Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
At slå HW avivo dekoderen fra på ATI HD260~
Fra : Simon [2610]

Dato : 09-03-08 23:56

Hej,
Jeg har købt mig et PowerColor HD2600 kort til mit media center, men det er
ikke helt lykken. For hver gang jeg prøver at afspille video får jeg kun en
grøn flade der hvor videoen burde vises (både i windows media player classic
og andre afspillere). Jeg tror jeg har sporet problemet til hardware
dekoderen på kortet, som skulle hjælpe med at dekode HD video i nogle
afspilningsprogrammer. Jeg har installeret PowerDVD og kan heller ikke se
avi/divx film i det, men hvis jeg under indstillinger slår ATI Avivo
hardware acceleration fra, og prøver at åbne en film, såvirker det stadigt
ikke i powerdvd men hvis jeg samtidigt åbner en media player classic så kan
jeg afspille alt i den... så jeg går ud fra det er den indstilling der
ændrer det. Jeg har afinstalleret avivo, men problemet er der endnu, jeg
skal stadigt åbne min powerdvd og vise en tilfældig film i det (og så bare
pause/stoppe afspilningen i powerdvd og bruge det andet program) for at
kunne afspille noget i andre programmer (og powerdvd viser ikke noget).

Er der andre der oplever lign. problemer? det er en helt ren winxp pro sp
installation, kun med k-lite codec pakken installeret, og efterfølgende
powerdvd. Og så selvfølgeligt atis control panel og drivere.

Så hvordan kan jeg evt slå hw accelerering fra eller få vist video selvom
den er slået til?

Jeg kunne formentligt geninstallere xp, og så nøjedes med at installere
grafikkort driverne og ikke control panel osv men jeg kunne godt bruge
muligheden i control panelet til at redigere over/under scan og tilpasse til
min skærm, så det er sidste udvej.

På forhånd mange tak for hjælpen!

mvh. Simon

Fra : not@home.dk

Dato : 10-03-08 17:44

On Sun, 9 Mar 2008 23:55:52 +0100, "Simon [2610]" <devnull@linux.org>
wrote:

> [...]
>muligheden i control panelet til at redigere over/under scan og tilpasse til

hej jeg har et hd2600xt og jeg kan se alt det er det bedste kort til
hd har også prøvet med nvidia men byttede det igen da dette kort viser
klart flottere farver, du skal bare have de rette codex prøv at hente
zoomplayer den bruger jeg til alt h64 eller hvad formatet nu hedder og
ellers intervideo men jeg kan også godt se i powerdvd jeg bruger af
princip aldrig windows mediaplayer jeg syntes at det er noget skod

zoomplayeren downloader de rette codex

jeg har også nvidia pure video men der er egentlig ikke brug for dette
codex

Fra : not@home.dk

Dato : 10-03-08 17:51

og jeg har ikke instaleret ccc jeg instalerer kun skærmdriver
ixpdriveren og microsoft2005 eller hvad den nu hedder, alt det andet
lort heller ikke avivo som ikke kan bruges til en skid skal du ikke
instalere efter min mening. gå ind i kontrolpanelet og vælg
afinstalere programmer og vælg den der hedder afinstalere ati eller
noget ligende så fjerner du alt ati og genstarter ignorerer at den har
fundet hardware og instalerer de 3 drivere som du vælger efter du har
hentet den nyeste driver som du finder her
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp
bagefter henter du zoomplayer de har vist en gratis udgave og så er
jeg ret sikker på at det hele virker

Fra : Simon [2610]

Dato : 10-03-08 19:48

Mange tak for dine forslag !
Det vil jeg afprøve snarest, er desværre ikke lige ved min mce idag og
imorgen, er det muligt at få din email hvis jeg har lidt spørgsmål til
drivere eller noget?
evt kan du skrive til mig på simons[at]pc.dk.

igen tak - jeg var lige ved at skifte kortet ud igen må jeg indrømme... jeg
synes godt nok jeg havde mange problemer med det.

mvh.Simon

Fra : not@home.dk

Dato : 10-03-08 21:13

On Mon, 10 Mar 2008 19:48:16 +0100, "Simon [2610]" <devnull@linux.org>
wrote:

> [...]
>
>igen tak - jeg var lige ved at skifte kortet ud igen må jeg indrømme... jeg
>synes godt nok jeg havde mange problemer med det.

du kan bare skrive herinde jeg kigger en gang imellem

Fra : Simon [2610]

Dato : 11-03-08 07:16

> du kan bare skrive herinde jeg kigger en gang imellem

ok, tak.
Bruger dit kort hw dekoderen når du afspiller mkv filer? jeg prøvede at
hente zoomplayer for lige at prøve det hurtigt, men min sempron 3100 kører
påomkring 90% cpu så jeg tror ikke den bruger kortet til noget specielt.
mvh.Simon

Fra : not@home.dk

Dato : 11-03-08 18:56

On Tue, 11 Mar 2008 07:15:39 +0100, "Simon [2610]" <devnull@linux.org>
wrote:

>ok, tak.
>Bruger dit kort hw dekoderen når du afspiller mkv filer?

jeg rodede med det i starten har et digitalkort fra digitaleverywhere,
først brugte jeg mytheatre og nu firedtv eget program det er til at se
tv igennem

jeg har aldrig fået hardwaredecoderen til at virke til noget som helst
jeg købte en hurtigere cpu istedet for, allotn 6400 dualkerne den
kører alle mediafiler og alt tv perfekt, nu tror jeg så bare at jeg
skal smide mit bundkort i havet menb det er en anden snak

> [...]
>påomkring 90% cpu så jeg tror ikke den bruger kortet til noget specielt.

som sagt så fik jeg det aldrig til at virke med kortets software købte
bare større cpu jeg opgav men hvis du får det til at virke vil jeg
meget gerne høre om det

Fra : Simon [2610]

Dato : 15-03-08 08:32

> som sagt så fik jeg det aldrig til at virke med kortets software købte
> bare større cpu jeg opgav men hvis du får det til at virke vil jeg
> meget gerne høre om det

Hej,
Jeg har lige opgraderet maskinen til en Core2Duo 2.4GHz, og samtidigt kortet
fra et AGP til et passivt kølet PCIe, og jeg tror faktiskt det virker nu.
Jeg er lidt i tvivl men har prøvet med VLC afspilleren i nyeste udgave, og
min cpu ligger og roder rundt under 10% - jeg ved ikke om det bare er CPU'en
der er så meget hurtigere end den gamle eller om det er HW dekoderen der nu
gerne vil hjælpe til med MKV filer.

Jeg har en Core2Duo E8200 (2.66GHz) i min WS, og et 8800GT (uden hw
dekoder). og der bruger CPU'en omkring ~20%, jeg ved ikke om det er fordi
den også har lidt andet at lave på min WS at det virker nu.

På min MCE (windows mce 2005 sp2) har jeg kun installeret følgende:

K-Lite 3.8.0 full
VLC (nyeste)
Bundkort drivere.

mvh. SImon

Fra : not@home.dk

Dato : 18-03-08 20:33

On Sat, 15 Mar 2008 08:32:22 +0100, "Simon [2610]" <devnull@linux.org>
wrote:

> [...]
>den også har lidt andet at lave på min WS at det virker nu.
>
>På min MCE (windows mce 2005 sp2) har jeg kun installeret følgende:

ok det vigtigeste er jo at det virker, min cpu ligger også på ca 10 %
hvis jeg bare ser dvd eller andre mediafiler men der kører også andre
programmer i baggrunden jeg har en atlon 64 dualcore 6400 (3.2ghz) jeg
tror bare at atikortet er bedre til mediafiler end nvidias kort er
uanset om man får hardwaredecoderen til at virke, atikortet er helt
sikkert bedre til at vise tvbilleder og især hdkanaler