Myg på Mallorca/i Alcudia
Fra : Heidi

Dato : 09-03-08 11:23

Jeg har nu læst en hel del anmeldelser af diverse hoteller i Alcudia, og
noget der tilsyneladende går igen, er at folk klager over de mange myg.
Vi var i Cala d'Or på østkysten sidste sommer, og så stort set ikke et
eneste insekt - men hvad har i andre af erfaringer med Alcudia og myg,
eller andre stikkende kryb?

--
Heidi

Fra : Hanne

Dato : 10-03-08 10:45

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi var i Cala d'Or på østkysten sidste sommer, og så stort set ikke et
> eneste insekt - men hvad har i andre af erfaringer med Alcudia og myg,

Det er en del år siden, jeg sidst har væet i Alcudia, dengang var der ingen
myg eller andet stikkende. Men jeg kom til at tænke på, om de der klager
over myg, har boet i den sydlige del af Alcudia. Der ligger jo et stort
vådområde - Parc Natural d S'Albufera - og man kunne måske forestille sig,
at der var flere myg i dette område, men det er altså kun et gæt.

mvh
Hanne

Fra : Heidi

Dato : 10-03-08 17:48

Hanne wrote:

> [...]
> ligger jo et stort vådområde - Parc Natural d S'Albufera - og man
> kunne måske forestille sig, at der var flere myg i dette område, men

Det er ikke utænkeligt at du har ret. Et af de hoteller hvor
anmeldelserne ofte nævner myg er Bellevue (som Marlene nævnte i min tråd
om vejret på Mallorca i september/oktober), og der ligger vist en stor
sø lige ved siden af, så det kunne sagtens være derfor.
Marlene, hvis du læser med i denne tråd, hvordan var der så med myg på
Bellevue da du var der?

--
Heidi

Fra : marlene

Dato : 10-03-08 21:38

der var mange meget små kryb, som sværmede og bed, de mere bed end stak,
men vi havde masser af myggespray på os, på den måde var det ikke et
problem, ha´den i tasken, når de kommer frem, det er først ved aften tid,
løber i tør er der apotek lige overfor hotellet, hvor den slags sælges,
og jo der er en del vand i alcudia, da der er kanaler på tværs af byen og
man er tæt på stranden.
synd jeg ikke kan sende billeder her, for vi har nogle gode eks. der kan
vise lidt fra området,
malene

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-03-08 23:42

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> siden af, så det kunne sagtens være derfor.
> Marlene, hvis du læser med i denne tråd, hvordan var der så med myg på

Vi boede på Viva Sunrise i juni for ca. 4 år siden. Det lå 3-400 m fra
søen/vådområdet, men lige ud til kanalen som kommer fra søen. Vi havde ingen
problemer med myg. Det store restaurantområde lå vist ikke meget mere end 50
m fra søen, og der var vi flere aftener uden problemer. Vi kunne se over til
Bellevue, (ca. 4-500 m væk) som ligger i ca. samme afstand til søen, men er
ingen kanal ved Bellevue, så der burde ikke være så stor chance for myg der.
Vi gik flere aftenture, hvor vi også var nede ved søen, og der bemærkede vi
heller ingen myg. Vi var der dog ikke efter mørkets frembrud, så om det
skulle være et problem ved jeg ikke.
Men i gaden med de mange restauranter, som gik fra stranden og op til
Bellevue, var vi som anført flere gange til noget ud på aftenen uden at
se/bemærke myg.
Hvis man vil se billeder fra området, kan man gå på google earth og zoome
ind, så man kan se de blå pletter, som alle dækker over fotos fra området.
Stranden er iøvrigt særdeles børnevenlig med lavt vand ret langt ud.

Kurt

Fra : marlene

Dato : 12-03-08 19:47

jo der er også kanal langs ad bellevue,
her munder søen ud i kanal der løber ind under dollarstreet - gaden fra
hotellet ned til stranden.