Streng Norsk reklame !
Fra : J

Dato : 14-03-08 09:54

På Vesterport station, på de posters under gadeniveau overfor
perronen, kan for tiden se en reklame med:

New Zealand

   NEI

   Norway
   (powered by Nature)

Nu er jeg lige kommet hjem fra en skøn 4 ugers ferie (med cykeltur,
www.advsouth.co.uk ) og jeg har været i Norge over 10 gange, og jeg
giver altså ikke dem ret !!

Hvad synes I ?

mvh

John

Fra : PA

Dato : 14-03-08 12:50

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Norway
> (powered by Nature)
>
> Nu er jeg lige kommet hjem fra en skøn 4 ugers ferie (med cykeltur,

Vi og jeg synys du skulle gøre dig lidt mere
forståelig.Vi kan jo ikke alle fare ind på Vesterport station.
Hvad er det du har set?

hilsen Per

Fra : J

Dato : 14-03-08 13:26

On Fri, 14 Mar 2008 12:49:50 +0100, "PA" <pa48@mail.dk> wrote:

>"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

>Vi og jeg synys du skulle gøre dig lidt mere
>forståelig.Vi kan jo ikke alle fare ind på Vesterport station.
>Hvad er det du har set?

Den er god med dig. Jeg har ikke taget et billede af reklamen, og gør
det heller ikke.

Fra : Ulvir

Dato : 14-03-08 14:07

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> Den er god med dig. Jeg har ikke taget et billede af reklamen, og gør
> det heller ikke.

Så forklar det med ord, din gokkenok..

Fra : Pernille

Dato : 14-03-08 22:18

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den er god med dig. Jeg har ikke taget et billede af reklamen, og gør
> det heller ikke.

Jeg har ikke set reklamen, og forstår ikke dit spørgsmål.
Men jeg har været på New Zealand, og jeg synes, at det er fantastisk smukt.
Det er Norge måske også...
- Som sagt, jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Fra : J

Dato : 15-03-08 09:05

On Fri, 14 Mar 2008 22:18:23 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>Det er Norge måske også...
>- Som sagt, jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Det er ikke et spørgsmål. Nyhedsgruppe hedder det her jo:

Jeg skal forklare det lidt:

New Zealand (engelsk, dansk)

NEI (norsk, betyder Nej på dansk)

Norway (Norge)

Det er en norsk reklame, der siger: rejs ikke til New Zealand, rejs
til Norge. Jeg synes, at det er en lidt grov måde at reklamere på.

God påske !

mvh

John

Fra : Pernille

Dato : 15-03-08 19:43

"J" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er en norsk reklame, der siger: rejs ikke til New Zealand, rejs
> til Norge. Jeg synes, at det er en lidt grov måde at reklamere på.

Jeg har set en reklame i USA, som var værre.
Den havde flere grunde til ikke at rejse til Danmark, som turist.
Nogle af dem var "they talk funny and the money ... " (husker ikke lige
resten)
Men det var en amerikansk reklame, om at tage til Solvang (i Californien)

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 15-03-08 22:22

"J" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er en norsk reklame, der siger: rejs ikke til New Zealand, rejs
> til Norge. Jeg synes, at det er en lidt grov måde at reklamere på.

Nu glemmer du jo billedsiden af nævnte reklamer (den findes i øvrigt i flere
udgaver). Pointen er, at landskabet ligner noget, man forventer i...New
Zealand. Og teksten siger altså (mellem linjerne): Nej, det er ikke New
Zealand, men "bare" Norge. Selvfølgelig er målet det samme, at man skal
vælge Norge fremfor fx New Zealand (for de storslåede naturoplevelser er
indenfor en helt anden geografisk og økonomisk rækkevidde) men strengt taget
er det ikke det, reklamen direkte siger

> God påske !

Ditto!

MVH Mette

Fra : Armand

Dato : 18-04-08 01:27

Mette Svangren Guttesen skrev:

> [...]
> naturoplevelser er indenfor en helt anden geografisk og økonomisk
> rækkevidde) men strengt taget er det ikke det, reklamen direkte siger

Jup!
Og jég synes at det er en fed og sigende reklame - Men jeg har heller
ikke været nogen af stederne og kan således ikke opbygge nogen sympati
og derfor også antipati overfor det ene eller andet land men blot nyde
signalværdien i reklamen (udover selve billedet)!

--
Armand.

Fra : F.hansen

Dato : 18-04-08 19:51

> [...]
> derfor også antipati overfor det ene eller andet land men blot nyde
> signalværdien i reklamen (udover selve billedet)!

Det er en god reklame.

Hvis folk bliver sure over den, skal man nok regne med at de har rejst om på
den anden side
af jorden for at se noget som også findes lidt mod nord

Finn

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-03-08 14:23

> [...]
>
> Norway
> (powered by Nature)
>
> Nu er jeg lige kommet hjem fra en skøn 4 ugers ferie (med cykeltur,

Den er ikke værer end den på Bramminge station lige tv for WC-et

Per

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-03-08 15:41

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in news:m0fkt39g41u6m48hn8ri68f2dl6urtk404
@4ax.com:

> Hvad synes I ?

Jeg har kun sjældent set en reklame med en sandhedsværdi over 0,14 på den
åbne suckers-believe-it-all skala.

Fra : Grev Dracula

Dato : 15-03-08 08:00

On Fri, 14 Mar 2008 09:53:38 +0100, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> [...]
>
>   Norway
>   (powered by Nature)
>
>Nu er jeg lige kommet hjem fra en skøn 4 ugers ferie (med cykeltur,

Hvad er der at synes ..?

Det er en rekvalme som så mange andre, og så er den vel ikke så meget
længere.

Fra : Bjarne

Dato : 15-03-08 23:53

J skrev: