Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop og skærm farver
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 24-03-08 13:28

HJÆLP!
Jeg installerede driver til min PC-skærm. Første gang jeg åbnede
Photoshop SC2 efter installationen blev jeg spurgt om jeg ville bruge
skærmens farveprofil (eller sådan noget ligendende!) jeg svarede Ja og
spørg ikke igen - Photoshop fortalte at der var en fejl ved profilen men
dum som jeg var trykkede jeg bare OK.
Nu er alle farver gullige .... det ligner en "ryger-skærm"
Hvordan kommer jeg tilbage til de gamle indstillinger?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-03-08 16:31

Morten P. Andersen wrote:

> Nu er alle farver gullige .... det ligner en "ryger-skærm"
> Hvordan kommer jeg tilbage til de gamle indstillinger?

Mon ikke news:dk.edb.hardware.grafikkort eller news:dk.edb.hardware.skaerm
ville være bedre steder at spørge om den slags.

Her snakkes ikke om harwareinstillinger men om billedbehandling.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 24-03-08 20:54

Erik Ginnerskov skrev:

> Mon ikke news:dk.edb.hardware.grafikkort eller news:dk.edb.hardware.skaerm
> ville være bedre steder at spørge om den slags.
>
> Her snakkes ikke om harwareinstillinger men om billedbehandling.

NEJ præcis
Mit spørgsmål var også om software (Photoshop)
Men heldigvis har jeg selv løst problemet i programmet

Fra : Hagar

Dato : 24-03-08 22:03

"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> skrev i en meddelelse

> NEJ præcis
> Mit spørgsmål var også om software (Photoshop)
> Men heldigvis har jeg selv løst problemet i programmet

Kunne man få et hint, for jeg har samme problem, så for at spare eventuelt
timer, ville det være rart med et hint

Hagar

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 25-03-08 16:47

Hagar skrev:

> Kunne man få et hint, for jeg har samme problem, så for at spare eventuelt
> timer, ville det være rart med et hint
>
> Hagar

Det kan du tro ... hvis jeg husker rigtigt!
I PS vælger du <EDIT> <COLOR SETTINGS..> og sæt kryds i <PROFILE
MISMATCHES> Ask When Opening

Næste gang jeg åbnede PS blev jeg igen spurgt om jeg ville bruge
profilen som der så ud til at være en fejl i ..... svaret var NEJ!

:)
Morten

Fra : Hagar

Dato : 25-03-08 17:21

> [...]
>
> Næste gang jeg åbnede PS blev jeg igen spurgt om jeg ville bruge profilen
> som der så ud til at være en fejl i ..... svaret var NEJ!

Ihhh, hvor simpelt
Takker for hjælpen.

Hagar