Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan man åbne jpg som raw i Photoshop CS 3.~
Fra : Magnus

Dato : 26-03-08 16:11

Jeg har Photoshop CS 3 i den engelske udgave og Camera Raw 4.3.1 hvor jeg
arbejder med mine billeder i RAW format.

Men jeg har hørt om at man også kan åbne jpg billeder i Camera Raw og der
har nogle af de samme justerings muligheder uden dog alle fordelene ved RAW.

Hvordan åbner jeg i såfald jpg i Camera Raw? Når jeg får vist billederne med
Adobe Bridge og vælger "Open with..." så kan jeg kun vælge Photoshop og der
åbnes de som normalt i Photoshop.

/Magnus

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-03-08 16:48

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med Adobe Bridge og vælger "Open with..." så kan jeg kun vælge Photoshop
> og der åbnes de som normalt i Photoshop.

I Bridge kan du højreklikke på billedet og vælge "Open in camera raw".

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-03-08 16:53

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
> "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i meddelelsen

> I Bridge kan du højreklikke på billedet og vælge "Open in camera raw".

Og under preferencer kan du under "File Handling" vælge "Prefer Adobe Camera
Raw for JPEG files", så bruger den altid Camera Raw til jpg filer fremover.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-03-08 16:57

> "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i meddelelsen

> I Bridge kan du højreklikke på billedet og vælge "Open in camera raw".

Eller vælge "Open as" og så under filtype vælge Raw - så åbner den dit
billede som raw.

Fra : Magnus

Dato : 26-03-08 17:35

Har jeg installeret programmet korrekt eller hvad?

Når jeg i Bridge vælger "Open With..." så kan jeg kun vælge Adobe
Illustrator, Adobe Photoshop, ACDSee Pro og IE. Jeg kan ikke vælge Camera
Raw.
Jeg kan heller ikke åbne Camera Raw selvstændigt som et program det er kun
når jeg i Photoshop vælger at vil åbne en RAW fil så åbnes det i Camera Raw.

Har jeg ikke installeret det rigtigt eller er det kun et plug-in til
Photoshop eller hvordan?

/Magnus

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-03-08 12:45

> [...]
> Raw.
>
> Har jeg ikke installeret det rigtigt eller er det kun et plug-in til

Open with er ikke fra Bridge men fra Photoshop.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-03-08 08:32

Magnus wrote:
> [...]
> billederne med Adobe Bridge og vælger "Open with..." så kan jeg kun
> vælge Photoshop og der åbnes de som normalt i Photoshop.

Kig på de utrolig gode tutorials hos Russel Brown:

http://www.russellbrown.com/tips_tech.html

CS3: Adjusting JPEG and TIFF images with Adobe Camera RAW !