Vejret i Thailand ?
Fra : FRBI

Dato : 16-07-01 21:14

Hej.

Vi er en familie på 10 personer der skal til Thailand næste sommer,
fra omkring den 23 juni og 3 uger frem.
Vi har planlagt at starte med 2 dage i Bangkok, 7 dage i Phuket og
slutte af med 11 dage på Koh Samui og så en enkelt overnatning i
Bangkok inden hjemrejsen.
Jeg har bare min tvivl angående vejret.
Det er ikke nemt for nogle skriver at det er fint vejr, andre at det
er dårligt og endda at man skal holde sig fra Phuket fra maj til
oktober for der regner og blæser det så det ikke er til at holde ud.
Vi kan ikke ændre på perioden for det skal passe med skoleferie o.s.v.

Hvad mener i om vejret de pågældende steder i dette tidsrum ?

På forhånd tak Frank Birch

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-07-01 21:45

"Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@NOSPAMhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:9iq4jc$dv7$1@sunsite.dk...

> Fra juni til oktober.

Ahh og dog, skal vi ikke lige tage maj måned med:

Gennemsnitligt nedbør de sidste 100 år for Bangkok (i millimeter):

Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov
Dec
10.6 28.2 30.7 71.8 189.4 151.7 158.2 187.0 319.9 230.8 57.3 9.4

FRBI <f@b.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b534954.16883114@news.cybercity.dk...

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 16-07-01 21:55

"FRBI" <f@b.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener i om vejret de pågældende steder i dette tidsrum ?
>
> På forhånd tak Frank Birch

Hej jeg har blandt andet skrevet tidligere at det regner fra maj til
oktober, dog ikke at det er en dårlig periode at rejse i. Men det at det er
regntid skal jo tages med forbehold da der typisk kun er tale om et par
timers regn dagligt (sidst på eftermiddagen).

Personligt har jeg det godt med regnen og ville nok faktisk fortrække at
rejse i regntiden. Men sådan er man jo så forskellige, der er nok mange der
ikke vil give mig ret i det. Retfærdigvis skal det dog siges at jeg ikke har
været i netop denne region _uden_ for regntiden.

Mette

Fra : Gard Karlsen

Dato : 17-07-01 07:18

Hei

Jeg reiste til Thailand sammen med min kone i september 1998 og vi hadde en
uke på Phuket og en uke på Koh Samui samt noen dager i Bangkok. Ja, juni er
vel kanskje regnet som wet season og det vil kanskje regne en del. Men vi
hadde iallefall en deilig tur og spesielt koste vi oss på Koh Samui. Du kan
se bilder fra turen og lese mitt reisebrev på min hjemmeside. Adressen er
http://donar.netpower.no/~ghk/

Håper at dere alle får en kjempefin tur til Thailand.

Mvh
Gard Karlsen
gard@karlsen.ms