Hvad tid på dagen bør man undgå Hamborg mh~
Fra : Heidi

Dato : 14-03-08 23:51

Vi skal køre til Luxembourg og dermed igennem Hamborg - hvordan bør vi
planlægge vores afgang fra Midtjylland når vi vil køre tidligt om
morgenen og undgå Hamborgs morgenmyldretid? Med andre ord, i hvilket
tidsrum om morgenen er trafikken i Hamborg værst? Det er i starten af
juni, så der burde ikke være så meget ferietrafik endnu.

--
Heidi

Fra : Anette

Dato : 15-03-08 00:40

Heidi wrote:
> [...]
> tidsrum om morgenen er trafikken i Hamborg værst? Det er i starten af
> juni, så der burde ikke være så meget ferietrafik endnu.

Det er ikke det store problem. I skal jo bare ad motorvejen, under
Elb-tunnellen - og videre af den flersporede motorvej.
Efter 4. rør er åbnet i tunellen er det begrænset hvad der er af køer.
Der kan være lidt kø mellem kl 8 og 9 (og igen omkring kl 17 )- men det
plejer ikke at være noget særligt besværligt.
Vi kører fra Fyn, og har aldrig oplevet køer af nævneværdig karakter ved
Hamburg.
Køln er ofte mere bøwlet at komme rundt om, i myldretiderne omkring kl 8 og
kl 17

/ Anette

Fra : Heidi

Dato : 15-03-08 07:48

Anette wrote:

> Der kan være lidt kø mellem kl 8 og 9 (og igen omkring kl 17 )- men
> det plejer ikke at være noget særligt besværligt.

Ok, vi vil nok forsøge at planlægge afgangen så vi ikke lige rammer byen
mellem 8 og 9.

> Køln er ofte mere bøwlet at komme rundt om, i myldretiderne omkring
> kl 8 og kl 17

Vi skulle helst ankomme til Luxembourg senest midt på eftermiddagen, så
det bliver forhåbentlig ikke et problem.
Tak for dit svar

--
Heidi

Fra : Mogens

Dato : 16-03-08 12:23

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Ok, vi vil nok forsøge at planlægge afgangen så vi ikke lige rammer byen
> mellem 8 og 9.

Go' idé !!

> Vi skulle helst ankomme til Luxembourg senest midt på eftermiddagen, så
> det bliver forhåbentlig ikke et problem.

Undgå A1 på en fredag og kør hellere med A7 til Hannover og så
videre ad A2 - gør vi altid, fordi A1 er så overbelastes. A1 er den
motorvej i Tyskland, hvor der er flest ulykker/dødsfald - de har dog
udbygget vejen betragteligt...

Fra : Heidi

Dato : 17-03-08 19:47

Mogens wrote:

> [...]
> videre ad A2 - gør vi altid, fordi A1 er så overbelastes. A1 er den
> motorvej i Tyskland, hvor der er flest ulykker/dødsfald - de har dog

Vi skal derned en tirsdag og hjem igen søndag, så der bliver ikke tale
om fredagstrafik. Og eftersom det tidligere nævnt ikke ligger i den
normale feriesæson burde søndag nok heller ikke være det allerværste.
Men tak for dit forslag - jeg vil have det i mente hvis det alligevel
ser ud til at blive slemt

--
Heidi

Fra : Steen Johansen

Dato : 24-03-08 17:46

> [...]
> feriesæson burde søndag nok heller ikke være det allerværste.
> Men tak for dit forslag - jeg vil have det i mente hvis det alligevel ser

Kørte igennem i går kl 18,30 og det gik fint