Skal til at købe nyt grafikkort
Fra : senn

Dato : 01-03-08 17:07

Hej,
Min Vista maskine er i øjeblikket udstyret med
NVIDIA Geforce 7300 LE (har kun 128MB).
Denne blev opdateret med en Vista-kompatibel-driver
fra ASUS download site, da jeg skiftede til Vista-OS
Ind i mellem -men ikke ofte - er der et lille kortvarigt
blink på skærmen, så jeg regner med at grafikkortet
eller dets driver ikke er 100% kompatibel.

Har tænkt på at anskaffe et ATI Fire GL V5600 (512MB)
Er der nogen som kender dette kort.
Det skulle være Vista-kompatibel.
Kan det hamle op med kendte spilkort f.eks.
NVIDIA GeForce 8800 GTS 5,9
Eller, hvad ka det sammenlignes med,
-forhåbentlig ikke med "Noget Lort".
Har tidligere 2 gange været uheldig at afbrænde
NVIDIA-kort, derfor holder jeg mig nok til ATI.

--vh, senn

Fra : Hans

Dato : 01-03-08 17:55

senn wrote:

> Har tænkt på at anskaffe et ATI Fire GL V5600 (512MB)
> Er der nogen som kender dette kort.
> Det skulle være Vista-kompatibel.

Det er beregnet til CAD workstations, og slet ikke til spil.

Hans

Fra : senn

Dato : 01-03-08 18:11

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er beregnet til CAD workstations, og slet ikke til spil.
>>
> Hans

Det er jeg glad for at høre Hans, det er jo
CAD, jeg skal bruge det til.
Gør en del i 3D med Autocad. Disse 3D konstruktioner
kan indeholde pokkers mange elementer.
Jeg regnede med, at hvis kortet var hurtig til spil,
så var det også velegnet til CAD.
Ikke helt sådan???.
Kan du ikke uddybe det noget???.

--vh, senn

Fra : Hans

Dato : 01-03-08 20:12

senn wrote:
> [...]
> Gør en del i 3D med Autocad. Disse 3D konstruktioner
> kan indeholde pokkers mange elementer.
> Jeg regnede med, at hvis kortet var hurtig til spil,

Der er masser af læsestof på Google hvis du søger, men det handler i bund og
grund om hvad kortene er optimeret til igennem driverne og grafikchippens
egenskaber.

Selvfølgelig kan det også bruges til spil, men det vil slet ikke kunne hamle
op med GeForce 8800 serien på nogen måde.

Hans