EMS på Ericsson?
Fra : Lasse

Dato : 16-07-01 22:28

Hejsa
Ericsson reklamerer med at der er EMS på T29S - er det det samme som på
Nokia? og vil det sige at f.eks Nokia 3310 kan sende billedsms til T29S og
omvendt??

Mvh
Lasse

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-07-01 00:05

"Lasse" <ldan97@hotmail.com> wrote:

>Hejsa
>Ericsson reklamerer med at der er EMS på T29S - er det det samme som på
> [...]

Nokia Smart Messaging og EMS er ikke det samme.

EMS er "opfundet" af Ericsson, Motorola og Siemens. Nokia ville ikke være med,
da de jo havde SM, som de gerne ville have de andre med på. Som jeg har
forstået det forlangte Nokia til af begynde med licens de andre, og det ville
de ikke betale. Da Nokia opgav licensen, var løbet kørt.

Jeg har ikke selv prøvet, men det skulle være muligt at sende billedbeskeder,
visitkort og aftaler fra en Nokia til en EMS telefon. Den anden vej går det
helt sikkert ikke. Hvis der en en med en T29, T39 eller R520 (sw skal være
R2x), som sender mig (peter@rongsted.dk) deres telefonnummer kan vi teste det,
og rapporterer tilbage her i tråden.

Næste trin - MMS - er de dog alle enige om. Nokia 9210 er den første telefon,
som kan sende/modtage MMS.

Peter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 22-07-01 23:49

rongsted@dontspam.image.dk (Peter Rongsted) wrote:

[snip]
> [...]
>helt sikkert ikke. Hvis der en en med en T29, T39 eller R520 (sw skal være

Jeg har testet sammen med Ebbe Kristensen. Han har en R520m (jeg kender ikke
software version). Selv har jeg en Nokia 8210 (V 5.11).

Når man sender en billedebesked fra 8210 til R520m kommer både billede og
tekst frem. Den anden vej ser man kun teksten.

Vistikort og aftaler kommer frem begge veje - med undtagelse af, at man ikke
kan sende en aftale via SMS fra R520m. I ingen tilfælde blev formatet
genkendt. Man har dog teksten, så man er ikke helt fortabt.

Peter

P.S. Alcatel skulle være på vej med EMS.