Yousee Netgear ?
Fra : Brian K

Dato : 12-03-08 00:10

Hej

Jeg har lige fået Yousee internet.

Medfølgende er en netgear CVG824g router

Den kørte med SSID der hedder "MaKbMSDs" som default og WPA slået til.

Der er intet problem i at ændre SSID og ændre WPA til WEP.

Men når jeg slår strømmen fra og tænder igen, så er den tilbage til SSID
"MaKbMSDs" og WPA

Bliver der uploadet default settings fra YOUSEE hvergang man rebooter, eller
?

Hvordan får jeg den til at huske mine settings, så SSID bliver det jeg gerne
vil have og sådan at den ikke ændre WEP tilbage til at være WPA?

mvh
brian

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-03-08 00:15

Brian K wrote:

> Der er intet problem i at ændre SSID og ændre WPA til WEP.

Der er et kæmpe sikkerhedsproblem. Der er minimal forskel på WEP og ingen
kryptering.

> Hvordan får jeg den til at huske mine settings, så SSID bliver det jeg
> gerne vil have og sådan at den ikke ændre WEP tilbage til at være WPA?

Har du husket at trykke "save" på den side, hvor du ændrer settings?

--
Jesper Lund

Fra : Brian K

Dato : 12-03-08 00:56

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Der er et kæmpe sikkerhedsproblem. Der er minimal forskel på WEP og ingen
> kryptering.

men det var ikke det jeg mente (det tror jeg også godt du ved)

> Har du husket at trykke "save" på den side, hvor du ændrer settings?

Ja - men efter et stykke tid så ændres settings tilbage til "default" (som
beskrevet i første post)

hamrende irriterende

mvh
brian

Fra : Janus

Dato : 12-03-08 06:34

Klip
> [...]
>
> Hvordan får jeg den til at huske mine settings, så SSID bliver det jeg
> gerne vil have og sådan at den ikke ændre WEP tilbage til at være WPA?

Klip

Hej

Jeg har samme Netgear som dig og har lige prøvet at tage strømmen fra den og
så sker der det samme som ved dig, altså at SSID ændres tilbage til det
"originale" fra Yousee og at koden på WPA-PSK også ændres tilbage til det
originale. Dermed ændres den sikkert tilbage til WPA-PSK, men den har jeg
ikke ændret på, alene koden til den. Andre indstillinger husker den
tilsyneladende. F.eks. Wireless Card Access List m.v.
Det er meget usmart, at den gør det. Nu slukker jeg sjældent for min, så
problemet vil ikke opstå så ofte, men man skal huske det. Mon Yousee ikke
kan "slå" den form for opdatering fra hos den enkelte kunde.

Janus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-03-08 07:15

"Brian K" <spam@noway.dk> crashed Echelon writing

> Hvordan får jeg den til at huske mine settings, så SSID bliver det jeg
> gerne vil have og sådan at den ikke ændre WEP tilbage til at være WPA?

Hvorfor ikke. WEP er usikkert da den kan brydes, WPA er mere sikkert og er
sværere at bryde.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-03-08 11:33

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den kørte med SSID der hedder "MaKbMSDs" som default og WPA slået til.
>

> Der er intet problem i at ændre SSID og ændre WPA til WEP.

Jeg sprugte i TDC interne newsgroup og fik følgende svar:

"Hvis du med ny Netgear router mener trådløst kabelmodem, så kan det godt
passe.
Hvis man selv vil vælge SSID og krypteringsform, skal man ringe til
kundeservice og bestille en åben konfiguration. I administrationssystemet
hedder det "Trådløs sikkerhed fravalgt""

/Dennis

Fra : Brian K

Dato : 12-03-08 12:13

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kundeservice og bestille en åben konfiguration. I administrationssystemet
> hedder det "Trådløs sikkerhed fravalgt""

Hej alle

Tusind tak for svarerne - specielt til Dennis som kom med løsningen

Grunden til at jeg vil slå WPA fra er at hastighed og længden nedsættes
drastisk når jeg har det slået til - den ene computer som skal på trådløst
står 50 meter væk - med WPA slået til så kan den knap nok komme på nettet -
med WEP så er der FULD skrue på.

Mvh
Brian

Fra : Sune

Dato : 12-03-08 14:19

On Wed, 12 Mar 2008 11:33:05 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:

>Jeg sprugte i TDC interne newsgroup og fik følgende svar:

Er der flere guldkorn 'derinde' fra?

Er begge modems lige 'gode'?
Her tænker jeg på stabilitet og firmware etc.

Det undrede mig nemlig at de solgte de trådløse modems billigt.

Er det nogle de bare skal af med, eller er de fuldt ud på højde med de
alm. modems?

Mvh
Sune

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 12-03-08 19:58

Sune <april2007@tdcadslw.dk> enriched usenet with:

> Er begge modems lige 'gode'?
> Her tænker jeg på stabilitet og firmware etc.

Jeg har ikke observeret nogen større forskel i stabiliteten mellem Webstar
og Netgear modemmer.

> Det undrede mig nemlig at de solgte de trådløse modems billigt.
>
> Er det nogle de bare skal af med, eller er de fuldt ud på højde med de
> alm. modems?

Det er jo for at få folk på krogen. Når folk har et trådløst modem, skal de
investere i en ny router, hvis de skifter udbyder. Hvis jeg selv havde
bredånd fra YouSee ville jeg seriøst overveje at købe et trådløst modem

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Brian Østergård

Dato : 13-03-08 19:22

> Er det nogle de bare skal af med, eller er de fuldt ud på højde med de
> alm. modems?
>
> Mvh
> Sune

Netgear modemet er mange gange bedre end de "almindelige" modems.

Brian :ø)

Fra : Sune

Dato : 13-03-08 19:45

On Thu, 13 Mar 2008 19:21:35 +0100, "Brian Østergård"
<mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote:

>Netgear modemet er mange gange bedre end de "almindelige" modems.

Jo tak.

Bestilte dog allerede for et par timer siden og det ser ud som om at jeg
så har valgt rigtigt.

På gensyn i TDC grupperne....

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 17-03-08 16:15

On Thu, 13 Mar 2008 19:45:07 +0100, Sune <april2007@tdcadslw.dk> wrote:

>Bestilte dog allerede for et par timer siden og det ser ud som om at jeg
>så har valgt rigtigt.

Bestilte torsdag eftermiddag, modtog routeren her til formiddag.
Hurtig service!

>På gensyn i TDC grupperne....

Og derinde sker jo absolut INTET.

Jeg havde i det mindste forventet bare lidt info omkring
trafficshapingen.

Er det korrekt at trafficshapingen kun er slået til 16/18-24?
Eller er den slået til hele døgnet?

Mvh
Sune

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 17-03-08 16:51

Sune <april2007@tdcadslw.dk> enriched usenet with:

> Jeg havde i det mindste forventet bare lidt info omkring
> trafficshapingen.

Der kommer ingen officiel information i grupperne. Grupperne er bruger-til-
bruger

> Er det korrekt at trafficshapingen kun er slået til 16/18-24?
> Eller er den slået til hele døgnet?

Shaping er aktiv fra kl 16-24 og kun på 15 Mbit-forbindelser

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-03-08 17:02

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> skrev :

>Der kommer ingen officiel information i grupperne. Grupperne er bruger-til-
>bruger

Der er da vist en enkelt undtagelse, Nye nyhedsgrupper i
--
Kerim

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 12-03-08 19:59

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> enriched usenet with:

> Jeg sprugte i TDC interne newsgroup og fik følgende svar:

SNIP

Det er da rart, at der er nogle, der læser ens indlæg