/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Priority booking
Fra : Bjarne


Dato : 09-03-08 15:01

Vi har lige oplevet Ryans priority system for første gang og undres
meget over meningen med det?

Er det blot en bizar måde at opkræve penge på?

For os gav det i hvertfald ingen mening. Ved at betale ekstra kunne vi
have fået lov at stille os op i den første af to lange køer i stedet for
den anden.

Men uanset om man tager priority boarding eller ej, havner man i den
stressede situation at skulle tage opstilling i en kø længe før
boardingen begynder.

Var vi rejst med Sterling, kunne vi i stedet have betalt ekstra for
bestemte sæder, sådan at vi vidste, hvad vi fik. Og uden stress.

Det kan da næppe være dyrere at køre et system med pladsreservation?

Systemet er afgjort et minus for os og betyder, at prisforskellen næste
gang skal være virkeligt stor, før vi igen vælger Ryan.

Er der nogen som har et bud på den dybere mening?

vh

Bjarne

 
 
Kent Oldhøj (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 09-03-08 16:57

Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in news:47d3eda5$0$2088
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Vi har lige oplevet Ryans priority system for første gang og undres
> meget over meningen med det?

Meningen er ligetil. Ryanair fordeler sæder efter først til mølle
princippet. Så det er en fordel at stå først i køen ved gaten.

Den fordel kan man sikre sig for en beskeden merpris. Fordelen forsvinder
imidlertid hvis mange eller ligefrem alle betaler den beskedne merpris.

En smart måde at hæve billetprisen uden meromkostninger for flyselskabet.
Endda i servicens hellige navn.

> Det kan da næppe være dyrere at køre et system med pladsreservation?

Åh jo. Der er ingen administration med Ryanairs system. Enhver form for
pladsreservation vil kræve personale. Ryanair handler om en ting: At flyve
så billigt som muligt. Bryder man sig ikke om konceptet, så bør man flyve
med nogle andre.

> Systemet er afgjort et minus for os og betyder, at prisforskellen næste
> gang skal være virkeligt stor, før vi igen vælger Ryan.

Så begynder du at forstå systemet.

Bjarne (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 09-03-08 17:50

Kent Oldhøj skrev:
> Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in news:47d3eda5$0$2088
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Vi har lige oplevet Ryans priority system for første gang og undres
>> meget over meningen med det?
>
> Meningen er ligetil. Ryanair fordeler sæder efter først til mølle
> princippet. Så det er en fordel at stå først i køen ved gaten.
>
> Den fordel kan man sikre sig for en beskeden merpris. Fordelen forsvinder
> imidlertid hvis mange eller ligefrem alle betaler den beskedne merpris.
>
> En smart måde at hæve billetprisen uden meromkostninger for flyselskabet.
> Endda i servicens hellige navn.
>
>> Det kan da næppe være dyrere at køre et system med pladsreservation?
>
> Åh jo. Der er ingen administration med Ryanairs system. Enhver form for
> pladsreservation vil kræve personale. Ryanair handler om en ting: At flyve
> så billigt som muligt. Bryder man sig ikke om konceptet, så bør man flyve
> med nogle andre.
Det er netop det, der undrer mig.
Hvorfor koster pladsreservation mere personale, når man booker via
internæbbet? Det kan da ikke koste ret meget mere i systemudvikling at
sælge nummererede pladser på et fly end at holde øje med, at man ikke
sælger flere pladser end der er i flyet?
>
>> Systemet er afgjort et minus for os og betyder, at prisforskellen næste
>> gang skal være virkeligt stor, før vi igen vælger Ryan.
>
> Så begynder du at forstå systemet.

Nej, jeg undres stadig over, at automatisk anvisning af konkrete pladser
skulle være væsentligt dyrere.

Jeg kan nemt følge, at Ryan vil have dækket omkostningerne til
bagageekspedition særskilt eller kræver gebyr for manuel indtjekning.
Det skulle heller ikke undre mig, om de sparer ved at lade folk gå
ombord via landgangstrapper fra jorden.

Bjarne

Kent Oldhøj (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 09-03-08 23:44

Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in
news:47d41551$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nej, jeg undres stadig over, at automatisk anvisning af konkrete
> pladser skulle være væsentligt dyrere.

Dels koster det ganske betragtelige summer (det er faktisk sygeligt dyrt,
fordi der ingen konkurrence er) at benytte udstyr i lufthavne, så jo mindre
jo billigere. Dels kræver Ryanairs system næppe ret mange fysiske personer.
Et pladsreservationssystem vil altid kræve service medarbejdere.

> Jeg kan nemt følge, at Ryan vil have dækket omkostningerne til
> bagageekspedition særskilt eller kræver gebyr for manuel indtjekning.
> Det skulle heller ikke undre mig, om de sparer ved at lade folk gå
> ombord via landgangstrapper fra jorden.

Det er nu ikke en besparelse. Dels kræver mange lufthavne ekstra guide
personale når passagerer skal ud i det fri, dels kræver det enten personale
at fragte en ekstern trappe til- og fra flyveren, eller en tung
brændstofkrævende indbygget trappe i flyveren.

Carsten Keller (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 10-03-08 09:48

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
news:Xns9A5CAC74BAF40kentoldhoj@oldhoj.dk...
>> Det kan da næppe være dyrere at køre et system med pladsreservation?
>
> Åh jo. Der er ingen administration med Ryanairs system. Enhver form for
> pladsreservation vil kræve personale. Ryanair handler om en ting: At flyve
> så billigt som muligt. Bryder man sig ikke om konceptet, så bør man flyve
> med nogle andre.

Jeg har egentlig altid troet at grunden til at man ikke kunne reservere
pladser var at de vil mindske tiden flyet står på jorden. Uanset hvilken
rækkefølge andre flyselskaber opfordrer passagererne til at boarde i er der
altid et gangbesværet fjols med en kæmpe håndbagage der går først ombord i
flyet. Her bruger han 5 minutter i midtergangen ud for hans plads på 3.
række på at bakse det hele og sig selv på plads mens folk står i kø bagved
for at komme ned midt i flyet. Med Ryan var han bare blevet vist ned midt i
og flere mennesker kunne komme ombord på kortere tid.

De sidste gange vi har fløjet med dem har vi bare stillet os i kø når den
begyndte at bevæge sig og er næsten altid kommet til at sidde sammen
alligevel. Og med de korte distancer der er tale om er det nu heller ikke så
vigtigt hvor man sidder.

Keller


Kent Oldhøj (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 10-03-08 12:15

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in
news:fr2sja$jsd$1@news.net.uni-c.dk:

>> Åh jo. Der er ingen administration med Ryanairs system. Enhver form
>> for pladsreservation vil kræve personale. Ryanair handler om en ting:
>> At flyve så billigt som muligt. Bryder man sig ikke om konceptet, så
>> bør man flyve med nogle andre.
>
> Jeg har egentlig altid troet at grunden til at man ikke kunne
> reservere pladser var at de vil mindske tiden flyet står på jorden.

Det er en del af konceptet med at flyve så billigt som muligt. Det koster
penge at have et fly stående på jorden. Mange penge.


Bjarne (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 10-03-08 12:37

Kent Oldhøj skrev:
> "Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in
> news:fr2sja$jsd$1@news.net.uni-c.dk:
>
>>> Åh jo. Der er ingen administration med Ryanairs system. Enhver form
>>> for pladsreservation vil kræve personale. Ryanair handler om en ting:
>>> At flyve så billigt som muligt. Bryder man sig ikke om konceptet, så
>>> bør man flyve med nogle andre.
>> Jeg har egentlig altid troet at grunden til at man ikke kunne
>> reservere pladser var at de vil mindske tiden flyet står på jorden.
>
> Det er en del af konceptet med at flyve så billigt som muligt. Det koster
> penge at have et fly stående på jorden. Mange penge.
>
Så begynder det også at give mening.
Folk kommer meget hurtigere på plads, når de slås om pladserne, end når
de skal forbi hinanden for at finde deres egen plads, der står og venter
på dem.

Måske er det så også grunden til, at man kravler op i flyet fra jorden.
Indgang fra begge ender af flyet er mere effektivt.

Men jeg undrer mig stadig over deres kørestolstillæg:
Insurance/Wheelchair Levy/Aviation insurance, som er medregnet i
lufthavnsskatter.

Bjarne


Carsten Keller (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 10-03-08 13:53

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
news:Xns9A5D7C9ACA0F6kentoldhoj@oldhoj.dk...
>> Jeg har egentlig altid troet at grunden til at man ikke kunne
>> reservere pladser var at de vil mindske tiden flyet står på jorden.
>
> Det er en del af konceptet med at flyve så billigt som muligt. Det koster
> penge at have et fly stående på jorden. Mange penge.

Jeg synes det er et fint sted at spare. Det er ikke denne detalje der gør at
jeg fra tid til anden vælger Ryan fra. Jeg betragter lidt RyanAir som
bybusser. Komforten er ikke i top, der er ikke nogen service af betydning,
men det er også kun til korte ture. Det er nok også de færreste der vil køre
Århus-København i en HT-bus.

Når vi flyver længere strækninger er jeg glad for den større ro det giver at
have pladserne på plads på forhånd. Og jeg har heller ikke lyst til at sidde
med knæene presset mod sædet foran mig på turen til Singapore til sommer.

Keller


Bjarne (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 10-03-08 18:27

Carsten Keller skrev:
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
> news:Xns9A5D7C9ACA0F6kentoldhoj@oldhoj.dk...
>>> Jeg har egentlig altid troet at grunden til at man ikke kunne
>>> reservere pladser var at de vil mindske tiden flyet står på jorden.
>>
>> Det er en del af konceptet med at flyve så billigt som muligt. Det koster
>> penge at have et fly stående på jorden. Mange penge.
>
> Jeg synes det er et fint sted at spare. Det er ikke denne detalje der
> gør at jeg fra tid til anden vælger Ryan fra. Jeg betragter lidt RyanAir
> som bybusser. Komforten er ikke i top, der er ikke nogen service af
> betydning, men det er også kun til korte ture. Det er nok også de
> færreste der vil køre Århus-København i en HT-bus.
>
> Når vi flyver længere strækninger er jeg glad for den større ro det
> giver at have pladserne på plads på forhånd. Og jeg har heller ikke lyst
> til at sidde med knæene presset mod sædet foran mig på turen til
> Singapore til sommer.
>
Plads til knæene var egentlig nogenlunde hos Ryan. Det mest ubehagelige
var en uhøflig dansker, som sad på gangpladsen og insisterede på at have
sine arme 5 cm inde på min side af armlænet. Den slags undgår man ikke
alligevel, da man ikke kan vælge, hvem man ikke vil sidde ved siden af,
endsige undgå pladser ved siden af andre danskere, som efterhånden hører
til blandt de uhøfligste folkeslag. Skamme, skamme efter en tur til GB.

Bjarne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste