Idle forbrug, Geforce 6200 vs. 8400
Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-02-08 13:50

Jeg læste på et tidspunkt (kan ikke finde kilden eller andet der kan
bekræfte det) at Geforce 8400 skulle have et markant lavere idle forbrug
end mit 6200. Og da jeg så for nogle uger siden skulle bestille nogle andre
stumper købte jeg et noname 8400 kort med. Computeren det sidder i er altid
tændt, men bliver kun i meget begrænset grad brugt til spil. Det der undrer
mig er bare at kortet bliver meget varmt når det ikke laver andet end at
vise en enkelt 2D desktop. Kan driverene have noget at sige? Kører med den
seneste binære Linux drivere fra Nvidia, 169.09. Kortet er selvfølgelig
ikke overclocked.

Er der nogen af jer der har links til forskellige grafikchips strømforbrug?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.