Fedtet pels eller ?
Fra : henrik

Dato : 16-07-01 19:50

Der er måske nogen her der kender til dette problem;

Vores hunkat (½ russian blue, 8 år) har det med at få en sammenfilteret
klump pels på ryggen, lige foran halen. Første gang det skete, troede vi at
hun havde fået lidt olie i pelsen, og måtte klippe klumpen af.

Nu (efter et par måneder), er der ved at udvikle sig en ny pels klump samme
sted, og det ser ud som om der også er skel i pelsen, så det er nok ikke
noget udefra kommende. Ellers er missen glad og stortrives inde og ude, og
der er ikke noget galt med pelsen andre steder, bortset fra at hun fælder en
del. Hun ser ikke ud til at være generet af problemet.

Skulle der være nogen som har et godt råd ?

Hilsen

Henrik

Fra : Steffler

Dato : 16-07-01 20:12

"henrik" <henrik@foulbos.dk> wrote in message
> [...]
en
> del. Hun ser ikke ud til at være generet af problemet.
>
> Skulle der være nogen som har et godt råd ?

Endelig et konstruktivt indslag herfra.. Dharma har samme problem,
dog ikke helt så udpræget som jeres efter ordvalget, men hun får stadig
små klumper på den nederste del af ryggen.. For et stykke tid siden var
det lykkedes hende at få en klump bæ til at sidde fast i pelsen fordi hendes
søster absolut skulle tumle mens hun var i bakken så vi måtte ha' fat i
hende og fjerne det manuelt.. Med vand og ikke andet.. Efter hun var blevet
skyllet og havde fået gnubbet den nederste del af ryggen med rent vand
forsvandt de små klumper fuldstændigt.. Det er ca. 4 uger siden og
vi har ikke set noget siden... Det skal så lige siges at Dharma er MEGET
nem at have med at gøre (ved jo ikke hvordan jeres kat har det med vand)..
Jeg får lov til at klippe samtlige 26!!!!!! (no shit, der er 26) kløer uden
brok
overhovedet

/S

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-07-01 23:19

"henrik" <henrik@foulbos.dk> skrev i en meddelelse news:3b533692$0$280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> del. Hun ser ikke ud til at være generet af problemet.
>
> Skulle der være nogen som har et godt råd ?

Hej Henrik

Det skyldes simpelthen, at missen ikke kan nå at
vaske sig dér. Enten er hun for tyk eller også kan
hun måske have gigt. I kan hjælpe hende ved at
børste stedet et par gange om ugen, så vil der
ikke dannes sammenfiltrede klumper. Allerbedst
vil det selvfølgelig være, at finde årsagen til
problemet og fjerne det.
--
Hilsen Helle
"ANY question addresed to a cat can be counted

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 17-07-01 20:41

Er det mig der har misforstået noget eller er det ikke bare en god
gammeldags fedthale katten "lider" af ??? Hunkatte kan jo også få fedthale
som hankatte.
Fedthale skyldes at halen (talg kirtlerne...eller hvad det nu hedder *s*)
producerer en masse fedt for at holde halen ...tadaaaa fedtet *grin* - du
kan prøve med noget olie i halen helt ned til haleroden, og så købe speciel
shampoo til fedthaler.
Brug aldrig opvaskemiddel eller pudder da det tørrer halen ud og så vil
halen bare begynde at producerer endnu mere fedt !!
Og ja, det starter som regel oppe ved haleroden, som vidst var tilfældet her
:)

Håber det kan hjælpe...hvis det er det der er problemet, men det vil jeg
næsten mene det er.

Venligst

Mette

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-07-01 22:53

"Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse news:Ux057.1612$oH6.133816@news010.worldonline.dk...
> Er det mig der har misforstået noget eller er det ikke bare en god
> gammeldags fedthale katten "lider" af ??? --

Jeg tror ikke, at det er fedthale. Det lyder mere
som det stykke på ryggen lige før halen, som den
er gal med. Når katten skal vaske dette stykke
skal den dreje sig ret meget og hvis den er for tyk
eller har gigt, kan den ikke nå, så derfor bliver de
døde hår ikke fjernet og pelsen fedter sammen til
en knude.

Hilsen Helle
If the only thing to survive a plane crash is the black
box, why don't they make the whole plane out of
the black box?