>så det er nok ikke muligt, når filen er
>copyright-beskyttet.

Har du et link til en sådan copyright beskyttet fil? Så kan jeg tjekke
om PDF Converter kan gøre noget ved den (den kan en hulens masse
ting).

--
Rado

Har du husket at betale din internetlicens?
http://www.stopcomputerlicens.dk/

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-04-08 18:29

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev:
>On 31 Mar 2008 16:52:50 GMT,
>
>Har du husket at betale din
>internetlicens?
>http://www.stopcomputerlicens.dk/

Hej Rado

"Lean i softwareudvikling" fra www.onlibri.dk.

Mvh. Martin

Fra : Rado

Dato : 02-04-08 15:16

On 01 Apr 2008 17:29:20 GMT, Martin Ploug <mploug@MC374pc.dk> (slet
MC374) wrote:

>"Lean i softwareudvikling" fra www.onlibri.dk.

PDF Converter kan godt fjerne billederne fra den her, med Redaction
værktøjet. Men efter hvad jeg kan se under Security er den ikke
beskyttet - der står "allowed" under alle punkter, inkl. redigering?

Er det den samme fil som den du vil skrive ud?

Fra : Martin Ploug

Dato : 02-04-08 18:23

> [...]
>

>--
>Rado
>
>Har du husket at betale din internetlicens?

Ja, det er den samme fil, som den jeg vil
skrive ud.
Det lyder godt.
Er PDF Converter gratis?
Søger jeg bare på PDF Converter på Google?

Mvh. Martin

Fra : Rado

Dato : 02-04-08 18:59

On 02 Apr 2008 17:22:44 GMT, Martin Ploug <mploug@ANLZ4pc.dk> (slet
ANLZ4) wrote:

>Ja, det er den samme fil, som den jeg vil
>skrive ud.
>Det lyder godt.
>Er PDF Converter gratis?

Nej, den koster godtnok omkring 1000 kr (Pro 5 Enterprise versionen,
det er den eneste med Redaction). Men så kan den til gengæld omtrent
det samme som Acrobat Pro.
http://nuance.com/pdfconverter/enterprise/

Men ellers kan du bare sige hvilke billeder du vil have fjernet, så
kan jeg sende en redigeret kopi.

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-04-08 14:50

> [...]
>

>--
>Rado
>
>Har du husket at betale din internetlicens?

Mange tak det er rigtig pænt af dig.
Kan du fjerne alle Unigate - , Basisbank - og
Edbpriser - annoncerne / billederne fra den
PDF der hedder Lean i softwareudvikling?

Du kan sende den redigeret til min e-mail adresse
mploug@pc.dk.

På forhånd mange tak.

Mvh. Martin